Citroën słynie z komfortowych zawieszeń. Hydropneumatyka, w której rolę amortyzatorów pełnią kule wypełnione azotem, jest systemem który z jednej strony pozwala na ultrakomfortową podróż z drugiej utrzymuje samochód na stałej wysokości niezależnie od obciążenia. System ten jest prosty w budowie i niezawodny. Można go też stosować na przykład do budowy… przyczepki samochodowej.
Warsztat specjalizujący się w naprawie Citroëna BX z Holandii postanowił stworzyć przyczepkę z hydro. Dwa siłowniki, trochę przewodów, pompa wysokiego ciśnienia, akumulatory napędzające układ – to prawie wszystko co potrzeba do budowy. W efekcie uzyskujemy lekką konstrukcję, która pozwala naszemu ładunkowi jechać niezwykle komfortowo a prześwit pozostaje stały, niezależnie od tego ile na ową przyczepkę załadujemy.

Układ zabudowany jest w podwoziu przyczepki i nie ingeruje w przestrzeń ładunkową. Pompa LHM jest napędzana przez dwa silniki elektryczne a do budowy całości wykorzystano oczywiście elementy z Citroëna – w układzie znalazło się oczywiście miejsce na akumulator ciśnienia, który zapobiega zbyt częstej pracy pompy i ogranicza zużycie cennego prądu.

Do budowy wykorzystano elementy z tylnego zawieszenia BX.
Pomysł prosty, stosunkowo łatwy w realizacji i co najważniejsze skuteczny – tak komfortowej podróży nie zapewni przewożonym towarom żadne inne rozwiązanie, chociaż niektórzy mogą to nazwać sztuką dla sztuki.
źródło: Snoek Fabriek Instagram via Citroën BX Klub Polska
Najnowsze komentarze