W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2022 r. do Polski sprowadzono więc używanych samochodów elektrycznych niż w całym 2019 – pokazują dane Centralnej Ewidencji Pojazdów. Nie są to jeszcze ilości porównywalne w jakikolwiek sposób z używanymi autami z silnikami benzynowymi i diesla, ale stale rosną.
Gdzie Polacy najchętniej kupują używane auta na prąd? To to województwa mazowieckie, wielkopolskie oraz małopolskie. Warszawa, Poznań i Kraków przodują w tych zakupach – i trudno się temu dziwić. To tutaj są najwyższe zarobki i najwyższa świadomość, związana z możliwościami zmiany rodzaju zasilania.
Łącznie od początku roku zarejestrowanych zostało 849 używanych samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym. W porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku oznacza wzrost aż o 73,6%. Jednocześnie w marcu i kwietniu 2022 r. padły rekordy – 293 sztuki w marcu i 258 w kwietniu. Jeżeli tempo wzrostu zostanie zachowane, na koniec roku import przekroczy poziom 3 tys. aut a to już ilość znacząca.
Samochody elektryczne rejestrują w 84% osoby prywatne a tylko 16% to firmy. Średni wiek sprowadzanych elektryków nie przekracza 6 lat a najpopularniejszy rocznik to 2020.
Wśród chętnie kupowanych używanych elektryków znajdują się m.in. Renault Zoe, Peugeot 208 i Citroën ëC4. Popularność używanych elektryków rośnie wraz ze wzrostem cen paliwa i cen nowych aut spalinowych w salonach. Jest to bardzo perspektywiczny rynek, który szybko się rozwija.
źródło: Samar
Najnowsze komentarze