środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Przyszłość marki Dacia w rękach projektanta z Aston Martina

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-04-29
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
1.2k 36
1
1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

Przybycie projektanta Astona Martina, Milesa Nurnbergera do Dacii, zbiegło się w czasie z odsłonięciem nowej Dacii Jogger i nastąpiło wkrótce po przedstawieniu planu radykalnej transformacji marki w ramach strategii Renaulution. Jego obecność rozbudziła nadzieję na nowe, ciekawe projekty.

Kiedy zobaczymy Pana wpływ na samochody Dacii?

– Na samochody produkcyjne trzeba będzie poczekać jeszcze wiele lat. Większość mojej pracy polega na myśleniu o samochodach, które pojawią się za cztery lata, a nawet za dziesięć lat. Mam jednak pewien wpływ na kolejne duże programy modelowe, które powstaną wcześniej; chodzi raczej o ich realizację niż o koncepcję. Po prostu mogłem nieco zmienić.

Jak wygląda pana praca w porównaniu do tej z Aston Martina?

– Wszystko jest takie samo i wszystko jest inne. Czuję się trochę jak kierowca F1, który zmienił zespół. Jego praca nadal polega zasadniczo na kręceniu kierownicą, a moje podejście do projektowania nie zmieniło się. Ale terminologia i wszystkie interakcje, jakie muszę nawiązywać, są zupełnie inne. Dacia jest częścią większego koncernu, więc podejmuje strategiczne decyzje w inny sposób niż Aston. Musiałem zrozumieć, jak działa tutejsza maszyna. Moje pierwsze trzy miesiące polegały na zrozumieniu mocnych i słabych stron naszego zespołu projektowego. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że tych pierwszych było znacznie więcej! Mamy świetne podstawy i udało mi się wzmocnić zespół, zatrudniając nowych szefów działów Advanced Design oraz Colour and Materials, którzy dołączyli do nas w styczniu.

– Czy zobaczymy samochód koncepcyjny autorstwa Milesa Nurnburgear, który zapoczątkuje nową erę w Dacii?

– Być może tak. Marka przeszła niesamowitą ewolucję. Plan „Renaulution” Luca de Meo, szefa koncernu, sprawił, że Dacia ma teraz własny, dedykowany zespół projektowy, którego nigdy wcześniej nie miała. Nasza kultura się rozwija; i powiedziałbym, że ta kultura i koncepcja  jest teraz trochę moją własnością. Mamy teraz odpowiedni sposób myślenia o marce. To w naturalny sposób prowadzi nas do postępu i tworzenia nowych deklaracji projektowych.

Zobacz: Nowe samochody Dacia. Sprawdź promocję

Jak się pracuje z Laurensem van den Ackerem i Gillesem Vidalem?

– Laurens mieszkał na końcu mojej ulicy, kiedy obaj mieszkaliśmy w Kalifornii i pracowaliśmy dla różnych części Ford Motor Company. Gilles był moim szefem w PSA piętnaście lat temu. Ich cechy jako projektantów były dla mnie zdecydowanie atrakcyjne, a ponadto są to ludzie, o których już wiedziałem, że dobrze mi się z nimi współpracuje.

źródło: Autocar.co.uk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Dacia
Udostepnij409Tweet256Udostepnij72
Poprzedni

Francuskie samochody elektryczne – bogactwo rynku. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 16-17/2022

Następny

Dwie kolejne nagrody za design dla Alfy Romeo

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Dwie kolejne nagrody za design dla Alfy Romeo

Pracownicy fabryki w Vigo protestowali przeciwko polityce Stellantis

Stellantis będzie produkować samochody elektryczne w Serbii. 75 nowych modeli koncernu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomek - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Roman - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.