Faurecia jest jednym z największych producentów części i podzespołów do samochodów na świecie. Większościowy pakiet udziałów w tej firmie ma koncern PSA. Firma uważa, że nowe pokolenie klientów będzie koncentrowało się na możliwości podróżowania a nie posiadaniu. Dlatego przewiduje, że w nadchodzących latach coraz większe znaczenie będą miały systemy autonomiczne, wspomagające jazdę i zastępujące kierowcę.
„Wierzymy, że systemy autonomiczne 4 poziomu będą stanowić między 10 a 30% rynku samochodów w roku 2030” – powiedział Patrick Koller, prezes Faurecii, w czasie przemówienia na targach Consumer Electronic Show w Las Vegas. „Samochody elektryczną będą stanowiły nawet 25% floty/ Dzisiaj na rynek wchodzą millenialsi, dla których ważniejsze od posiadania jest przemieszczanie się. Świat się zmienia, staje się bardziej złożony niż skomplikowany […] Będziemy rozwijać współpracę z ekspertami w różnych dziedzinach: ZF w zakresie systemów bezpieczeństwa, Halle – w zakresie wewnętrznego oświetlenia, Accenture – w zakresie sztucznej inteligencji, Hitachi – w zakresie autonomicznej jazdy […] Samochody nie będą droższe – w kontekście elektryfikacji i autonomicznej jazdy jest to po prostu niemożliwe„.
Faurecia jest szóstym co do wielkości międzynarodowym producentem części samochodowych na świecie. Jeden na cztery samochody jest wyposażony w podzespoły Faurecia. Projektuje i produkuje siedzenia, układy wydechowe, systemy wewnętrzne (deski rozdzielcze, konsole środkowe, panele drzwi, moduły akustyczne) a także elementy wykończenia pojazdów.
Do klientów Faurecii należą między innymi grupa Volkswagen, PSA Peugeot Citroën, Renault-Nissan, Ford, General Motors, BMW, Daimler, Fiat / Chrysler, Toyota, Hyundai-Kia i BYD. Faurecia, z siedzibą we Francji, zatrudnia 5 500 inżynierów i techników. Firma działa w 34 krajach na całym świecie. PSA Peugeot Citroën jest akcjonariuszem kontrolującym Faurecia, posiadając około 57,4% udziałów w tym przedsiębiorstwie.
Najnowsze komentarze