Okazuje się bowiem, że po 33 latach od powołania koncernu dojdzie do jego rozwiązania. Wszystkiemu winien jest kryzys gospodarczy, odczuwalny na Zachodzie znacznie bardziej, niż u nas. Podział PSA Peugeot Citroën na dwie odrębne marki staje się faktem.
Z jeszcze nieoficjalnych informacji wynika, że Citroën wraz z Fiatem stworzy jedną grupę i spróbuje powrócić (po legendarnym modelu SM) na amerykański rynek dzięki fuzji z Chryslerem. Zarówno Fiat, jak i Citroën, są przecież specjalistami od niewielkich silników, a takie coś interesuje Amerykę. Z kolei USA, to rynek zbytu, o zawojowaniu którego marzy każda europejska firma.

Peugeot, druga marka koncernu PSA, najprawdopodobniej zacieśni współpracę z BMW. Po obiecujących wynikach wspólnych konstrukcji jednostek napędowych najprawdopodobniej dojdzie do połączenia BMW i Peugeota w jedną firmę. Czy to Niemcy będą przejmować Francuzów? Wygląda na to, że tak :-(
Pozostałe marki wchodzące w skład PSA (m.in. Faurecia, GEFCO) mają się usamodzielnić. Sevel, czyli spółka joint venture PSA i Fiata pozostanie we władaniu Grupy Chrysler Citroën Fiat.
Czyżby więc na polu walki pozostał nam jedynie Renault ze swoim Aliansem z Nissanem i szeroko rozbudowaną Grupą związaną m.in. z Samsungiem i Dacią? Czy Citroën i Peugeot stracą swoją tożsamość? Czas pokaże, ale nie wygląda to specjalnie optymistycznie… :-(
KG
Najnowsze komentarze