PSA i Volkswagen w obliczu ogromnych kar za zużycie paliwa i emisję

4 8

Grupa PSA i grupa Volkswagen mogą w 2021 spodziewać się bardzo dużych kar od Unii Europejskiej, o ile nie poprawią ekonomii spalania swoich samochodów. PSA może zapłacić 600 milionów euro, a borykający się wciąż ze skandalem dieselgate Volkswagen aż 1,4 miliarda euro. PSA jest właścicielem marek Peugeot, Citroen, DS, Vauxhall i Opel, natomiast Volkswagen ma oprócz własnej takie marki jak Audi, Porsche, Seat i Skoda. 

Producenci samochodów mają dość mało czasu, by poprawić wydajność wystarczająco szybko, aby uniknąć kar finansowych. 600 milionów euro dla PSA to 20% zysku tego koncernu z 2017 roku. Konkurencyjna francuska grupa Renault-Nissan radzi sobie dobrze ze spełnianiem wymagań komisji.

Tymczasem procedura przejścia testu zharmonizowanego (WLTP) będzie jeszcze trudniejsza. WLTP, który jest częścią przepisów 2021, wprowadza bardziej realistyczne warunki testowe, zapewniając dokładną podstawę do obliczenia zużycia paliwa i emisji CO2. Reguły WLTP zostały zaprojektowane, aby zmusić producentów do podawania dokładniejszych danych dotyczących zużycia paliwa.

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
LukiSlawoPawełLuki Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Luki
Gość
Luki

Głupia ta unia. Stolice głównych miast są na bieżąco plądrowane przez biednych przybyszy beżowej i czarnej karnacji a oni zaostrzają durne przepisy i oczywiście martwią się o polskie sądownictwo.

Paweł
Gość
Paweł

A skąd takie wiadomości „bezowe i czarne”… Wyłącz TV, włącz myślenie.
Chyba lepiej mieć dokładniejsze informacje dot. spalania, prawda?
PS. My też powinniśmy się martwić o sądownictwo!

Luki
Gość
Luki

To się martw dziecko z zaKODowanym mózgiem

Slawo
Gość
Slawo

Najzabawniejsze jest to, że emisja CO2 będzie rosła ze względu na spadek popularności diesla, który akurat emituje mniej CO2 od benzyn i łatwiej będzie mu spełnić nowe normy. Czyli co od 2021 powrót nowoczesnych diesli do łask? ;)