Niemal wszystkie silniki benzynowe oferowane przez Grupę PSA w ciągu ostatnich 21 lat – od stycznia 2000 – mogą być zasilane benzyną E10. Koncern złożył taką deklarację w odpowiedzi na zmiany w regulacjach prawnych w Wielkiej Brytanii, gdzie to paliwo będzie benzyną pierwszego wyboru na stacjach.
Gama samochodów Citroën, Peugeot i DS Automobiles z silnikami benzynowymi i hybrydowymi typu plug-in (PHEV) produkowanych od stycznia 2000 r. jest kompatybilna z benzyną E10. Jedynie silniki HPi spotykane w nielicznych egzemplarzach Citroëna C5 I generacji oraz Peugeota 406 wyprodukowanych w latach 2001-2003, muszą być zasilane benzyną E5. Dodajmy, że cała sprawa dotyczy zarówno aut osobowych, jak i lekkich pojazdów dostawczych z silnikami benzynowymi, bądź hybrydowymi typu plug-in.
W Wielkiej Brytanii od 1. września 2021 roku obowiązuje prawo, które benzynę E10, a więc z 10-procentowym dodatkiem bioetanolu, czyni benzyną podstawową, standardową w tym kraju. Zdaniem ustawodawcy pozwoli to ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 750.000 ton rocznie. To tak, jakby na drogi przez rok wyjeżdżało o 350.000 samochodów mniej.
Grupa PSA informuje jednocześnie, że jej samochody wyprodukowane przed 2000 rokiem powinny być tankowane benzyną E5.
Jednocześnie Grupa PSA podtrzymuje swoje deklaracje, że do 2025 roku każdy produkowany przez francuski koncern samochód będzie miał wersję elektryczną, bądź hybrydową. Dotyczy to również gamy lekkich samochodów dostawczych, w której jeszcze przed końcem 2021 roku będą dostępne w pełni elektryczne warianty każdego vana.
Choć więc temat dotyczy rynku brytyjskiego, to możemy śmiało założyć, że i w Polsce w autach PSA produkowanych od początku 2000 roku możemy bezpiecznie stosować benzynę E10. A co by nie powiedzieć – zanieczyszczenie powietrza i skutki ocieplenia klimatu odczuwamy i my w Polsce.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze