“Wierzymy, że łączenie i przejmowanie firm nie jest dobrym rozwiązaniem. Zyskać można niewiele poza szeregiem problemów występujących w tym procesie. Efekt osiągnięcia masowej produkcji nie daje się osiągnąć, ponieważ samochody są bardzo różne i muszą być różne” powiedział Folz.
“Efekt masowej skali możemy osiągnąć poprzez tworzenie platform produkcyjnych, takich jak z Fordem czy BMW. Silniki i skrzynie biegów są te same, podczas gdy najważniejsza rzecz dla klienta pozostaje cały czas inna – wygląd i zachowanie samochodu. Łączenie wysiłku produkcyjnego umożliwia redukcję inwestycji a w konsekwencji samochody są tańsze dla klientów” dodał.
Powiedział także, że takie działanie pozwala zachować Citroena i Peugeota jako niezależne firmy, przy jednoczesnym powiększaniu zasobów wiedzy technologicznej.
PSA prowadzi obecnie kilka projektów z innymi firmami: silniki benzynowe z BMW, silniki diesla z Fordem oraz produkcję małych samochodów z Toyotą. Nie zamierza kupować udziałów w żadnej z tych firm ani tym bardziej sprzedawać akcji PSA.
Najnowsze komentarze