Początkowe plany koncernu PSA związane z Citroënem C-Elysee i Peugeotem 301 przewidywały wprowadzenie tych modeli na rynki rozwijające się. Teraz jednak, gdy entuzjazm dla tych samochodów okazuje się nadzwyczaj duży, władze Grupy zaczęły się zastanawiać nad zaoferowaniem tych dwóch sedanów również w krajach Europy Zachodniej.
Zanosi się więc na to, że PSA pójdzie śladami Grupy Renault, która również nie planowała sprzedaży Dacii za zachodzie Starego Kontynentu, a gdy rynek to na Francuzach i Rumunach wymógł, okazało się, że sprzedaż Logana i Sandero była tam ogromna. Sukces zdyskontował zresztą niedługo później Duster. Nic więc dziwnego, że teraz władze PSA mocno zastanawiają się nad wprowadzeniem do oferty zachodnich dealerów C-Elysee i 301-ki.
W dość naturalny sposób zaczną od Hiszpanii, gdzie oba samochody produkowane są w zakładach koncernu w Vigo. Później spodziewać się należy debiutu we Włoszech, Francji, a docelowo także w Niemczech – na największym europejskim rynku motoryzacyjnym.
Dziś wielu klientów oczekuje prostych, tanich w zakupie i eksploatacji, ale przestronnych aut. Z ceną wyjściową rzędu 10.000 euro C-Elysee i 301 są bardzo interesującymi propozycjami i mogą się stać pierwszymi nowymi autami zakupionymi przez niektórych klientów. Mają na wyposażeniu to, co najistotniejsze, a dodatkowo przekonują do siebie naprawdę imponującą przestronnością i sporym bagażnikiem. A przy tym wszystkim są niebrzydkie i niepospolite z wyglądu.
Z początkiem listopada Citroën C-Elysee i Peugeot 301 trafiły do oferty w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Turcji, Rosji, Ukrainy, Grecji i Afryki Północnej. Będą je mogli kupić również klienci z krajów Bliskiego Wschodu i Zatoki Perskiej. W późniejszym okresie zaplanowano wprowadzenie tych aut na rynki Ameryki Łacińskiej i Chin. Auta te mają więc stać się prawdziwie globalnymi graczami.
Pod maskami tych samochodów pojawiły się – niedługo po debiucie w 208-ce – trzycylindrowe silniki benzynowe, ekonomiczne i niewysilone, dzięki czemu C-Elysee i 301-ka będą autami tanimi w eksploatacji. Gama silnikowa w obu sedanach obejmuje zaś jednostki napędowe o mocach z przedziału 71-115 KM, co powinno zadowolić większość klientów poszukujących przestronnego, ale oszczędnego samochodu.
Myślę, że dziś, w czasach przedłużającego się kryzysu i trwającego załamania na rynku nowych samochodów w Europie, sprzedaż C-Elysee i 301-ki w krajach Europy Zachodniej może się spotkać z ciepłym przyjęciem klientów i rozruszaniem znajdujących się w stagnacji (by nie napisać wprost: recesji) rynków Starego Kontynentu.
KG
Najnowsze komentarze