Citroën, Peugeot i Renault znajdują się wysoko w rankingu sprzedaży nowych samochodów w Polsce w 2005 roku.
W polskim rankingu sprzedaży wszystkich producentów Renault zajmuje piątą pozycję, Peugeot siódmą a Citroën ósmą. Co ciekawe ta ostatnia firma sprzedała w kwietniu więcej samochodów niż Peugeot. Citroën wyprzedził też w kwietniowych wynikach Volkswagena, Hondę, Chevroleta, Seata, Nissana, Kia i wiele innych firm.
Udział w rynku wynosi odpowiednio:
- Renault: 8 %
- Peugeot: 6,5%
- Citroen: 5 %
Łącznie francuskie firmy sprzedały w tym roku w Polsce blisko 17 tysięcy nowych samochodów a gdyby traktować sprzedaż Citroena i Peugeot łącznie, jako grupy PSA, to koncern ten zająłby drugie miejsce w rankingu sprzedaży, tuż za Toyotą.
Niewątpliwie do sukcesu sprzedaży przyczyniły się nowe modele – Citroën C4 i Peugeot 407. Jednocześnie siłą napędową w salonach nadal są popularny Renault Thalia, Citroën C3 i Peugeot 206, najchętniej wybierane przez klientów. Bardzo dużą popularnością cieszą się też Kangoo, Partner i Berlingo.
Podsumowując – rok 2005 jak na razie okazał się trudny dla producentów. Na tle konkurencji spadek sprzedaży nie wygląda jednak tak źle w przypadku marek francuskich.
Najnowsze komentarze