Po 15 latach owocnej współpracy w zakresie zespołów napędowych, PSA Peugeot Citroën i Ford analizują obecnie możliwość rozszerzenia współpracy w dziedzinie tzw. connected cars.
Koncerny postanowiły zjednoczyć swoje siły przy opracowywaniu następnej generacji pokładowych systemów informacyjno-rozrywkowych (infotainment) i dostępu do zewnętrznych aplikacji, w celu zapewnienia kierowcom jeszcze bezpieczniejszych i bardziej praktycznych warunków jazdy. W ramach prac, PSA Peugeot Citroën i Ford Motor Company (we współpracy z należącą do Forda firmą Livio), zbadają możliwości wykorzystania efektu synergii między technologiami SmartDeviceLink (SDL) i Car Easy Apps (CEA).
SmartDeviceLink jest platformą Open Source, ułatwiającą integrację aplikacji na smartfony (rozrywka, prognoza pogody, parkingi itp.) z pokładowymi systemami Infotainment samochodu. Aplikacje te są łatwo dostępne za pośrednictwem funkcji poleceń głosowych, wyświetlacza i tablicy rozdzielczej. Oprócz wyjątkowo prostej obsługi, technologia SDL umożliwia twórcom aplikacji ich zintegrowanie, przy wykorzystaniu danych pojazdu, i stworzenie – w ramach pojedynczej, zbiorczej aplikacji – bogatej i zintegrowanej oferty, wyróżniającej się na tle rozwiązań konkurencji. Producenci samochodów mogą bez obaw stawiać na technologię SDL przy integrowaniu różnych aplikacji z systemami pokładowymi, korzystając przy tym z własnych Interfejsów Człowiek-Maszyna oraz doświadczeń klientów.
Car Easy Apps jest platformą programową bezpiecznej wymiany danych, która ma stworzyć „ekosystem” aplikacji mobilnych samochodu. Wymiana danych między samochodem, inteligentnymi urządzeniami i „chmurą”, zapewni znacznie bogatsze doznania z jazdy i umożliwi otwarcie na nowe funkcje użytkowe i usługi dla klienta. Stwarza również sprzyjające warunki do tworzenia nowych usług w oparciu o wspomniany „ekosystem”. Dostępne z pokładu samochodu aplikacje będą odpowiednio kontrolowane i zabezpieczone dla zapewnienia prywatności ich użytkowników i prawidłowego działania samochodu.
PSA Peugeot Citroën
Grupa, posiadająca trzy marki oświatowej renomie – Peugeot, Citroën i DS – sprzedała w 2014 roku na świecie 3 miliony samochodów. Jest drugim co do wielkości europejskim producentem samochodów, a jej obroty w 2014 roku wyniosły 54 miliardy euro. Jest także europejskim liderem pod względem niskiej emisji CO2, wynoszącej w 2014 roku średnio 110,3 g/km. Grupa PSA Peugeot Citroën jest obecna na rynkach 160 krajów. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia).
Więcej informacji można uzyskać na naszej stronie internetowej: www.psa-peugeot-citroen.com
źródło: PSA Polska
Najnowsze komentarze