Grupa PSA przyspiesza swoją ekspansję w Chinach. Właściciel marek Citroen, DS, Opel i Peugeot nabył właśnie pakiet kontrolny w dużej firmie dystrybucji części zamiennych Longstar z siedzibą w prowincji Fujian w Chinach. Przejęcie pomoże poszerzyć zasięg grupy w Chinach, która już posiada swoje spółki w regionie Szanghaju i w prowincji Shandong.
Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Longstar posiada dwa główne centra logistyczne oraz 40 oddziałów dystrybucyjnych i zaopatruje 4.000 niezależnych warsztatów, posiadając w ofercie propozycje od 18 międzynarodowych wystawców.
PSA chce w ten sposób poszerzyć swoją obecność i udziały w rynku samochodów używanych. Tak zwany PSA Aftermarket to jeden z głównych filarów planu strategicznego Push To Pass. Strategia ta opiera się na dwóch filarach: szerokiej gamie części zamiennych oraz sieci naprawczej dla wielu marek, Euro Repar Car Service. Przejęcie ma na celu przyspieszenie wzrostu sprzedaży części, w tym części z gamy Eurorepar. W Chinach ta marka ma już 17 rodzin produktów, które pokrywają 55% potrzeb niezależnych warsztatów.
„Chiny staną się wkrótce wiodącym rynkiem wtórnym na świecie, mamy wielkie ambicje i dlatego już teraz zajmujemy mocną pozycje oraz budujemy rynek” – powiedział Christophe Musy, dyrektor PSA Aftermarket. Dzięki istniejącej bazie klientów, Longstar przyczyni się również do rozbudowy sieci Euro Repar Car Service w Chinach, która ma już 480 własnych warsztatów.
Najnowsze komentarze