PSA Peugeot Citroën pracuje nad zespołem napędowym, który będzie łączył silnik diesla i elektryczny. Całość ma zapewniać bardzo niskie zużycie paliwa w mieście i wspierać silnik wysokoprężny, by obniżyć emisje zanieczyszczeń przy ruszaniu. Połączenie takie wydaje się być optymalne – mówią ludzie z zarządu koncernu PSA.
Prezes PSA powiedział, że „tylko samochody oparte o silniki diesla stanowią prawdziwe pole do popisu dla konstruktorów, którzy pracują nad oszczędnością paliwa”. Silnik diesla zużywa znacznie mniej oleju napędowego niż konkurencyjne rozwiązanie benzyny, dostarczając przy tej samej mocy większego momentu obrotowego. W połączeniu z napędem elektrycznym może to być rzeczywista alternatywa i taki hybrydowy napęd ma szansę odnieść sukces rynkowy.
Koszt produkcji aktualnie proponowanych przez innych producentów napędów hybrydowych jest bardzo duży, natomiast projekt PSA zakłada koszt zbliżony do normalnego silnika. Pomóc mają tutaj sprytne rozwiązani konstrukcyjne, takie jak zintegrowanie rozrusznika i silnika elektrycznego w jednym. Mówi się o niewielkim akumulatorze oraz możliwości pracy czysto elektrycznej.
PSA zapowiada produkcję prototypu, aby pokazać, że tego typu technologia jest możliwa, natomiast na razie nie wiadomo czy i która marka miałaby stworzyć seryjny samochód z hybrydą napędu. Tego typu silnik na pewno będzie znakomitym rozwiązaniem do miasta. Napęd elektryczny mógłby również umożliwić stworzenie taniego rozwiązania 4×4.
Najnowsze komentarze