Grupa PSA oraz Grupa Renault opublikowały wyniki sprzedaży za pierwsze sześć miesięcy roku 2018. Oba koncerny zanotowały rekordy sprzedaży. Który producent sprzedał najwięcej samochodów i która marka francuska była najpopularniejsza na świecie?
W pierwszej połowie 2018 roku, Grupa PSA sprzedała 2.181.883 egzemplarze swoich pojazdów i jest to wzrost o 38,1% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Rekordowy wzrost jest wynikiem przejęcia w 2017 roku marki Opel, która dostarczyła w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 571,832 samochody. Najczęściej wybieraną marką PSA był Peugeot ze sprzedażą ponad 1 mln aut, a na drugim miejscu znalazł się Citroen z wynikiem 572.561 samochodów.
Liczba rejestracji samochodów Grupy Renault wyniosła nieco mniejsze, ale wcale nie skromne 2.067.695 sztuk, czyli o 9,8 proc. więcej niż w pierwszej połowie 2017 roku. Jest to o 114.188 egzemplarzy mniej niż wyniósł wynik Grupy PSA. Renault, które jest najczęściej wybieraną marką samochodów francuskich na świecie, dostarczyło w pierwszej połowie roku 1.378.583 sztuki samochodów (2,4% wzrost). Znakomity wynik Grupy Renault jest też zasługą Dacii oraz Łady (24% wzrost). Sprzedaż pojazdów rumuńskiej marki wyniosła 378.095 sztuk. Ciekawostką jest również firma Alpine, która niedawno powróciła na rynek z modelem A110. Od marca tego roku wręczyła już kluczyki do 644 egzemplarzy swojego coupe.
Sprzedaż Grupy PSA
Marka |
Sprzedaż |
Zmiana rok do roku |
572561 |
8,7% |
|
31754 |
14,0% |
|
Opel / Vauxhall |
571832 |
– |
1005676 |
– 1,9 % |
|
Razem |
2181823 |
38,1% |
Sprzedaż Grupy Renault
Marka |
Sprzedaż |
Zmiana rok do roku |
644 |
– |
|
378095 |
13,4% |
|
Lada |
186526 |
24% |
Jinbei / Huasong* |
85267 |
– |
1378583 |
2,4% |
|
Samsung |
38580 |
– 26,9 % |
Razem |
2067695 |
9,8% |
* Chińskie marki włączone do sprzedaży koncernu po podpisaniu umowy z firmą Brilliance.
Najnowsze komentarze