W dwóch pilotażowych serwisach – w Massy-Palaiseau (departament Île‑de‑France) i w Marsylii (departament Provence-Alpes-Côte d’Azur), uruchomiony zostanie system Self-Reception[1], by z udziałem klientów sprawdzić nieograniczony dostęp do obsługi najwyższej jakości poza godzinami pracy serwisów koncesjonerów.
Większa elastyczność, większe bezpieczeństwo i szersza obsługa klienta. W ramach bieżącej obsługi punkty automatycznej recepcji umożliwiają pozostawienie i odebranie samochodu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu oraz zapłatę za usługi w specjalnym wpłatomacie.
Poszerzenie cyfryzacji obsługi posprzedażnej, pozostając w awangardzie transformacji systemu dystrybucji towarów i usług. Dzięki tej usłudze doradcy serwisowi będą mogli poświęcić więcej czasu klientom, których samochody wymagają czynności bardziej złożonych technicznie.
Self-Reception to projekt realizowany przez Business Lab Groupe PSA wraz z PSA Retail oraz markami Peugeot i Citroën. Zadaniem Business Lab jest odnajdywanie, testowanie i przekształcanie kolejnych możliwości biznesowych w działalność operacyjną Grupy.
Anne Abboud, dyrektorka PSA Retail: „Rolą PSA Retail jest wyznaczanie kierunków i wskazywanie drogi przemian w systemie dystrybucji usług i produktów branży samochodowej. W dziedzinie cyfryzacji obsługi posprzedażnej, Self-Reception jest kolejną innowacją po masowym rozpowszechnieniu systemu Video-Check by PSA Retail. Pilotażowe serwisy pozwolą nam w najbliższych miesiącach zebrać doświadczenia zanim wprowadzimy punkty Self-Reception we wszystkich salonach PSA Retail”.
Więcej o PSA Retail
PSA Retail w ramach Groupe PSA zajmuje się dystrybucją samochodów. Jest drugą co do wielkości grupą dystrybucyjną w Europie, zatrudnia 10.180 pracowników. W 2017 roku sprzedała 508.000 samochodów nowych i używanych w 11 krajach. Dysponuje 277 salonami i punktami sprzedaży, osiągając obroty na poziomie 7,7 miliarda euro oraz fakturując 4,7 miliona roboczogodzin w serwisach. Dodatkowo sprzedaje części zamienne za 1,4 miliarda euro.
Groupe PSA
Groupe PSA projektuje unikalne modele samochodów i oferuje innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności, wychodzące naprzeciw oczekiwaniom wszystkich kierowców. Grupa jest właścicielem pięciu marek samochodów – Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall – i dysponuje zróżnicowaną ofertą transportu indywidualnego i usług mobilnych w ramach platformy Free2Move. Jej plan strategiczny „Push to Pass” stanowi pierwszy etap realizacji wizji firmy: zdobycia pozycji wyróżniającego się wysoką wydajnością, światowego producenta samochodów i wiodącego dostawcy rozwiązań w zakresie mobilności, potrafiącego zbudować trwałe relacje lojalnościowe ze swoimi klientami. Jest jednym z pionierów, jeśli chodzi o samochody autonomiczne i zapewniające dostęp do Internetu oraz usług online. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia).
[1] Automatyczna recepcja serwisu.
źródło: PSA Polska
Najnowsze komentarze