Jak donoszą zaprzyjaźnione źródła z Francji, w centrali PSA Peugeot -Citroën jest rozważany powrót na rynek USA. Sprzedaż miałaby się rozpocząć już pod koniec przyszłego roku. W kampanii ma przewijać się ważna dla Amerykanów liczba 25 – bo to powrót po 25 latach.
Firma szuka nowych rynków zbytu a na Amerykę patrzy łakomym wzrokiem. Globalna sprzedaż w 2015 roku wyniosła bowiem 3 mln pojazdów na całym świecie. Wzrost sprzedaży utwierdził kierownictwo PSA w tym, że warto wchodzić na nowe rynku. Kwestię wejścia na rynek USA poruszył m.in. Yves Bonnefont, dyrektor DS Automobiles. Już za kilka tygodni marka przedstawi swoją nową wizję rozwoju. Ważną jej częścią ma być Ameryka Północna. PSA liczy nie tylko na USA, ale również na Kanadę, gdzie związki z Francją są szczególnie silne.
Rynek amerykański jest kuszący, ponieważ sprzedaje się na nim 17 milionów samochodów rocznie. PSA w pierwszym roku działalności mogłoby tam sprzedaż co najmniej 100.000 sztuk samochodów. Okazja ku temu jest tym lepsza, że Amerykanie przyzwyczaili się już do europejskich samochodów. Jednak rynek tam jest trudny, dlatego pomysł z wejściem wyłącznie marki DS wydaje się być optymalny.
W najbliższym czasie wrócimy do sprawy.
Najnowsze komentarze