Globalna sprzedaż samochodów prawie dwukrotnie wzrosła w czerwcu w porównaniu do maja – informuje grupa PSA. Jednocześnie przedstawia wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze.
Sprzedaż grupy znacznie wzrosła w czerwcu, sprzedaż podwoiła się, a dostawy wzrosły o 71% w porównaniu do maja, na rynku europejskim o 39% w pierwszej połowie 2020 r.
Peugeot zwiększył portfel zamówień o 42%, utrzymując jednocześnie ceny, ruch na rynku i strategię elektryfikacji na spadającym rynku. Marka ta zajmuje pierwsze miejsce w sprzedaży w Hiszpanii i Portugalii i poprawia swój udział w rynku we Francji (+0,2 pkt), we Włoszech (+0,3 pkt) i Austrii (+0,2 pkt).
Citroën w 2020 roku rozpoczął ofensywę elektryczną , 100% elektryczny Ami i modele takie jak SUV C5 Aircross Hybrid, ë-Jumpy, ë-SpaceTourer i nowy 100% elektryczny ë-C4 pojawiły się w sprzedaży w czerwcu. Citroën zwiększył swój udział w rynku w głównych krajach, takich jak Włochy (+ 0,2 punktu), Hiszpania (+0,2 pkt) i Niemcy (+0,1 pkt). Marka kontynuuje ofensywę, koncentrując się na sprzedaży internetowej i premierach w drugiej połowie 2020 r. Zapowiada odnowienie swojego modelu C3.
DS Automobiles rozwija się dzięki wprowadzeniu modeli zelektryfikowanych, które stanowiły aż 33% sprzedaży. Udział DS Automobiles w rynku wzrósł o 0,4 pp. Marka DS Automobiles osiągnęła rekordowy udział w swoim pierwszym rynku, Francji (11,5%), gdzie podium zajmują DS 7 CROSSBACK i DS 3 CROSSBACK.
Opel / Vauxhall przekształcił swoją ofertę produktów już na nowe modele i silniki, jednocześnie odczuwając spadek sprzedaży ze względu na wycofanie niektórych modeli o wysokiej emisji CO2. Z drugiej strony sprzedaż nowego asortymentu, takiego jak Grandland X i nowa Corsa – oba dostępne również w wersjach zelektryfikowanych – pokazuje solidny rozwój pomimo trudnych warunków rynkowych w pierwszej połowie 2020 r. To samo dotyczy samochodów dostawczych.
Łącznie grupa dostarczyła ponad milion samochodów. To o 45% mniej niż przed rokiem.
Najnowsze komentarze