Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën, oraz Denis Robin, prefekt regionu Pas-de-Calais, dokonali wczoraj uroczystego uruchomienia nowej linii produkcyjnej silników rodziny EB Turbo typu PureTech. Miało to miejsce w zakładzie mechanicznym PSA w Douvrin we Francji.
Koncern PSA zainwestował w to przedsięwzięcie 893 miliony euro, w tym 455 milionów w badania i rozwój, zaś 438 milionów wyniosły nakłady inwestycyjne związane z uruchomieniem produkcji. Rozpoczęcie produkcji wielkoseryjnej planowane jest na marzec przyszłego roku, a roczne zdolności produkcyjne wynoszą 320.000 silników.
Nowy trzycylindrowy silnik benzynowy zapewnia wysoką wydajność przy jednocześnie delikatnym obchodzeniu się ze środowiskiem naturalnym. Jest to jednostka kompaktowa i modułowa, która umożliwia produkowanie silników o mocy maksymalnej rzędu 110-130 KM przy o 18% zmniejszonym zapotrzebowaniu na paliwo i o tyleż niższej emisji dwutlenku węgla (102-110 g CO2/km), niż wolnossące silniki wcześniejszej generacji. W efekcie z wyprzedzeniem spełniają normę Euro 6.1, która zacznie obowiązywać od września 2014 roku.
Nowe jednostki cechuje niższa masa oraz niewielkie gabaryty. Wspomniana wcześniej modułowość oznacza, iż 40% części jest tożsamych z jednostkami wolnossącymi. Jednocześnie zastosowano w nich wiele nowych rozwiązań zgłaszając w związku z tym 121 wniosków patentowych.
Silnik EB Turbo z rodziny PureTech najpierw – w marcu 2014 roku – trafi do Citroëna C4 (110 g CO2/km) i Nowego Peugeota 308 (107 g CO2/km), później do Peugeota 208 (105 g CO2/km), a wreszcie do Citroënów C3 i DS3 (105 g CO2/km) – w lipcu 2014 r.
Silnik będzie początkowo produkowany we Francji i trafi do fabryk samochodów na kontynencie europejskim. W 2015 produkcja tych jednostek napędowych uruchomiona zostanie w Ameryce Południowej i w Chinach na potrzeby lokalnych rynków. To ważny element strategii PSA mającej na celu rozwijanie globalnej ekspansji Grupy.
Integracja silników EB Turbo PureTech z innymi zaawansowanymi technologiami ochrony środowiska pozwoli koncernowi PSA Peugeot Citroën pozycję lidera w niskiej emisji dwutlenku węgla.
KG; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze