Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

PSA wciąż zamierza zwalniać

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2012-12-13
w Wiadomości
Czas czytania 3 minut
55
A A
35
peugeot citroen psa logo Wiadomości

peugeot citroen psa logo WiadomościKoncern PSA Peugeot Citroën wciąż obstaje przy swoim – latem zapowiadał, że zwolni do 8.000 pracowników, a teraz, jak informują francuskie związki zawodowe, mówi się o kolejnych odejściach, tzw. naturalnych (emerytury, śmierć, odejścia z własnej woli), których do 2014 roku francuska grupa spodziewa się przeszło 3 tysiące.

Peugeot 408 – reklama

Związkowcy informują, że w podawanych wcześniej liczbach rzędu 8.000 zwolnień w głównie francuskich fabrykach koncernu, nie uwzględniono odejść naturalnych, które teraz oblicza się na 1.700 etatów. Do tego dochodzi około 1.500 pracowników, którzy do 2014 roku przejdą na emeryturę. W efekcie zatrudnienie we francuskich zakładach Grupy PSA zmniejszy się o około 11.000 pracowników.

Związkowcy oczywiście protestują i trudno im się dziwić, ale drugiej strony przed Citroënem i Peugeotem stoją poważne wyzwania – sprzedaż w Europie spada, a produkowanie samochodów na Starym Kontynencie i eksport ich poza Europę nie ma racji bytu – ca wysokie koszty pracy tutaj skutkować będą brakiem zainteresowania drogimi samochodami tam. Dlatego w krajach rozwijających się koncern zwiększa zatrudnienie, sprzedaż rośnie, ale w mateczniku trzeba się zmierzyć z trudną sytuacją pracowników.

Grupa PSA potwierdziła zamiar likwidacji fabryki w podparyskim Aulnay-sous-Bois i niewiele uspokoiło związkowców stwierdzenie, że część pracowników przeniesiona zostanie do innego zakładu koncernu, po drugiej stronie Paryża, w Poissy. Związki zamierzają wymóc na socjalistycznym prezydencie interwencję i dziwią się, że rząd nie podejmuje żadnych konkretnych kroków, by zapanować nad problemem.

Warto przeczytać!

Renault R5
London Images
16th December 2024
Images Copyright Malcolm Griffiths
M:07768 230706
E:malcy1970@me.com
I:@malcy1970

Renault negocjuje z chińskim dostawcą nową technologię silników elektrycznych bez metali ziem rzadkich

2025-11-11
peugeot urugwaj panie 2 Wiadomości

Kobiety potrafią – także zmienić koło. Peugeot promuje panie w Urugwaju

2025-11-11

Nowy Renault Master ponownie bezkonkurencyjny – „Best Large Van 2026” według Parkers

2025-11-10

Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!

2025-11-10

Tymczasem Pałac Elizejski zaprzecza, by prowadził rozmowy z władzami algierskimi na temat wejścia kapitałowego tego kraju do Grupy PSA. O takiej ewentualności pisał wczoraj Latribune.fr, ale władze francuskie tym rewelacjom zaprzeczyły. Tymczasem za tydzień planowana jest oficjalna wizyta Françoisa Hollande w Algierii w towarzystwie licznej delegacji ministrów oraz biznesmenów. Czy zostaną poruszone kwestie dokapitalizowania Grupy PSA?

To niewykluczone, bo z jednej strony Peugeot jest na rynku algierskim drugą najchętniej wybieraną marką (po Renault), z drugiej zaś ocenia się, że rezerwy walutowe tego kraju wynoszą około 200 miliardów dolarów. Kapitałowe zaangażowanie się Algierii w PSA nie tylko więc uspokoiłoby rynki walutowe, ale i znacząco poprawiło wizerunek koncernu, który ucierpiał na skutek licznych nieprzychylnych mu publikacji. Już sama zapowiedź takiej współpracy sprawiła, że akcje Peugeota w dniu wczorajszym mocno zwyżkowały.

Znaczące zaangażowanie kapitałowe Algierii, jeśli w ogóle by do niego doszło, musiałoby jednak zostać zaakceptowane przez głównych udziałowców Grupy PSA, przede wszystkim rodziny Peugeot (przeszło 25% akcji koncernu) oraz nowego partnera ze Stanów – General Motors (ok. 7% kapitałów). Czy na taką zgodę można liczyć?

Do sprawy będziemy z pewnością jeszcze wracać.

 

KG


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotSportRenaultCitroenPSA
Udostepnij20Tweet12Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
35 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15123 udostępnienia
    Udostepnij 6049 Tweet 3781
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2356 udostępnienia
    Udostepnij 942 Tweet 589
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6437 udostępnienia
    Udostepnij 2575 Tweet 1609
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4440 udostępnienia
    Udostepnij 1776 Tweet 1110

Testy samochodów

870 Peugeotow 3008 i 508 do serwisu 1 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Peugeot 508 za tyle co BMW 3? Poziom cenowy obu modeli mocno się zbliżył

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-30
Renault Triber
Testy

Test: Jeździłam Renault Triber w Indiach. 7-osobowy minivan krótszy od Clio

autor Małgorzata Kozikowska
2024-07-28
20140527 160252 resized Wiadomości
Testy

Test: Renault Zoe 2015 – elektryczne sny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-03-11
17. Renault Megane CC Floride Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane CC Floride 1.6 dCi Energy 130 KM 2013 – bardzo udany kabriolet na bazie popularnej Meganki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-09-10
citroen c3 aircross Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM – crossover dla kobiety? Test kobiecym okiem. Opinie, spalanie, komfort, jazda, wady i zalety.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-19

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Renault uruchamia formularz on-line dla poszkodowanych w kolizjach

Używane Renault Twingo I czy Peugeot 106? Trwały i tani w utrzymaniu maluch do miasta

DS 3 Crossback przechodzi testy pod osłoną kamuflażu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
35
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz