Przed rozpoczęciem zawodów doszło do nieprzyjemnego incydentu. Ze stojącego w Strefie Serwisowej busa Dariusza Polońskiego nieznani sprawcy ukradli opony. Darek mógł wystartować jedynie dzięki pomocy kolegów „pucharowców”, którzy pożyczyli im koła. Znaczący i wspaniały gest!
Na starcie czwartej eliminacji Rajdowego Pucharu Peugeot stanęło jedenaście załóg. Od początku trwała interesująca rywalizacja, której przewodzili Kajtek i Ola. Wygrali oni pierwszego dnia dziesięć odcinków specjalnych, uzyskując wyraźną przewagę nad konkurentami. Jedynymi, którym udało się zwyciężyć ich podczas I etapu byli Piotr Wypych i Igor Stasz, którzy okazali się najlepsi na próbie numer dziesięć.
O drugą pozycję w rajdzie rywalizowali Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz oraz Łukasz Witas i Michał Kuśnierz. O kolejności na pierwszym etapie zadecydowała przebita opona w aucie tych drugich. Na dalszych pozycjach kolejność zmieniała się wielokrotnie. Pechowcami okazali się rywalizujący o miejsce na podium w klasyfikacji generalnej RPP, Robert Romuzga i Piotr Ziarko, którzy wypadli z drogi rozbijając samochód (załodze nic się nie stało). Dobrze spisywali się natomiast Łukasz Habaj i Jacek Spentany, Piotr Wypych i Igor Stasz, Jacek Woszuk i Wojciech Brejlak oraz Tomasz Dąbrowski i Michał Ranik (ulubieńcy miejscowych kibiców – podczas ceremonii startu honorowego zadziwili wszystkich występując w barwnych perukach na głowie). Dużą stratę po wypadnięciu z drogi zanotowali Kamil Butruk i Maciej Wilk.
Drugi dzień rywalizacji nie przyniósł większych zmian w czołówce. Małżeństwo Kajetanowiczów wygrywało kolejne OS-y, zbierając zasłużone oklaski za dynamiczną jazdę. Dziesiąta pozycja w klasyfikacji genertalej rajdu jest bez wątpienia ich sukcesem!
Przyspieszyli Witas i Kluśnierz, ale nie byli w stanie zniwelować starty do Polońskiego i Dobosza. Szybko jechali bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, którym udało się wyprzedzić Dąbrowskiego i Ranika. Z problemami borykali się Grzegorz Kostka i Rafał Fiołek, dzielną postawą wykazali się Wypych i Stasz, którzy po pobycie w rowie zdołali naprawić swój samochód i dojechać do mety.
Bardzo trudna Rajd Nikon, który w większości prowadził po nowych, nieznanych zawodnikom trasach, ukończyło ostatecznie dziesięć załóg Rajdowego Pucharu Peugeot. W czołówce klasyfikacji generalnej nie zaszły większe zmiany, choć Kajetan i Ola Kajetanowicz powiększyli swoją przewagę nad konkurentami. Patrząc na tabelę po czterech eliminacjach wyraźnie widać, że w tym sezonie nie ma słabeuszy – wszystkie załogi mają na swoim koncie wiele zdobytych punktów. Niespodzianką jest ostatnie miejsce Piotra Leońca i Krzysztofa Maskalana, aktualnych drugich Wicemistrzów Polski, którzy przed rozpoczęciem zmagań zaliczani byli do faworytów RPP.
Kolejna, piątą eliminacja Rajdowego Pucharu Peugeot – Rajd Rzeszowski, rozegrana zostanie w pierwszy weekend sierpnia.
Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2005 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.
Najnowsze komentarze