Zgodnie z zapowiedziami Prezes Grupy PSA ogłosił dziś główne założenia programu PUSH TO PASS – nowej pięciolatki koncernu ;-) Plan obejmuje lata 2016-2021 i ma na celu zaspokojenia potrzeb w zakresie mobilności klientów poprzez przewidywanie zmian we wzorcach użytkowania samochodu. Tak to ładnie określono, ale cele są też nieco bardziej przyziemne – uzyskanie wyższej marży operacyjnej i coroczny wzrost przychodów.
Kierując się ewolucją oczekiwań klientów plan PUSH TO PASS zakłada uwolnienie maksymalnego potencjału drzemiącego w markach PSA. Będzie to efektem wykorzystania wydajności, doskonałości operacyjnej oraz szybkości reagowania na zmiany określonych w planie Back in the Race.
Opierając się na rygorystycznej kontroli kosztów produkcji oraz kosztów stałych plan PUSH TO PASS stawia przed Grupą PSA następujące cele:
– osiągnąć średnio 4% marży operacyjnej w latach 2016-2018 z celem 6% w roku 2021;
– uzyskiwać 10% wzrostu przychodów w roku 2018 (w stosunku do roku 2015 przy założeniu stałych kursów) i 15% w roku 2021.
Aby osiągnąć te cele Grupa PSA będzie dostosowywać swoje modele biznesowe i zwiększy wartość poprzez optymalizację istniejącej bazy klientów, cokolwiek miałoby to znaczyć ;-) Więcej sensu ma na pewno założenie wzrostu udziału w przychodach poprzez aktywizację w usługach posprzedażowych. I nie chodzi o serwis, a o leasing, sprzedaż samochodów używanych, usługi mobilne, usługi zarządzania flotą itp.
Wzrost silnych i dobrze zróżnicowanych marek Peugeot, Citroën i DS ma być wspierany przez:
– wysoką jakość produktów i usług będącą podstawą potęgi cenowej marek;
– intensywną budowę gamy modelowej – 26 modeli aut osobowych, 8 lekkich aut użytkowych, w tym 1 pick-up, co przyniesie jeden model każdej marki w każdym regionie w każdym roku;
– intensywną strategię technologiczną potwierdzoną przez wprowadzenie na rynek siedmiu modeli hybrydowych typu plug-in, czterech pojazdów elektrycznych oraz program pojazdów autonomicznych.
Plan PUSH TO PASS ma zapewnić Grupie rentowny wzrost na wszystkich rynkach, gdzie działa francuski koncern.
PUSH TO PASS stanowi pierwszy krok w kierunku realizacji celu Grupy, jakim jest zostanie wielkim globalnym producentem samochodów i preferowanym dostawcą rozwiązań mobilności na całym świecie z klientami pozyskanymi na całe życie.
„W oparciu o naszą odbudowaną sytuację finansową uruchamiamy globalną ofensywę modelową i technologiczną. Teraz będziemy bardziej elastyczni i dzięki temu będziemy szybciej reagować, a nawet przewidywać zmiany we wzorcach użytkowania samochodów” – zapowiedział Carlos Tavares, prezes PSA Peugeot Citroën.
KG; zdjęcie: PSA
Najnowsze komentarze