Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości Różne

Radio z Androidem do samochodu – czy warto kupić? Opinie: instalacja, konfiguracja, kamery

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-12-14
w Różne
Czas czytania 7 minut
9.1k
A A
16
android auto radio 5 scaled Różne

Fabryczne zestawy audio w tańszych wersjach samochodów są bardzo uproszczone. Często nie ma dużego ekranu, aktualnej nawigacji oraz dostępu do internetu. Jednym z rozwiązań jest dobranie do samochodu chińskiego radia z Androidem. Do wielu marek i modeli są one dostosowane do fabrycznych miejsc montażu i oferują znacznie więcej funkcji, niż te oryginalne instalowane przez producenta samochodu.

Tak zrobiliśmy w przypadku redakcyjnego Renault Kadjara. Po długich poszukiwaniach wybór padł na chińską firmę Sinosmart. Zamówione radio było już dostosowane do fabrycznej instalacji samochodu i do kształtu kokpitu. Wybraliśmy wersję z ekranem IPS, ośmiordzeniowym procesorem, Androidem 9.0, modemem 4G LTE oraz 32-pasmowym korektorem dźwięku z funkcjami zaawansowanego sterowania przestrzenią dźwiękową.

Peugeot 408 – reklama

Jeśli chodzi o kamery, przednia instalowana jest w logo Renault, natomiast tylna w ramce światła tablicy rejestracyjnej.

android auto radio 1 scaled Różne

Oryginalne radio w Kadjarze jest uproszczone do granic możliwości – AM/FM/DAB, głośność, basy i tony wysokie oraz odtwarzacz CD i bluetooth do połączenia z telefonem.  

Instalacja

W zestawie z Chin przyjechał radio wraz z pełnym okablowaniem oraz plastikowe narzędzia do wyjmowania radia. Instalacja była stosunkowo prosta, sprowadzała się do wyjęcia fabrycznego zestawu, podpięcia przewodów i włączeniu całości. I chociaż kabli jest na pierwszy rzut oka mnóstwo, ale każdy z nich pasuje w zasadzie tylko w jedno konkretne miejsce.

Trochę trudniej było z kamerami – trzeba było przeprowadzić odpowiednie przewody do przodu i do tyłu i to zabrało trochę czasu. Lepiej więc montaż powierzyć fachowcom, którzy mają doświadczenie.

Do zestawu warto jedną rzecz dokupić – kartę SIM z internetem. Ofert na rynku jest całe mnóstwo, wystarczy dowolny prepaid za kilka złotych by cieszyć się pełną funkcjonalnością. Nie jest to konieczny element zestawu, ale bardzo ułatwia życie, o czym później.

android auto radio 3 Różne

Wygląd w samochodzie

Renault Kadjar fabrycznie posiada niewielki ekran, włożenie radia z Androidem, który oferuje 9” wyświetlacz, bardzo dużo zmienia w wyglądzie deski rozdzielczej. Kolory launchera można dostosować do wyglądu deski rozdzielczej, co powoduje, że ładnie wpisuje się on w estetykę Renault.

Duży ekran z obudową wygląda jak fabryczny i nawet nieco inny kolor plastiku obudowy nie przeszkadza – jest to estetyczne rozwiązanie.

android auto radio 5 scaled Różne

Konfiguracja

Po zainstalowaniu radia i jego włączeniu czeka nas jeszcze jego konfiguracja. Fabryczne oprogramowanie, które dostarczane jest wraz z Androidem 9.0 warto zastąpić choćby lepszym launcherem (programem startowym) i dodać kilka aplikacji. Po uruchomieniu radia i skonfigurowaniu podstawowych funkcji zainstalowałem jeszcze takie aplikacje jak Yanosik, Waze oraz Spotify. Do instalacji aplikacji ze sklepu Google Play trzeba założyć konto Google. Zaktualizowałem pozostałe aplikacje.

android auto radio 2 scaled Różne
android auto radio 4 scaled Różne

Dawno nie używałem Androida i spędziłem trochę czasu na przeglądaniu różnych opcji konfiguracji systemu. System nie działał od razu tak, jak tego oczekiwałem i różne rzeczy wymagały ustawienia. Przykładowo poziom startowy dźwięku, wyciszanie dźwięku przy łączeniu kamery cofania, wyświetlanie zegarka na ekranach z kamerami i tym podobne. To w sumie drobne rzeczy, ale trzeba było sporo tego włączyć. Producent dostarcza podstawowy opis konfiguracji po polsku w formie aplikacji, można więc spokojnie poczytać co do czego służy.

W ramach konfiguracji jeszcze jedno zadanie: musiałem ustawić jasność i kontrast obu kamer, bo fabryczny obraz był zdecydowanie za jasny. Na końcu zostało ustawienie equalizera, co w obliczu masy opcji okazało się zadaniem dość złożonym.

android auto radio 6 scaled Różne

Jak działa radio z Androidem? Pierwsze wrażenia.

Włączanie radia ze stanu uśpienia trwa ułamki sekund. Włączanie tylnej kamery od razu po uruchomieniu silnika odbywa się bez opóźnień. Nieco dłużej trwa włączanie kamery przedniej – włącza się ona po wrzuceniu jedynki. Kamerę można też włączyć z aplikacji DVR i mieć obraz na ekranie cały czas.

Płynność działania systemu jest bez zarzutu. Obsługa ekranu i aplikacji nie budzi żadnych zastrzeżeń. Nawet przy najbardziej zasobożernych programach nie mam żadnych zacięć czy opóźnień. To zasługa pamięci RAM i dużej ilości rdzeni procesora. Na tym nie warto oszczędzać.

Jakość obrazu jest na bardzo wysokim poziomie. Ekran IPS prezentuje się pięknie, kolory są żywe i czytelne nawet w słońcu. Gdy ekran jest wyłączony, uwidaczniają się na nim odciski palców, warto mieć pod ręką ściereczkę i od czasu do czasu go wyczyścić.

Jakość kamer jest średnia – to już nie wina radia, ale mojego błędu w zamówieniu, powinienem się zdecydować na model AHD (wysokiej rozdzielczości). W przyszłości jednak będę mógł je łatwo wymienić.

Pewne problemy miałem na początku z GPS – system bardzo długo szukał satelity. Problem zniknął natychmiast po aktywowaniu karty SIM. Nie wiem co to ma wspólnego z nawigacją, ale teraz nie ma już żadnych kłopotów, nawigacja błyskawicznie odnajduje pozycję i działa stabilnie.

Prędkość 4G i stabilność sygnału stoją na wysokim poziomie. Aktualnie używam sieci Orange, w ciągu 2 tygodni testów zużyłem 700 MB danych, z czego większość na instalację aplikacji i różnego rodzaju testy. Aplikacja Orange, pokazująca stan konta, działa na radiu znakomicie.

Wbudowane fabryczne radio dobrze działa w mieście, ale ma niedużą czułość i przy niewielkiej antenie Kadjara gorzej radzi sobie poza obszarem zabudowanym. Może to być wada dla osoby, która dużo korzysta z FM – ja używam streamingu. Warto jednak o tym pamiętać.

Sterowanie z kierownicy działa, chociaż nie w całym zakresie – programuje się je przez specjalną aplikację, która nie rozpoznaje jednak wszystkich klawiszy. Można temu zaradzić zamawiając z radiem moduł Canbus – wtedy nic nie trzeba programować. Dołożę go przy okazji wymiany kamer.

Nie działa fabryczna aplikacja My Renault! Nie z powodu samego systemu, ale ma wbudowany mechanizm sprawdzania czy… system jest zabezpieczony kodem PIN. Nie wiem po co, ale nie da się z niej korzystać, bo wyświetla komunikat o braku zabezpieczeń systemu i się wyłącza. Szkoda.

Jakość połączeń telefonicznych przez bluetooth jest dobra, w zestawie dostajemy zewnętrzny mikrofon. Można więc mieć własny numer samochodowy i podpięty drugi telefon bezprzewodowo.

Można korzystać z hotspotu z telefonu. Nie trzeba kupować karty SIM jeśli nie chcecie, system bez problemu połączy się z hotspotem z telefonu.

Jaki model radia wybrać?

Radioodtwarzaczy z Androidem jest całe mnóstwo i wybór nie należy do najłatwiejszych, bo możliwości konfiguracji oraz opcji dostajemy ogromną ilość. Na pewno warto wybrać model z jak najnowszym systemem (na pokładzie mamy Android 9), większą ilością pamięci RAM, 8-rdzeniowym procesorem oraz ekranem klasy IPS lub lepszym. Przy zamawianiu warto się też moim zdaniem kierować obsługą kamer AHD oraz wbudowanym modemem 4G LTE. Język polski jest zwykle dostępny – to w końcu Android.

To początek testu

Szczegółowe funkcje oraz sposób ich działania będę Wam przedstawiał w kolejnych odcinkach tego testu. Proszę o pytania w komentarzach – postaram się odpowiedzieć. Nagram też film, na którym pokażę jak rozwiązanie działa.


google news Różne
google preferowane Różne

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

android auto radio 2 scaled Różneandroid auto radio 6 scaled Różneandroid auto radio 5 scaled Różneandroid auto radio 4 scaled Różneandroid auto radio 3 Różneandroid auto radio 1 scaled Różneandroid auto radio 7 scaled Różne
3.8 15 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

renault bogota 2025 1 Różne

Nowy Renault Boreal gwiazdą Salón Internacional del Automóvil de Bogotá 2025.

2025-11-17
Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Różne

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

2025-11-16
Tagi: Renaultporady i serwisKadjar
Udostepnij3279Tweet2041Udostepnij572
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Różne

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3613 udostępnienia
    Udostepnij 1445 Tweet 903
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3692 udostępnienia
    Udostepnij 1477 Tweet 923
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2546 udostępnienia
    Udostepnij 1018 Tweet 637
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5348 udostępnienia
    Udostepnij 2139 Tweet 1337

Testy samochodów

Test Peugeot 508 SW II generacji 2.0 BlueHDi 180 EAT8 01 Różne
Testy

Test: Peugeot 508 SW II generacji 2.0 HDi 180 KM. Kombi wyższej klasy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-09-22
Renault Zoe
Wiadomości

Test: Renault Zoe – przejechaliśmy 1050 km i wydaliśmy 46 zł. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-08-29
001. Test Diesel czy benzyna czyli Renault Capturami po Bałkanach Różne
Testy

Test: Renault Captur 1.2 TCe kontra 1.5 dCi – diesel czy benzyna, czyli Capturami po Bałkanach. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-08
dacia jogger hybrid 140 zima 7 scaled Różne
Testy

Test: Dacia Jogger Full Hybrid 140 – jakie ma opinie? Wady i zalety napędu hybrydowego

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-12
Peugeot e-Traveller
Testy

Test: Peugeot e-Traveller – ponad 1000 km elektrycznym vanem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-09

Najnowsze komentarze

  • zbyszek - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • Jan - Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis
  • dCi - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

Zobacz też

Triumf Peugeota w trzech kategoriach Clean Mobility Award 2025

DS Automobiles – ile kosztują samochody marki na polskim rynku?

Test: używany Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 120 KM – czy to dobry wybór dla 7 osób? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
16
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz