Nie dla wszystkich użytkowników priorytetem jest funkcjonalność. Gdy aspekt praktyczny nie ma dla nas znaczenia, gdy podróżujemy maksymalnie w dwuosobowym składzie to otwierają się przed nami ogromne możliwości wyboru modeli dających sporą dawkę uśmiechu w codziennej eksploatacji. Na rynku wtórym do 35 tysięcy złotych znajdziemy zarówno stylowe coupe klasy średniej jak i kompaktowe kabriolety bazujące na popularnych modelach marek Renault i Peugeot.
Renault Laguna III generacji jest modelem dopracowanym jednak o wybitnie złej renomie wśród kierowców. Niestety mimo ogromnych starań producenta fatalna opinia Laguny II także tutaj zbiera swoje żniwo w postaci ogromnej utraty wartości modelu i problemów z odsprzedażą zadbanych egzemplarzy. Wbrew pozorom Laguna III jest warta grzechu, wariant Coupe wyróżnia się na tle liftbacka i kombi znacząco.
Zaprojektowane od podstaw dwudrzwiowe nadwozie nadal chwyta za serce – zostało również perfekcyjnie zabezpieczone przed korozją. Niczym w rasowym coupe drzwi pozbawione zostały ramek. Z uwagi na koszty projektu wnętrze przeszczepiono z popularnych odmian Laguny, tutaj jednak dominują bogato wyposażone egzemplarze z dwustrefową klimatyzacją, skórzaną tapicerką, nagłośnieniem Bose, systemem czterech kół skrętnych 4CONTROL, nawigacją i wieloma innymi dodatkami.
Zobacz także: Używane Renault Laguna Coupe – tani, nietuzinkowy samochód na co dzień
Laguna z silnikiem V6
Pozycja i komfort jazdy na przednich fotelach są wyborne, pokonanie kilkuset kilometrów w dobrym towarzystwie będzie czystą przyjemnością. Nie można tego powiedzieć o tylnej kanapie, a raczej ławeczce – tutaj na przestrzeń narzekać będą nawet najmłodsi. Przymierzając się do zakupu Laguny III w najciekawszym wariancie możemy wybierać między silnikami cztero- i sześciocylindrowymi. Przystępne koszty użytkowania zapewnią benzynowy 2.0 Turbo 170-204 KM oraz diesel 2.0 dCi 150-178 KM będący najoszczędniejszą propozycją.
Silniki sześciocylindrowe są propozycjami dla kierowców liczących się z dużo wyższymi kosztami. Benzynowy wolnossący 3.5 V6 o mocy 238 KM pochodzi z magazynów Nissana, zapewnia tylko nieznacznie lepsze osiągi ogromnym kosztem – w zamian odwdzięcza się aksamitną kulturą pracy i elastycznością. Topowy diesel natomiast to 3.0 V6 dCi o mocy 235 KM, ta konstrukcja pochłania największe zasoby środków tytułem bieżącej eksploatacji nie dając przy tym nic wyjątkowego w zamian.
Renault Megane III CC i jazda z wiatrem we włosach
Wiele radości na co dzień i w czasie wakacyjnych wojaży zapewnią nam również kabriolety oparte na popularnych kompaktowych modelach. Jednym z nich jest Renault Megane III CC. Doskonale znane wszystkim Megane trzeciej odsłony produkowane było od 2008 roku, po hatchbacku i kombi szybko ofertę uzupełniono o wariant z otwieranym sztywnym dachem teoretycznie przeznaczony dla czterech osób. Dystyngowane nadwozie nie ma problemów z korozją, a z jego sztywnością co przekreśla wszelkie próby dynamicznej jazdy. W tym przypadku najwięcej uśmiechu daje stateczna jazda, delektowanie się podróżą z wiatrem we włosach.
Używane Renault Megane III 1.5 dCi w trasie okiem użytkownika. Jak tym się jeździ?
W kilkanaście sekund stylowe całoroczne coupe przekształcimy w kabriolet. Wnętrze typowe dla Megane III jest poprawnie wykonane i ergonomiczne. Fotele spełniają swoje zadanie z nawiązką zapewniając komfort dla osób każdej postury. Rzecz jasna podróż w drugim rzędzie nie należy do przyjemnych doznań. Na liście wyposażenia znajdziemy skórzaną tapicerkę, archaiczną nawigację, tempomat, dopracowane nagłośnienie, automatyczną przekładnię, szereg systemów aktywnego bezpieczeństwa i inne. Wybór jednostek napędowych jest ogromny. Benzynowe to wolnossące 1.6 16V 110 KM i 2.0 16V 140 KM, z doładowania korzystają 1.4 TCe 130 KM i najmocniejszy w gamie 2.0 Turbo o mocy 180 KM. Dla sympatyków silników diesla przewidziano plejadę sprawdzonych jednostek: 1.5 dCi 110 KM, 1.9 dCi 130 KM, 1.6 dCi 130 KM i 2.0 dCi 160 KM.
Peugeot 308 CC przekonuje bogatym wyposażeniem
Równolegle z Megane III Peugeot oferował pierwszą odsłonę modelu 308, sprzedawaną także z otwartym nadwoziem CC 2008-2014. Dynamiczna sylwetka z charakterystycznym pasem przednim została przyzwoicie zabezpieczona przed korozją, choć do perfekcji jej trochę brakuje. Podobnie jak w przypadku Megane CC bolączką jest sztywność nadwozia, absolutnie nie przeszkadza to w codziennej eksploatacji. Wnętrze pochodzące z pozostałych wersji 308 zostało złożone z dużą starannością z użyciem dobrej jakości materiałów.
Przednie fotele charakterystyczne dla bogatych odmian 308 otulają kierowcę, gwarantując należyty komfort i wyczucie pojazdu. O tylnej kanapie możemy tylko powiedzieć, że jest ze względów homologacyjnych. 308 CC przekonuje do siebie w typowy dla francuskich marek sposób – bogatym wyposażeniem. Znaleźć możemy tutaj skórzaną tapicerkę, nawigację, tempomat, automatyczną skrzynię biegów, systemy wsparcia kierowcy, czy podgrzewane fotele i wydajną klimatyzację. W przypadku 308 CC wybór silników benzynowych jest tragiczny, jedyną możliwością był 1.6 VTI 120 KM i 1.6 THP 156-200 KM słynący z całej listy wad technicznych. Bezpiecznym wyborem są tylko diesle 1.6 HDi 112 KM zapewniający umiarkowane osiągi i 2.0 HDi 136-163 KM.
Ile kosztuje nowy Peugeot 308? Cennik, wersje, silniki
Najnowsze komentarze