Pierwszy odcinek specjalny wygrał Sebastien Loeb w swojej niebieskiej Xsarze WRC. Druga Xsara, prowadzona przez Daniela Sordo, zameldowała się na piątym miejscu. Dwa oczka dalej uplasował się Henning Solberg w Peugeocie 307 WRC. Dziewiąty przyjechał na metę pierwszego OSu Toni Gardemeister jadący Xsarą, a tuż za nim znalazła się kolejna Xsara z Xavierem Ponsem na pokładzie. Manfred Stohl był jedenasty.
Na drugim odcinku specjalnym nastąpiły przetasowania – Loeb zajął w nim trzecie miejsce i spadł w generalce na pozycję wicelidera. Gardemeister zajął siódme miejsce w OSie, ponownie wyprzedzając Ponsa. Stohl zajął miejsce dziewiąte, a trzy oczka dalej uplasował się hiszpański kierowca Xsary – Danni Sordo. Henning Solberg przyjechał dopiero piętnasty.
Na trzecim OSie Loeb znowu zajął trzecią lokatę. Gardemeister był szósty, Sordo siódmy, Stohl ósmy, a Solberg – dziewiąty. Pons otwierał drugą dziesiątkę.
Czwarty OS, to czwarta lokata Loeba. Szóste miejsce wywalczył Henning Solberg, a na ósmym uplasował się Xavier Pons, wreszcie o jedną pozycję wyprzedzając Gardemeistera. Stohl otworzył drugą dziesiątkę, a Danni Sordo ukończył ten OS na trzynastym miejscu.
Piąty OS przyniósł trzecie miejsce Loebowi, a Sordo zajął pozycję piątą, wyprzedzając kolejno Stohla, Solberga i Ponsa. Toni Gardemeister wypadł poza pierwszą dziesiątkę i zajął dwunastą lokatę w OSie.
Na szóstym odcinku specjalnym bez wielkich zmian dla Loeba – ponownie był trzeci. Tuż za nim – plejada samochodów francuskich: dwa Peugeoty (Stohl, Solberg) i dwa Citroëny (Gardemeister, Sordo). Jedynie Pons nie chciał ;-) się znaleźć w tej grupie i samotnie okupował dwunastą pozycję.
W ostatnim piątkowym OSie Sebastien Loeb uzyskał drugie miejsce. Manfred Stohl był szósty, a Henning Solberg – dziewiąty.. Dziesiątkę zamknął Xavier Pons, a jedenasty czas uzyskali Daniel Sordo i Toni Gardemeister.
W pierwszym sobotnim odcinku jedynie dla Ponsa zabrakło miejsca w pierwszej dziesiątce. Loeb znowu był drugi, Solberg piąty, a dziesiątkę zamykali kolejno Gardemeister, Stohl i Sordo.
Zwycięstwo Loeba w dziewiątym OSie przyniosło mu jednocześnie awans na drugą pozycję w generalce. Pozostałe samochody francuskie zajęły drugą połowę pierwszej dziesiątki w kolejności kierowców: Stohl, Gardemeister, Sordo, Solberg, Pons.
O sekundę Loeb przegrał dziesiąty OS i zajął drugie miejsce. Henning Solberg był czwarty, Sordo uplasował się na miejscu szóstym o dwa oczka przed Stohlem, a dziesiątkę zamknął Toni Gardemeister. Pons uzyskał dwunasty czas odcinka.
O 0,8 sekundy przegrał Loeb odcinek jedenasty. Sordo wskoczył na czwartą lokatę, zaś Gardemeister był szósty. Pons w czwartej Xsarze przyjechał dziewiąty. Solberg ze Stohlem zajęli kolejno siódme i ósme miejsca.
Dwunasty odcinek znowu wygrał Loeb. Sordo miał czwarty czas odcinka. Peugeoty Stohla i Solberga (miejsca szóste i ósme) rozdzieliła Xsara Gardemeistera. Xavier Pons otwierał drugą dziesiątkę.
Henning Solberg zajął drugie miejsce w trzynastym OSie. Danni Sordo ponownie uzyskał czwarty czas wyprzedzając kolejno Stohla i Gardemeistera. Pons zamknął pierwszą dziesiątkę. Sebastien Loeb był dopiero trzynasty – na skutek urwania tylnego koła w Xsarze.
W niedzielę rozegrano pięć odcinków. Toni Gardemeister ukończył pierwszy z nich na miejscu trzecim, wyprzedzając czwartego Loeba o przeszło 8 sekund. Henning Solberg zajął piątą lokatę, a Xavier Pons był ósmy. Daniel Sordo uplasował się dopiero na czternastej pozycji z uwagi na problemy z silnikiem.
Na mecie piętnastego odcinka specjalnego trzy Xsary zameldowały się na miejscach od czwartego do szóstego w kolejności: Gardemeister, Sordo, Loeb. Ósme miejsce wywalczył Hennin Solberg w Peugeocie, a na dwunastym uplasował się Xavier Pons. Stohl miał problemy z utrzymaniem Peugeota na kołach i zaliczył pięciominutową karę.
Szesnasty odcinek przyniósł Gardemaisterowi kolejne trzecie miejsce. Sordo był piąty, a Henning Solberg – siódmy.. Sebastien Loeb uzyskał dopiero ósmą lokatę, ale i tak miał już praktycznie niezagrożoną drugą lokatę w generalce, bez szans na dogonienie Grönholma. Xavier Pons zajął dwunaste miejsce.
Na przedostatnim odcinku Sordo wreszcie pokazał pazurki – wywalczył drugie miejsce. Toni uplasował się na pozycji czwartej, a Loeb na szóstej. Xsara prowadzona przez Ponsa znalazła się na miejscu dziewiątym. Henning Solberg był siódmy.
Ostatni, osiemnasty, OS, to piekny pokaz finiszu Citroënów. W kolejności: Sordo, Loeb, Pons, Gardemeister Xsary zameldowały się na miejscach od drugiego do piątego. Henning Solberg w Peugeocie był ósmy.
W wyniku powyższych rezultatów szczegółowych klasyfikacja generalna Rajdu Akropolis dla kierowców jadących francuskimi samochodami wygląda następująco:
2. Sebastien Loeb, Citroën Xsara WRC
4. Toni Gardemeister, Citroën Xsara WRC
5. Henning Solberg, Peugeot 307 WRC
6. Daniel Sordo, Citroën Xsara WRC
8. Xavier Pons, Citroën Xsara WRC
17. Manfred Stohl, Peugeot 307 WRC
Nie udało się więc tym razem wywalczenie zwycięstwa, ale drugie miejsce Loeba też bardzo cieszy. Kolejne punkciki zdobyli też inni kierowcy, a o prawdziwym pechu może mówić załoga austriacka – Manfred Stohl i Ilka Minor. No ale cóż – taki jest sport i nie zawsze możemy się cieszyć w stu procentach. Czasem musi nam do tego wystarczyć tylko czterdzieści… ;-)
KG
Najnowsze komentarze