Citroen Xsara WRC to bardzo szybki samochód a z dobrym kierowcą jest rewelacyjny. I rzeczywiście, kierowca Xsary narzucił od początku 2 etapu bardzo szybkie tempo. Ale wśród rywali, których pokonał już na pierwszym OS-ie sobotniego poranka, zabrakło Marcusa Grönholma. Fin wypadł z trasy, uszkodził samochód i musiał wycofać się z rywalizacji, przerywając przedwcześnie wspaniale zapowiadający się pojedynek. „Bardzo mi szkoda Marcusa” powiedział Seb. „Miałem nadzieję, że pokonam go po długim, porywającym pojedynku aż do mety.”
Tak więc Sébastien został zdecydowanym liderem rajdu. Wygrał kolejną próbę, a na następnej odnotował trzeci czas. Nie był jednak do końca zadowolony. „Na OS 11 i 12 zwolniłem nieco tempo, ale nie jechało mi się dobrze. Popełniłem kilka błędów i straciłem kilkanaście sekund…”. Podczas krótkiej przerwy serwisowej w Mundaring załoga Citroëna więc chwilę czasu, by uspokoić nerwy i przemyśleć, jaką taktykę wybrać na kolejne OS-y.
Wkrótce okazało się, że Sébastien i Daniel całkowicie odzyskali spokój i kontrolę nad sytuacją w rajdzie. Szybkie, ale bezpieczne tempo przyniosło im pewne zwycięstwa na kolejnych 5 odcinkach! „To oznacza, że wygraliśmy wszystkie dzisiejsze Heleny! „żartował Daniel Elena w parku serwisowym na mecie etapu. To oczywiście nawiązanie do nazw kilku odcinków specjalnych Rajdu Australii.
„Sébastien był niesłychanie zdeterminowany dzisiaj rano,” mówił z uśmiechem Guy Fréquelin po powrocie do parku serwisowego Gloucester Park. „Chciał walczyć z Marcusem o zwycięstwo w równej, sportowej walce. Gdy Marcus niespodziewanie i bardzo szybko odpadł z rywalizacji, Seb z myśliwego musiał szybko stać się obrońcą zdobyczy. Taka rola nie bardzo odpowiada jego naturze, ale szybko przystosował się do niej. Jestem przekonany, że w niedzielę wygra rajd i tym samym sięgnie po szóste zwycięstwo w sezonie. Ale dopóki piłka w grze, musi być bardzo skoncentrowany. Na pewno nie będzie łatwo. W niedzielę załogi mają do pokonania jeszcze 127 km odcinków specjalnych.”
Klasyfikacja po 2 etapie
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 2 h 30 mn 06,7 s
2. H. Rovanperä/R. Pietilainen (Peugeot 307) + 1 mn 20,5 s
3. F. Duval/S.Prevot (Ford Focus) + 2 mn 30 s
4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 4 mn 56 s
5. A. Warmbold/G. Price (Ford Focus) + 9 mn 31,7 s
6. D. Herridge/G. Macneal (Subaru Impreza) + 11 mn 18,5 s
7. A. McRae/D. Senior (Subaru Impreza) + 11 mn 25,6 s
8. Ch. Atkinson/B. Atkinson (Subaru Impreza) + 11 mn 33,5 s
9. X. Pons/O. Julia (Mitsubishi Lancer) + 11 mn 59,1 s
10. C. Crocker/G. Foletta (Subaru Impreza) + 12 mn 03,7 s
Najnowsze komentarze