wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Rajd Cypru – pięćdziesiąte zwycięstwo Loeba i Eleny

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-17
w Wiadomości
Czas czytania 5 minut
8 0
0
7
UDOSTĘPNIEŃ
22
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

Sébastien Loeb i Daniel Elena dzięki mistrzowskiemu rozegraniu trzeciego, ostatniego etapu, wygrali Rajd Cypru – pierwszą od 1996 r. rundę WRC na nawierzchni mieszanej. Załoga Citroëna C4 WRC z numerem startowym 1 odniosła w ten sposób swoje pięćdziesiąte zwycięstwo w ramach Rajdowych Mistrzostw Świata. Loeb i Elena dali dodatkowy dowód swojej przewagi, prowadząc w klasyfikacji rajdu od pierwszego od ostatniego oesu. Dani Sordo i Marc Martí zajęli 4. miejsce i zdobyli punkty zapewniające zespołowi Citroëna umocnienie prowadzenia w Klasyfikacji Konstruktorów.

Odcinki specjalne trzeciego dnia rajdu, wytyczone w górskim regionie Troodos, stawiały uczestników przed nowym, trudnym zadaniem, Etap ten rozpoczynał się od 30-kilometrowej próby Foini. Po 15-minutowym postoju w serwisie wysuniętym, zawodnicy wyruszyli na trasę oesu Anadiou – najdłuższego w całym rajdzie, liczącego 40,54 km krętych dróg. Odcinkiem kończącym tę rundę był Anadiou Dam o długości 11,70 km, po raz pierwszy pokonywany już wczoraj.

Pomimo swojej przewagi, wynoszącej na początku trzeciego etapu 49 s., Sébastien Loeb nie mógł ograniczyć się na oesie Foini do pilnowania wcześniejszych zdobyczy. „Jadąc jako pierwszy nie znałem międzyczasów Mikko Hirvonena, dlatego musiałem utrzymywać wysokie tempo, aby nie pozwolić mu zbliżyć się zanadto do mnie” – komentował pięciokrotny Mistrz Świata w krótkiej przerwie serwisowej w Anadiou. – „Na drodze było dużo błota, ale szczęśliwie uniknęliśmy kłopotów. Czekają nas jeszcze dwa bardzo trudne odcinki. Trzeba do samej mety zachować pełną koncentrację.”

Dani Sordo długo bronił trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej przed Petterem Solbergiem, który atakował go z dużą determinacją, zachęcany bardzo małą różnicą czasową. „Dziś od rana jedzie mi się dobrze. Jestem zadowolony z mojej jazdy i z czasów. Będę próbował obronić miejsce na podium” – mówił Sordo, jednak na mecie najdłuższego odcinka dnia Norweg zepchnął go na czwartą pozycję. „Straciłem 10 sekund, gdy zgasł mi silnik na nawrocie. Wolałem mieć pewność, że zdobędę punkty dla zespołu niż ryzykować walkę z nim. Fakt, że Petter zajmie wyższe miejsce, nie martwił nas, bo on startuje prywatnie, a nie w zespole rywali”.

Sébastien Loeb na mecie najdłuższej próby dnia wierzył, że do mety nie straci prowadzenia. „Starałem się już zbytnio nie ryzykować. Jechałem tak, aby utrzymać się na drodze. Mikko odrobił sporo czasu do nas, ale moja przewaga jest duża, więc wszystko mam pod kontrolą” – powiedział. Rzeczywiście, ostatni odcinek specjalny nie zmienił kolejności pierwszych czterech zawodników na mecie.

Sébastien Loeb i Daniel Elena w trzecim rajdzie bieżącego sezonu odnieśli trzecie zwycięstwo. „Fakt, że mamy na swoim koncie okrągłą liczbę 50 zwycięstw jest pięknym i wymownym osiągnięciem, ale to tylko dodatkowa statystyka, która mówi o przeszłości. Ja patrzę w przyszłość i czekam na swoją 51 wygraną” – mówił na mecie Loeb. – „W tym rajdzie wszystko od początku do końca toczyło się po naszej myśli. C4 prowadzi się znakomicie, tak na asfalcie, jak i na drogach szutrowych.”

Skoro mowa o statystykach, trzeba dodać, że Sébastien Loeb i Daniel Elena poprawili także rekord najdłuższej passy miejsc na podium, uzyskiwanych w kolejnych rajdach, przedłużając ją do 13. Serię tę rozpoczęli od triumfu w Rajdzie Sardynii w 2008 r.

„Nasz zespół doskonale rozegrał tę rundę” – podsumowuje Olivier Quesnel, dyrektor zespołu Citroën Racing. – „Sébastien pojechał wyśmienicie, dokładnie według planu. Na każdym oesie walczył o miejsce, pokazał mistrzostwo i klasę, z jakiej go znamy. Jednocześnie oszczędzał samochód, wystawiony w tym trudnym terenie na bardzo ciężką próbę. Dani nie zajął co prawda miejsca na podium, ale wykonał zadanie: wymagałem od niego, aby dojechał do mety na punktowanym miejscu i zrobił to. Strata pozycji, którą odebrał mu Petter Solberg, nic tutaj nie zmieniła. Liczy się to, że mamy od dziś 16 punktów przewagi nad głównym rywalem. Taki bilans po zaledwie trzech rajdach niezwykle mnie cieszy.”

Oficjalna klasyfikacja końcowa na mecie Rajdu Cypru

1. Loeb/Elena, Citroën C4 4h50:34,7
2. Hirvonen/Lehtinen, Ford Focus +27,2
3. Solberg/Mills, Citroën Xsara +1:49,4
4. Sordo/Marti, Citroën C4 +2:26,3

5. Wilson/Martin, Ford Focus +6:41,0
6. Rautenbach/Barritt, Citroën C4 +11:11,9
7. Villagra/Perez Companc, Ford Focus +13:18,5
8. Al Qassimi/Orr, Ford Focus +13:44,1
9. Sandell/Axelsson, Skoda Fabia +19:36,6
10. Araujo/Miguel, Mitsubishi Lancer +19:54,9

Źródło: Citroën Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Udostepnij3Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Citroën potwierdza pozycję lidera w segmencie minivanów

Następny

Dacia Sandero 1.6 MPI: test długodystansowy, dzień 6 (ostatni)

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Dacia Sandero 1.6 MPI: test długodystansowy, dzień 6 (ostatni)

Nowe sportowe wyzwanie – Citroën Racing Trophy Polska

Dacia Sandero 1.6 MPI 87 KM - test na dystansie 4500 kilometrów po Europie. Ile pali, jakie ma opinie?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adamK - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • adamK - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Kasia - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Dawid - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.