Dzisiejsze OS-y były bardzo ciekawe” – powiedział Sébastien Loeb – “chociaż miejscami niezwykle trudne, a nawet zdradliwe. Mam na myśli głównie hamowanie przed zakrętami…”
Dla Carlosa Sainza “były to odcinki inne, niż w którymkolwiek innym rajdzie. Starałem się dojeżdżać do zakrętów z możliwie jak największą szybkością. Trasy OS-ów są bardzo wąskie, dlatego trzeba jechać bardzo precyzyjnie, jak po szynach, bez żadnych poślizgów, bo nie ma na to miejsca. Każdy błąd grozi wypadnięciem z trasy…”
Na drugą “pętlę” pierwszego etapu Sebastien założył już twardsze ogumienie i znowu był to optymalny wybór. Zaczął jechać jeszcze szybciej i wygrał kolejno 3 odcinki specjalne! Na jednym z nich był najszybszy pomimo przebicia aż 3 opon! Na szczęście “mus” (czyli specjalny system firmy Michelin zapobiegający skutkom przebicia opony) nie zawiódł i dzięki temu Loeb pokonał jeszcze 2 odcinki specjalne i długą sekcję drogową, zanim dotarł do mety etapu. “To był udany dzień”, powiedział z uśmiechem „Seb”. “Jak widać, jedziemy bardzo szybkim tempem. Z nadzieją czekam na drugi etap. Myślę, że wybór opon znów będzie kluczową kwestią.“
Carlos Sainz próbował rano nieco innego ustawienia, ale nie był to udany eksperyment. Dlatego w parku serwisowym po pierwszych 4 OS-ach, powrócono do wariantu, z jakiego korzystał Loeb. Pomimo to, Carlos nadal nie był do końca zadowolony. “Mam nadzieję, że jutro będzie lepiej i że uda mi się wyprzedzić Markko Märtina…”
Rajd Japonii: klasyfikacja po pierwszym etapie
1. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) 1 h 30 min 35,1 s
2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 12,7 s
3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 17,8 s
4. M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 1 min 01,7 s
5. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 1 min 06,8 s
6. F. Duval/Ph. Droeven (Ford Focus) + 1 min 25,7 s
7. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 1 min 54 s
8. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Peugeot 307) + 3 min 19,2 s
Najnowsze komentarze