Ponieważ cele na ten sezon zostały już osiągnięte, Guy Fréquelin dał swoim załogom wolną rękę w kwestii wyboru taktyki na 2 ostatnie rajdy. O ile Sébastien Loeb/Daniel Elena mają już zapewniony tytuł mistrzowski, to Carlos Sainz/Marc Marti wciąż walczą o 3 miejsce w klasyfikacji sezonu.
Gładkie, szybkie asfalty Katalonii nie są terenem nieznanym dla zespołu Citroëna. Model Xsara Kit Car zwyciężył tutaj w kategorii samochodów 2-litrowych w roku 1998, a w rok później doszło do prawdziwej sensacji, gdy taki sam samochód wygrał rajd i pokonał całą rajdową czołówkę jadącą na samochodach WRC. W roku 2001 w Rajdzie Katalonii udanie zadebiutował model Xsara WRC, wygrywając 10 spośród 17 odcinków specjalnych.
Chociaż zespół ma na swym koncie już 5 występów w Rajdzie Katalonii, samochód Xsara WRC nie odniósł jeszcze zwycięstwa w Hiszpanii. To źródło motywacji, ale i ostrożności w ocenach. Październikowa, zmienna pogoda może każdemu pokrzyżować plany. W dodatku w poprzednich rajdach asfaltowych – w Niemczech i na Korsyce okazało się, że rywale potrafią jeździć na przyczepnych nawierzchniach naprawdę szybko. Wystarczy przypomnieć choćby występy Markko Märtina czy François Duvala …
Dlatego nadchodzący rajd z pewnością nie będzie łatwy dla zespołu Citroëna. Team wyjątkowo starannie przygotowywał się do hiszpańskiej rundy mistrzostw świata. Testy przeprowadzone w warunkach podobnych do tych, których można oczekiwać podczas rajdu, pozwoliły znaleźć optymalne podstawowe ustawienie samochodu. Seb i Carlos byli bardzo zadowoleni z możliwości wypróbowania rozmaitych typów opon dostarczonych przez tradycyjnego partnera Citroëna – firmę Michelin.
Tak więc zespół jest w pełni gotowy do startu w przedostatniej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Hiszpańscy kibice bardzo liczą na dobry występ swojego idola Carlosa Sainza. Nowo kreowany mistrz świata – Sebastien Loeb także będzie chciał pokazać się w Rajdzie Katalonii z jak najlepszej strony …
Najnowsze komentarze