Po pięciu rundach liderami klasyfikacji są Kajetan i Aleksandra Kajetanowiczowie, którzy mają aż 20 punktów przewagi nad Dariuszem Polońskim i Grzegorzem Doboszem. Oznacza to, że aby stanąć na najwyższym podium, „pucharowe” małżeństwo – Kajtek i Ola – musi zająć w zawodach przynajmniej dziesiąte miejsce. Tymczasem Darek i Grzegorz muszą wygrać i… czekać na błąd rywali. Teoretyczne szanse na zajęcie drugiej lokaty w klasyfikacji generalnej RPP mają jeszcze Łuksz Witas i Michał Kuśnierz.
Rajd Warszawski jest imprezą bardzo wymagającą. Szutrowe, piaszczyste nawierzchnie odcinków specjalnych stanowić będą nie lada wyzwanie dla zawodników i samochodów. Załogi w modelu 206 XS jechać będą z dalszymi numerami startowymi po rozoranej przez mocniejsze pojazdy nawierzchni. Nie trudno więc o błąd czy uszkodzenie samochodu. Jak wykazały jednak poprzednie edycje rajdu – posiadające specjalne na takie okazje zawieszenia „rajdówki” z Lwem na masce, spisują się w tak ekstremalnych warunkach doskonale!
Do Rajdu Warszawskiego zgłosiło się trzynaście załóg. Rywalizacja trwać będzie nie tylko o pierwsze, ale także o trzecie miejsce. Witas i Kuśnierz mają realne szanse na wyprzedzenie Polońskiego i Dobosza, ale muszą też odpierać ataki braci Marcina Michała Dobrowolskich, którzy przy szczęśliwym dla nich układzie mogą awansować na trzecie miejsce w klasyfikacji. Groźni będą także Kamil Butruk i Maciej Wilk, Jacek Woszuk i Wojciech Brejlak, Piotr Wypych i Igor Stasz oraz Robert Romuzga i Piotr Ziarko, którzy swoje szanse na podium pogrzebali nie kończąc Rajdu Rzeszowskiego.
Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2005 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy.
Najnowsze komentarze