Przed startem etapu, około godziny 2 w nocy na trasie rajdu zaczął padać deszcz.. Nawierzchnia OS-ów była mokra. Pomimo zmiany daty, Rajd GB nie zmienił więc scenerii.
Sébastien wygrał pierwszy poranny odcinek (Brechfa 1) i tym samym odpowiedział na pytanie o taktykę. Objął prowadzenie w rajdzie, a wkrótce zwyciężył także na OS 3, powiększając przewagę nad rywalami. “Rozpoczęliśmy doskonale. Założyliśmy miękkie opony i to był najlepszy wybór. Chyba po raz pierwszy w tym roku pierwsza pozycja na liście startowej nie powodowała strat czasowych. Lubię takie odcinki, jak brytyjskie, ale trzeba niezwykle uważać na zmieniającą się przyczepność. Można jechać szybciej na twardszych fragmentach, ale trzeba ogromnie uważać na śliskich partiach.”
Podczas drugiego przejazdu piątkowych odcinków, drogi były pokryte grubą warstwą błota i przez to niezwykle śliskie. Pomimo ostrożnej jazdy, zarówno Sebastien jak i Carlos nie ustrzegli się kilku gorących momentów. Na szczęście obyło się bez konsekwencji. Sébastien, po 2 zwycięstwach oesowych, jechał potem nieco spokojniej, broniąc zdobytej przewagi. “W takich warunkach jak dziś, trudno jest odnaleźć swój rytm. Trzeba jechać szybko, ale w pełni kontrolować sytuację. Na 2 ostatnich odcinkach warunki były ekstremalnie trudne. Było bardzo ślisko, a mgła stawała się coraz gęstsza. W paru miejscach musiałem hamować, nie widząc zakrętu. Plan na piątek zakładał możliwie szybką jazdę i baczną obserwację poczynań rywali. Prowadząc po pierwszym etapie, mam teraz swobodę wyboru taktyki. To daje pewien komfort.”
Carlos Sainz, piąty na mecie etapu, był nieco rozczarowany swoimi rezultatami na piątkowych OS-ach. “Dziś rano próbowałem nowego ustawienia, ale to nie był udany eksperyment. Musiałem przejechać w ten sposób 4 odcinki. Potem powróciliśmy do oryginalnego ustawienia i w końcówce było już dużo lepiej. Dlatego jestem dobrej myśli przed sobotnim etapem”.
Klasyfikacja po etapie 1
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara)
1 h 45 min 56 s
2. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)
+ 8,4 s
3. M. Märtin/M. Park (Ford Focus)
+ 15,9 s
4. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307)
+ 35 s
5. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara)
+ 1 min 48,5 s
6. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza)
+ 3 min 17 s
7. F. Duval/S.Prevot (Ford Focus)+ 3 min 31,1 s
8. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Peugeot 307) + 4 min 54,5 s
9. H. Solberg/C. Menkerud (Peugeot 206)
+ 6 min 21,6 s
10. T. Gardemeister/P. Lukander (Skoda Fabia) + 6 min 30 s …
Najnowsze komentarze