-
W dniach 15-16 czerwca odbędzie się trzecia runda ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”
-
To pierwsze z trzech wydarzeń we Francji dla zespołów i Corsy Rally Electric
-
Rajd Wogezów Grand-Est to zapowiedź ekscytującej walki między liderami
-
Trzy Ople Astra GSe zapewniają bezpieczeństwo uczestnikom rajdu
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry GSe według WLTP1: ważone zużycie energii: 17,8 kWh /100 km plus zużycie paliwa 1,3 l/100 km, emisja CO2: 30 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: B. Zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze: 6,2 l/100 km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: E
Rüsselsheim. Przed pierwszą z trzech zaplanowanych we Francji imprez, które rozpoczną się w następny weekend, tj. 15-16 czerwca podczas Rajd Wogezów Grand-Est, toczy się walka o czołowe miejsca w ADAC Opel Electric Rally Cup “powered by GSe”. W poprzedniej rundzie ELE Rally, która odbyła się w Holandii aż pięciu kierowców wygrało co najmniej jeden z 12 odcinków specjalnych. Ostatecznie 24-letni Austriak Luca Pröglhöf i pilotka Christina Ettel pokonali hiszpański duet Alex Español Jove/Patricia Sáiz Ruiloba o 8,8 sekundy. Trzecie miejsce zajęli bracia Anthony i Adrien Rott z Francji.
Christian Lemke (24) i Jan-Eric Bemmann mieli ogromnego pecha. Zwycięzcy pierwszej rundy Pucharu w Sulingen dobrze rozpoczęli Rajd ELE osiągając najlepszy czas, zanim ich Corsa Rally Electric nie doznała opóźnienia z powodu uszkodzenia przez wodę. Dlatego też obaj Niemcy są tym bardziej zmotywowani przed trzecią rundą pierwszego na świecie jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych, która odbędzie się wokół miasta Gérardmer u podnóża Wogezów.
W zeszłym roku Rajd Wogezów Grand-Est okazało się ciężką próbą zarówno dla ludzi, jak i maszyn. “Drogi mają wiele wybojów, szorstki asfalt, kamienie i głębokie koleiny. Trzeba jechać nie tylko szybko, ale też inteligentnie. W wielu miejscach nie można wygrać rajdu, ale można go przegrać” – mówi dyrektor Opel Motorsport Jörg Schrott. Od sobotniego poranka do niedzieli wieczorem zaplanowano w sumie siedem odcinków specjalnych o łącznej długości 116,4 km.
Rajd Wogezów Grand-Est to wydarzenie, podczas którego czterech uczestników ADAC Opel Electric Rally Cup poczuje się jak w domu. Szczególnie Anthony i Adrien Rott (24 i 22 lata) mają ambitne plany. Po świetnym początku sezonu, Alzatczycy zajmują trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Dla ich rodaczek Alizée Pottier (23 l.), która wystartuje w Rajdzie Wogezów z Manon Perrin na miejscu pilota, a także Emmy Chalvin (23 l.) i jej pilotki Emy Ailloud-Perraud, liczy się tylko, aby kontynuować trend wzrostowy z pierwszych rund. Chalvin wywołała poruszenie w Rajdzie ELE kontrolowaną jazdą na czwartym miejscu w najbardziej niesprzyjających warunkach pogodowych. Julien Casale pojawi się gościnnie w za kierownicą Opla Corsa Rally Electric. 29-latek z Merville rywalizuje w tym roku w Stellantis Rally Cup France. Jego pilotem jest Pierre Delorme.
Za kierownicą Corsy Rally Electric, należącej do holenderskiego stowarzyszenie sportów motorowych KNAF w ramach programu poszukiwania młodych talentów, zasiądą Hank Melse (25) i Joep Van Heutgen, którzy startowali już w otwierającym sezon pucharze w Sulingen. Dwudziestojednoletnia Lyssia Baudet ponownie wystartuje w belgijskim RACB wraz ze swoją stałą pilotką Pauline Denis.
Trzy samochody Opel Astra GSe zapewniają bezpieczeństwo jako tzw. „course car”. Jadąc przed uczestnikami, sprawdzają odcinki specjalne pod kątem prawidłowych warunków na drodze jazdy i przestrzegania stref o ograniczonym dostępie, a także ostrzegają obsługę odcinka i widzów o zbliżających się pojazdach rajdowych.
Dla fanów rajdów, którzy nie mogą na miejscu śledzić wydarzeń we Francji, dostępna jest transmisja internetowa na żywo na stronach www.opel-motorsport.com i www.adac.de/motorsport.
Klasyfikacja ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” po 2 z 8 rund
.1. Pröglhöf – 60 punktów
.2. Español – 48 punktów
.3. Rott – 45 punktów
.4. Hangodi – 44 punkty
.5. Lemke – 42 punkty
.6. Chalvin – 27 punktów
.7. Pottier i Kurstjens – po 16 punktów każdy
.9. Kamermans i Bayer – po 14 punktów każdy
.11. Melse – 12 punktów
.12. Wittenbeck – 9 punktów
.13. Baudet – 8 punktów
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
[1] Wartości dotyczące zużycia i emisji zależą nie tylko od efektywnego wykorzystania paliwa przez pojazd, ale także od stylu jazdy i innych czynników nietechnicznych.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze