Dziesiąte podium w tym sezonie, wywalczone w RPA podczas ostatniej rundy Samochodowych Mistrzostw Świata w Rallycrossie 2017, zapewniło Team Peugeot Hansen tytuł wicemistrzowski w klasyfikacji zespołów.
Przez cały weekend kończący tegoroczny sezon samochody PEUGEOT 208 WRX imponowały swoim tempem. Wszyscy kierowcy zespołu awansowali do serii Q4 – czwartej i ostatniej sesji kwalifikacyjnej. Timmy Hansen, podchodzący do pierwszych zawodów WorldWRX na kontynencie afrykańskim z ogromną ambicją, przez cały weekend zachwycał panowaniem nad samochodem i skutecznością jazdy. Szwedzki kierowca wygrał serie kwalifikacyjne Q1 i Q4 oraz bieg półfinałowy. W finale jego szanse na zwycięstwo zdecydowanie zmalały po tym, jak na pierwszym zakręcie został utknął w zatłoczonym peletonie. Pomimo tego Hansen zajął ostatecznie drugie miejsce, a do pełnego sukcesu zabrakło mu tylko kilku dziesiątych sekundy. W ten sposób Timmy zaliczył dla zespołu dziesiąte podium na jedenaście wyścigów, w których uczestniczyły PEUGEOT 208 WRX. Wynik ten oznacza, że Team Peugeot Hansen utrzymał do końca sezonu pozycję drużynowego Wicemistrza Świata, a indywidualnie Timmy awansował na piąte miejsce w klasyfikacji kierowców.
Dla Sébastiena Loeba cały weekend w RPA był zdecydowanie nieudany. W pierwszej serii kwalifikacyjnej został wypchnięty poza tor przez jednego z rywali, a na pierwszym okrążeniu serii Q2 przebił oponę, co uniemożliwiło mu pokazanie pełni możliwości w kwalifikacjach. W tej sytuacji Sébastien liczył na rewanż w biegu półfinałowym. Przez chwilę wydawało się, że pechowa passa Francuza minęła, gdyż już na drugim zakręcie awansował na drugą pozycję. Niestety, pech wkrótce powrócił, w postaci ponownego przebicia opony, które pozbawiło Loeba szans na udział w wyścigu finałowym. Ostatecznie, Loeb zajął czwarte miejsce w klasyfikacji kierowców sezonu 2017, co zawdzięcza m.in. zaliczeniu siedmiu miejsc na podium.
Kevin Hansen po raz kolejny pokazał swoją waleczność za kierownicą samochodu w zeszłorocznej specyfikacji – PEUGEOT 208 WRX 2016. Młodszy brat Timmy’ego już w kwalifikacjach imponował szybkością, zajmując trzecie miejsce w seriach Q2 i Q4. Jego start po zewnętrznej stronie toru w ostatniej serii kwalifikacyjnej zasługuje, by zapisać go w kronikach sportu rallycrossowego. Po nałożeniu kary na Kena Blocka, Kevin awansował o jeszcze jedną pozycję, dzięki czemu po raz drugi z rzędu wziął udział w wyścigu finałowym. Swój weekend w RPA może uznać za bardzo udany: dzięki zaliczonym wynikom na koniec sezonu Hansen awansuje w klasyfikacji kierowców na ósme miejsce, tuż za Kena Blocka!
Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu
Od samego początku tej rundy stanowiliśmy silną konkurencję dla liderów, czego dowodzą wygrane przez Timmy’ego serie Q1 i Q4. Z wielką determinacją walczyliśmy o zwycięstwo. Wszystkie trzy nasze samochody zakwalifikowały się do półfinału, w którym rozegrała się prawdziwa bitwa. Już na pierwszym okrążeniu na torze zapanował chaos, przez co Sébastien i Kevin nie mogli w pełni wykorzystać swoich możliwości. Z kolei Timmy był w tej fazie nie do powstrzymania – wygrał bieg półfinałowy, a dodatkowym plusem był dla nas awans Kevina do finału. Nie ukrywamy, że mierzyliśmy w końcowe zwycięstwo, ale Timmy już na jednym z pierwszych zakrętów został trochę wypchnięty z toru. Ostatecznie dwóch pierwszych zawodników na mecie dzieliła różnica niecałej sekundy. Szkoda – wiemy, że wygrana była w naszym zasięgu! Niezależnie od tego, kończymy sezon na drugim miejscu w tabeli zespołów i ten sukces jest dla nas powodem do prawdziwej satysfakcji. Biorąc pod uwagę środki, jakimi dysponujemy, możemy powiedzieć, że daliśmy z siebie wszystko.
Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21), 2. miejsce
Uważam, że ostatnia runda w sezonie była jedną z naszych najlepszych z całego tego roku. Byliśmy naprawdę bardzo szybcy. W kwalifikacjach wygrałem serie Q1 i Q4. Po raz pierwszy w tym roku byłem najszybszy w dwóch seriach kwalifikacyjnych w ciągu jednego weekendu. Półfinał był szczególnie zacięty, pełen agresywnej walki. Już na pierwszym zakręcie zostałem mocno popchnięty od tyłu, przez co znalazłem się poza torem jazdy, źle ustawiony do wejścia w zakręt nr 2. Jechałem łeb w łeb z Sébastienem. Pomimo przeszkód miałem szansę wygrać ten półfinał. Również bieg finałowy rozpoczął się od siłowej przepychanki w peletonie na pierwszym okrążeniu. Straciłem w ten sposób kilka pozycji i dlatego bardzo szybko zdecydowałem się na przejazd przez joker lap. Później robiłem, co mogłem, by nadrobić stracony czas, ale do wygranej zabrakło mi kilku dziesiątych sekundy. Żałuję, bo naprawdę bardzo chciałem odnieść dzisiaj zwycięstwo. Mój PEUGEOT 208 WRX jest najlepszym samochodem, jakim kiedykolwiek się ścigałem, dlatego zakończenie sezonu bez choćby jednego triumfu za jego kierownicą w biegu finałowym odbieram jako porażkę. Z drugiej strony, odczuwam satysfakcję z rozegrania ogólnie udanego sezonu, podczas którego przez cały czas miałem poczucie, że robię postępy!
Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9)
Dla mnie ostatnia runda sezonu była zdecydowanie nieudana. Fakt, że samochód był doskonale przygotowany i bardzo konkurencyjny sprawia, że rozczarowanie jest jeszcze silniejsze. Pech prześladował mnie od samego początku kwalifikacji. W serii Q1 zostałem zablokowany, na pierwszym okrążeniu Q2 przebiłem oponę. Na szczęście lepiej poszły mi serie Q3 i Q4. Półfinał rozpoczął się dobrze – jechałem na drugiej pozycji tuż za Timmym, ale później najpierw znalazłem się w tłoku kilku aut, a następnie ponownie straciłem powietrze w oponie, co odebrało mi szanse za dobry wynik. Sezon zakończył się dla mnie frustrującym niepowodzeniem, a prawdę mówiąc, w całości nie powiódł mi się tak, jak na to liczyłem. Wielkie nadzieje wiążę z następnym rokiem startów!
Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71)
Jestem raczej zadowolony z mojej jazdy w kwalifikacjach, choć czuję, że w seriach Q1 i Q3 mogłem pojechać szybciej. W Q4 miałem znakomity start, dzięki któremu wygrałem mój bieg i zająłem trzecie miejsce w tej serii. Niestety, w półfinale coś się popsuło w mojej jeździe i na dobrą sprawę nie wiem, z jakiego powodu. Pierwsze zakręty kompletnie sknociłem. Pamiętam, że zajmowałem trzecią pozycję, a po wyjątkowo nieudanej serii zakrętów spadłem na szóstą. Później przyplątał się problem ze skrzynią biegów. W biegu finałowym mogłem wystartować dzięki temu, że sędziowie nałożyli karę na Blocka. Moi mechanicy spisali się doskonale, przywracając na czas pełną sprawność mojego auta. Cieszę się, że po raz drugi z rzędu wystartowałem w finale, w czym nie przeszkodził mi wcześniejszy defekt skrzyni biegów. Jestem bardzo zadowolony z możliwości, jakie pokazałem na zakończenie tego sezonu.
RUNDA W KAPSZTADZIE (12 listopada 2017) – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:
1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI)
2. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX)
3. Mattias Ekström (Audi S1)
4. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI)
5. Timo Scheider (Ford Fiesta)
6. Kevin Hansen (PEUGEOT 208 WRX)
KLASYFIKACJA KOŃCOWA SEZONU 2017*
Kierowcy:
1.Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 316 pkt
2. Mattias Ekström (Audi S1), 256 pkt
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 251pkt
4. Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX), 214 pkt
5. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX), 201 pkt
6. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 194 pkt
7. Toomas Heikkinen (Audi S1), 125 pkt
8. Kevin Hansen (PEUGEOT 208 WRX), 114 pkt
9. Ken Block (Ford Focus RS), 113 pkt
10. Timo Scheider (Ford Fiesta), 109 pkt
Zespoły:
1. Volkswagen PSRX, 567 pkt
2. Team Peugeot Hansen, 415 pkt
3. EKS Audi, 381 pkt
4. Hoonigan Racing Division, 307 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 221 pkt
* Wyniki staną się oficjalne po ogłoszeniu przez FIA (Fédération Internationale de l’Automobile).
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze