W dwa tygodnie po ostatniej rundzie w Montalegre, w której Team Peugeot Hansen zajął drugie miejsce, Sébastien Loeb i Timmy Hansen zaprezentują się przed niemiecką publicznością w trzeciej rundzie bieżącego sezonu Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie. Na trybunach stadionu-autodromu w Hockenheim zgromadzi się do 75 tys. kibiców
Samochodowe Mistrzostwa Świata FIA w Rallycrossie cieszą się stale rosnącą popularnością. Ich trzecia runda odbędzie się w tym roku razem z rundą serii DTM czyli Wyścigowymi Mistrzostwami Niemiec dla Samochodów Turystycznych. DTM jest serią, która w Niemczech zawsze przyciąga ogromną publiczność. Z tego powodu zwyczajowy program zawodów rallycrossowych w Hockenheim został nieco zmieniony – pierwszy wyścig odbędzie się już w piątek, a bieg finałowy w niedzielę w południe.
Już następnego dnia po zajęciu miejsca na podium w Montalegre Team Peugeot Hansen w pełnym składzie zabrał się do testów i przygotowań na torze Höljes w Szwecji, by kontynuować prace nad rozwojem Peugeot 208 WRX 2017. Dla zespołu znakomity poziom konkurencyjności tego samochodu jest dodatkową motywacją by pracować przy nim jeszcze intensywniej.
Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu
Tor w Hockenheim jest bardziej porównywalny do obiektu w Barcelonie niż do toru Montalegre – w tym sensie, że obejmuje on fragment toru Formuły 1, zaadaptowany do potrzeb rallycrossu. Na ten sezon organizatorzy zmienili przebieg odcinka joker lap w stosunku do konfiguracji ubiegłorocznej, ponieważ poprzednim razem skrót pozwalał na przejazd szybszy niż po normalnej trasie okrążenia. To tor, który podoba się kierowcom i na którym będziemy z wielką chęcią walczyli o czołowe miejsca.
Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9)
To zawsze prawdziwa przyjemność móc ścigać się na odcinku toru Formuły 1, w dodatku przed tak wypełnionymi trybunami. Nawierzchnia w Hockenheim jest dobra. Natomiast w ubiegłym roku skrót joker lap okazał się bezużyteczny i to był poważny problem. Nie mogliśmy go wykorzystać ani do zwiększenia przewagi, ani do wyprzedzania. Nie mówiąc o tym, że obejmował on bardzo ciasny nawrót agrafkowy, który trochę wytrącał kierowcę z rytmu.
Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21)
Mam z tego toru niejedno dobre wspomnienie. To właśnie tam odniosłem moje pierwsze zwycięstwo – było to jeszcze w okresie, w którym startowałem jednomiejscowymi wyścigówkami w Formule BMW. Natomiast w ubiegłym sezonie ekipa techniczna naszego zespołu dokonała niemalże cudu. Po tym, jak mój samochód zapalił się w trzeciej sesji kwalifikacyjnej, mechanicy naprawili go tak, że mogłem wziąć udział w czwartej sesji.
Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71)
Rok temu wyścig rozegrany w Hockenheim przyniósł mi duże rozczarowanie. Po rozgrzewce wyjechałem na tor jako pierwszy i wpadłem w pułapkę. Błędnie oszacowałem stan przyczepności trasy i w efekcie zepsułem sobie dalsze starty przez cały weekend. W tym roku mocno skupiam się na tym, by pojechać skutecznie i zaliczyć dobre czasy na tym specyficznym torze, który wyraźnie oddziela kierowców z czołówki od tych przeciętnych.
TOR W HOCKENHEIM
Dystans: 1,24 km
Asfalt/szuter: 60/40 proc.
Rekord trasy: 43,764 s
Czwartek, 4 maja:
16:00: losowanie
Piątek, 5 maja:
10:50: wolny trening
15:00: kwalifikacje 1
16:05: kwalifikacje 2
Sobota, 6 maja:
17:30: kwalifikacje 3
18:30: kwalifikacje 4
Niedziela, 7 maja:
10:45: półfinały
11:40: finał.
NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO DWÓCH RUNDACH:
Klasyfikacja kierowców
1. Mattias Ekström (Audi S1), 58 pkt
2. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 44 pkt
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 42 pkt
4. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 30 pkt
5. Timo Scheider (Ford Fiesta), 28 pkt
6. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX), 26 pkt
7. Reiniss Nitis (Audi S1), 26 pkt
8. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX), 23 pkt
9. Kevin Hansen (Peugeot 208 WRX), 21 pkt
10. Toomas Heikkinen (Audi S1), 19 pkt
Klasyfikacja zespołów
1. Volkswagen PSRX, 86 pkt
2. EKS Audi, 77 pkt
3. Team Peugeot Hansen, 49 pkt
4. Hoonigan Racing Division, 49 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 35 pkt
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze