Jeśli nie jesteście fanami filmów z Bollywood, to zapewne niewiele Wam mówi nazwisko Ranbir Kapoor. To młody, ale bardzo ceniony aktor pochodzący z pendżabskiej rodziny o filmowych korzeniach. Tak naprawdę trudno znaleźć jakiegoś członka rodziny niezwiązanego z kinematografią ;-) I właśnie Ranbir Kapoor został niedawno twarzą Renault w Indiach.
Ten młody, ale najwyraźniej utalentowany aktor, jest już prawdziwą gwiazdą Bollywood. Teraz promuje także modele Renault ze szczególnym naciskiem na miejskiego crossovera Kwid, który może „narozrabiać” na rynku motoryzacyjnym, nie tylko w Indiach. Wszak nie cichną plotki podsycane nadziejami, że Kwid pojawi się też w Europie, acz zapewne zostałby rebrandowany na markę Dacia.
Ranbir Kapoor wystąpił w nowej reklamówce Renault prezentującej wszystkie modele oferowane przez tego producenta w Indiach. Mamy tam więc Dustera, Lodgy Stepway, Fluence’a, a na koniec także wspomnianego Kwida, który – zgodnie z filmowymi zwiastunami – „coming soon”, czyli pojawi się już wkrótce.
Kwida bazuje na nowej modułowej platformie Aliansu Renault-Nissan i będzie produkowany w Indiach. Autko jest niewielkie – ma 368 cm długości i 158 cm szerokości, ale dysponuje 180centymetrowym prześwitem – dość dużym, jak na auto osobowe, ale spotykanym w crossoverach i SUV-ach. No ale skoro stylistyka została podporządkowana regułom obowiązującym właśnie w tych modnych segmentach, to nie ma się czemu dziwić.
Pod maską Kwidwa ma pracować zaledwie 800-centymetrowy silnik, który będzie dostarczał niespełna 60 KM. Wystarczy, jak na auto lekkie i nieduże. Wśród niewielu rynkowych konkurentów w Indiach Kwid i tak będzie najprawdopodobniej najmocniejszą propozycją. Renault liczy, że ten model będzie liderem także pod względem niewielkiego zużycia paliwa.
Nie mniej ważnym elementem będzie cena. Na razie trudno jeszcze cokolwiek przewidywać, ale z uwagi na bardzo wysoką lokalizację produkcji (aż 98% części produkowanych będzie w Indiach) auto powinno być dostępne dla wielu Hindusów.
Kwid, jako pierwszy gracz w segmencie, ma oferować dotykowy 7-calowy ekran z systemem MediaNav, a także w pełni cyfrową konsolę. Premiera prasowa samochodu spodziewana jest w drugiej połowie września, a na indyjski rynek auto trafi zapewne w październiku.
Kampania reklamowa, w której bierze udział Ranbir Kapoor, dopiero rusza, ale biorąc pod uwagę wielką popularność tego aktora, powinna przynieść oczekiwany efekt.
Koncern Renault od lat związany jest z branża filmową. Wspiera wiele przedsięwzięć, festiwali, chętnie też użycza samochody do filmów. Aktorzy bardzo często są ambasadorami tej marki. W Polsce od kilku lat twarzą Renault jest Katarzyna Glinka, a od niedawna także Bogusław Linda.
KG; zdjęcie: Renault India
Najnowsze komentarze