Wiadomości

Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Nowe samochody w sierpniu 2023 r. w Europie: Grupa Renault z ponad 22% wzrostem sprzedaży, Stellantis 4%. Dacia idzie na rekord

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-20
Wiadomości

F1: Wiele do zrobienia po wymagających, piątkowych sesjach treningowych przed Grand Prix Japonii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22
Fabryka Stellantis w Porto Real
Wiadomości

Stellantis inwestuje 2,5 mld w fabrykę w Porto Real i samochody z napędem Bio-Hybrid

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Renault rośnie na rynku sprzedaży samochodów w Polsce w 2023 roku

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-18
Wiadomości

Dacia zaprezentuje gamę Extreme na targach motoryzacyjnych w Lyonie. LPG, hybryda, diesel i benzyna – pełna gama marki

autor Tomasz Nowicki
2023-09-19
Wiadomości

Pierwsze w Polsce Renault Kangoo przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych wydane

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20

Najnowsze komentarze

  • SGR - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Zbyszek - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • khan - Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Rejestracje aut marek Grupy Renault i koncernu Stellantis w Polsce po pięciu miesiącach 2022 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-01
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
331 4
A A
5

Niezawodny IBRM Samar nadesłał do nas – dziękujemy! – zestawienie danych rejestracyjnych za maj i narastająco po pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku. Jak wypadły interesujące nas marki? Czy coś drgnęło w dobrą stronę? Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.

Tradycyjnie najlepiej radząca sobie Dacia spadła na dziesiątą pozycję dzięki ogromnemu skokowi rejestracji marki Audi. Znakomicie radził sobie także Ford, z którym niedawno Dacia biła się o ósme miejsce. Aktualnie z wynikiem 7.376 rejestracji za pięć miesięcy marka zamyka pierwszą dziesiątkę. W maju zarejestrowano w Polsce 1.091 Dacii i był to jedenasty wynik miesiąca. To o 12,86% mniej, niż zarejestrowano w kwietniu i o 30,33% mniej, niż w maju roku 2021. Aktualny udział rynkowy Dacii wynosi 4,27% i jest wyższy od ubiegłorocznego (3,81%).

Drugą dziesiątkę otwiera Renault z wynikiem 6.188 zarejestrowanych w tym roku samochodów. To o 4,35% więcej, niż rok temu w analogicznym okresie. Rynkowy udział marki wynosi 3,58% i jest o 0,6 punktu procentowego wyższy od rezultatu ubiegłorocznego. W maju w Polsce zarejestrowano 1.161 nowych aut Renault, ale to mniej, niż w kwietniu (1.386) i w maju ubiegłego roku (1.465).

Opel, trzeci w naszym rankingu, plasuje się na całym rynku na pozycji trzynastej z wynikiem 4.539 zarejestrowanych od początku roku samochodów. Marka straciła w porównaniu z ubiegłym rokiem niemal 30%, skurczył się też jej udział rynkowy z 3,24% do 2,63%. W maju nabywców znalazło 583 samochody tej marki. To słaby wynik, szesnasty w rankingu miesiąca. O 45-50% gorszy od rejestracji z kwietnia tego roku i z maja roku 2021.

Tuż za Oplem znalazł się Peugeot – zajmuje czternaste miejsce, bo od początku roku w Polsce zarejestrowano 4.502 samochody sygnowane lwem, już nie tylko kroczącym ;-) To o 19,99% mniej, niż rok temu w tym samym okresie. W efekcie udział rynkowy marki spadł z 2,83% do 2,60%. W maju na polskie drogi wyjechało dokładnie 900 nowych Peugeotów, a to o 8,54% mniej, niż w kwietniu i o aż 32,08% mniej, niż w maju roku 2021.

Szesnasty w stawce Nissan zawdzięcza swoją pozycję zarejestrowaniu 2.295 aut od początku roku (spadek o 40,73%), co skutkuje udziałem w rynku wynoszącym 1,33%. Rok temu w tym samym okresie było to 1,95%. W maju auta Nissana zarejestrowano 663 razy i był to wynik o 67,42% lepszy, niż w kwietniu i tylko o jeden samochód gorszy, niż w maju ubiegłego roku.

Za Nissanem plasuje się Fiat z wynikiem 2.100 samochodów (spadek o 15,29%) i udziałem w rynku na poziomie 1,22%, tylko nieznacznie gorszym od ubiegłorocznego (1,25%). W maju zarejestrowano w Polsce 673 Fiaty, o 41,39% więcej, niż w kwietniu, ale o 20,54% mniej, niż w maju ubiegłego roku.

Citroën zajmuje miejsce osiemnaste – w tym roku nad Wisłą zarejestrowano 1.962 samochody sygnowane szewronami. Obserwujemy tu duży spadek (o niemal 50%), który tłumaczymy przede wszystkim załamaniem sprzedaży bardzo popularnego w kraju Berlingo. Rynkowy udział Citroëna spadł z 1,95% przed rokiem do 1,14% aktualnie. W maju nabywcy zarejestrowali 385 aut tej marki, o 33,22% więcej, niż miesiąc wcześniej, ale i o 56,10% mniej, niż w maju 2021 roku.

Wchodząca w skład koncernu Stellantis Alfa Romeo znalazła w tym roku 724 nabywców zyskując względem analogicznego okresu roku ubiegłego niemal 24%. Wzrósł też – z 0,29% do 0,42% – rynkowy udział marki. Marka zajmuje 28. miejsce w rankingu. W samym tylko maju klienci odebrali i zarejestrowali 158 aut, o 7,48% więcej, niż w kwietniu i o 50,48% więcej, niż w maju ubiegłego roku.

Tuż za Alfą sklasyfikowano Mitsubishi (629 sprzedanych aut), które jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem notuje niemal 34-procentowy spadek sprzedaży. W maju japońska marka uległa nawet koreańskiemu Ssangyongowi.

Marka DS Automobiles odnotowała w tym roku już 346 rejestracji. W porównaniu z rokiem ubiegłym, gdy było ich zaledwie 131, obserwujemy więc wzrost o ponad 164%. Rynkowy udział marki wzrósł z 0,05% do 0,20%. W samym tylko maju nabywców znalazło 98 aut – o 96% więcej, niż w kwietniu i o 206,25% więcej, aniżeli w maju 2021 roku. Marka zajmuje jedenastą pozycje w rankingu marek premium, dwa oczka za Alfą Romeo.

Raczej niszowy Abarth notowany jest na pozycji 35. w pełnym rankingu dzięki sprzedaniu 52 aut od początku roku. W porównaniu z rokiem ubiegłym notujemy tu 18,18-procentowy wzrost.

Wchodząca w skład Stellantis marka Maserati zajmuje miejsce 39. z wynikiem 32 aut zarejestrowanych w tym roku. To o 60,00% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Alpine znalazło w tym roku w Polsce 15 nabywców, o jeden egzemplarz mniej, niż rok temu. W maju zarejestrowano w Polsce 2 takie auta.

 

 

w oparciu o dane IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Peugeot 405 Style – seria limitowana. „Izolacja akustyczna jest wyrafinowana”

2023-09-25

Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

2023-09-24

Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?

2023-09-24

Nowe Renault 8 z napędem o mocy 394 KM?

2023-09-24
Tagi: AbarthAlfa RomeoAlpineCitroenDaciaDS AutomobilesFiatMaseratiMitsubishiNissanOpelPeugeotRenaultsprzedaż
Udostepnij115Tweet72Udostepnij20
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    7589 udostępnienia
    Udostepnij 3036 Tweet 1897
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    1680 udostępnienia
    Udostepnij 672 Tweet 420
  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    1380 udostępnienia
    Udostepnij 552 Tweet 345
  • Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

    3358 udostępnienia
    Udostepnij 1343 Tweet 840

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 BlueHDi 130 – spieszmy się kupować diesle, tak szybko znikają. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-08-21
Czy warto kupić samochód elektryczny? Tydzień z Renault ZOE w wielkim mieście - cz.2 
Renault - testy i opinie

Test: Czy warto kupić samochód elektryczny? Tydzień z Renault ZOE w wielkim mieście – cz.2. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-09-21
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Logan MCV 75 KM 1.5 dCi 2007 – oszczędny samochód siedmioosobowy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-08-12
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane TCe 130 – benzynowy kompakt dla Ciebie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-07-10
Citroen C4 LPG
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroen C4 VTi 120 KM – tańsza i bardziej komfortowa alternatywa dla ciasnego niemca. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-09-07

Najnowsze komentarze

  • SGR - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Zbyszek - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • Maciej - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Anonimowo - Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!
  • khan - Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?

Zobacz też

Rajd Dakar – 6. etap: Uyuni. Stéphane Peterhansel wychodzi na prowadzenie

WRC: Citroëny królowały na testowym

Od 20 grudnia obniżka cen paliw. Ile zapłacimy za diesla, benzynę i LPG?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.