Niezawodny IBRM Samar nadesłał do nas – dziękujemy! – zestawienie danych rejestracyjnych za maj i narastająco po pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku. Jak wypadły interesujące nas marki? Czy coś drgnęło w dobrą stronę? Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.
Tradycyjnie najlepiej radząca sobie Dacia spadła na dziesiątą pozycję dzięki ogromnemu skokowi rejestracji marki Audi. Znakomicie radził sobie także Ford, z którym niedawno Dacia biła się o ósme miejsce. Aktualnie z wynikiem 7.376 rejestracji za pięć miesięcy marka zamyka pierwszą dziesiątkę. W maju zarejestrowano w Polsce 1.091 Dacii i był to jedenasty wynik miesiąca. To o 12,86% mniej, niż zarejestrowano w kwietniu i o 30,33% mniej, niż w maju roku 2021. Aktualny udział rynkowy Dacii wynosi 4,27% i jest wyższy od ubiegłorocznego (3,81%).
Drugą dziesiątkę otwiera Renault z wynikiem 6.188 zarejestrowanych w tym roku samochodów. To o 4,35% więcej, niż rok temu w analogicznym okresie. Rynkowy udział marki wynosi 3,58% i jest o 0,6 punktu procentowego wyższy od rezultatu ubiegłorocznego. W maju w Polsce zarejestrowano 1.161 nowych aut Renault, ale to mniej, niż w kwietniu (1.386) i w maju ubiegłego roku (1.465).
Opel, trzeci w naszym rankingu, plasuje się na całym rynku na pozycji trzynastej z wynikiem 4.539 zarejestrowanych od początku roku samochodów. Marka straciła w porównaniu z ubiegłym rokiem niemal 30%, skurczył się też jej udział rynkowy z 3,24% do 2,63%. W maju nabywców znalazło 583 samochody tej marki. To słaby wynik, szesnasty w rankingu miesiąca. O 45-50% gorszy od rejestracji z kwietnia tego roku i z maja roku 2021.
Tuż za Oplem znalazł się Peugeot – zajmuje czternaste miejsce, bo od początku roku w Polsce zarejestrowano 4.502 samochody sygnowane lwem, już nie tylko kroczącym ;-) To o 19,99% mniej, niż rok temu w tym samym okresie. W efekcie udział rynkowy marki spadł z 2,83% do 2,60%. W maju na polskie drogi wyjechało dokładnie 900 nowych Peugeotów, a to o 8,54% mniej, niż w kwietniu i o aż 32,08% mniej, niż w maju roku 2021.
Szesnasty w stawce Nissan zawdzięcza swoją pozycję zarejestrowaniu 2.295 aut od początku roku (spadek o 40,73%), co skutkuje udziałem w rynku wynoszącym 1,33%. Rok temu w tym samym okresie było to 1,95%. W maju auta Nissana zarejestrowano 663 razy i był to wynik o 67,42% lepszy, niż w kwietniu i tylko o jeden samochód gorszy, niż w maju ubiegłego roku.
Za Nissanem plasuje się Fiat z wynikiem 2.100 samochodów (spadek o 15,29%) i udziałem w rynku na poziomie 1,22%, tylko nieznacznie gorszym od ubiegłorocznego (1,25%). W maju zarejestrowano w Polsce 673 Fiaty, o 41,39% więcej, niż w kwietniu, ale o 20,54% mniej, niż w maju ubiegłego roku.
Citroën zajmuje miejsce osiemnaste – w tym roku nad Wisłą zarejestrowano 1.962 samochody sygnowane szewronami. Obserwujemy tu duży spadek (o niemal 50%), który tłumaczymy przede wszystkim załamaniem sprzedaży bardzo popularnego w kraju Berlingo. Rynkowy udział Citroëna spadł z 1,95% przed rokiem do 1,14% aktualnie. W maju nabywcy zarejestrowali 385 aut tej marki, o 33,22% więcej, niż miesiąc wcześniej, ale i o 56,10% mniej, niż w maju 2021 roku.
Wchodząca w skład koncernu Stellantis Alfa Romeo znalazła w tym roku 724 nabywców zyskując względem analogicznego okresu roku ubiegłego niemal 24%. Wzrósł też – z 0,29% do 0,42% – rynkowy udział marki. Marka zajmuje 28. miejsce w rankingu. W samym tylko maju klienci odebrali i zarejestrowali 158 aut, o 7,48% więcej, niż w kwietniu i o 50,48% więcej, niż w maju ubiegłego roku.
Tuż za Alfą sklasyfikowano Mitsubishi (629 sprzedanych aut), które jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem notuje niemal 34-procentowy spadek sprzedaży. W maju japońska marka uległa nawet koreańskiemu Ssangyongowi.
Marka DS Automobiles odnotowała w tym roku już 346 rejestracji. W porównaniu z rokiem ubiegłym, gdy było ich zaledwie 131, obserwujemy więc wzrost o ponad 164%. Rynkowy udział marki wzrósł z 0,05% do 0,20%. W samym tylko maju nabywców znalazło 98 aut – o 96% więcej, niż w kwietniu i o 206,25% więcej, aniżeli w maju 2021 roku. Marka zajmuje jedenastą pozycje w rankingu marek premium, dwa oczka za Alfą Romeo.
Raczej niszowy Abarth notowany jest na pozycji 35. w pełnym rankingu dzięki sprzedaniu 52 aut od początku roku. W porównaniu z rokiem ubiegłym notujemy tu 18,18-procentowy wzrost.
Wchodząca w skład Stellantis marka Maserati zajmuje miejsce 39. z wynikiem 32 aut zarejestrowanych w tym roku. To o 60,00% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Alpine znalazło w tym roku w Polsce 15 nabywców, o jeden egzemplarz mniej, niż rok temu. W maju zarejestrowano w Polsce 2 takie auta.
w oparciu o dane IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze