Jak wygląda sprzedaż nowych samochodów w Polsce? Niezawodny instytut Samar podał najnowsze dane rejestracji. Z interesujących nas marek najlepiej wypadła tu Dacia, na drugim miejsce jest Renault, na trzecim Opel, potem Peugeot. Niskie wyniki notuje Citroën.
Podsumowaliśmy już sprzedaż interesujących nas marek na niektórych rynkach świata, ale wciąż nie było informacji o Polsce. Nadrabiamy te zaległości bazując na materiałach nadesłanych do naszej redakcji przez niezawodny IBRM Samar, a za dane serdecznie dziękujemy całemu zespołowi Instytutu.
Rynek wciąż rośnie – ogólnie o 14,04% – ale widać już lekkie spowolnienie tego wzrostu. Co ciekawe – dotyka ono także segmentu premium. Tu wzrost rok do roku wynosi wprawdzie ciągle jeszcze 13,49%, ale niemal połowa marek znajdujących się w tym rankingu notuje już spadki sprzedaży. Zdecydowana większość zresztą dwucyfrowe.
Co czeka nas w nadchodzących miesiącach? Przyszłość zapowiada się ciekawie, bo z jednej strony poprawia się dostępność samochodów i pojawiają się nowe modele, z drugiej zaś wciąż mamy sporą inflację w kraju. Czy w takich realiach importerzy urealnią ceny, żeby podtrzymać passę sprzedażową? Stellantis mocno naciska dealerów na kupowanie samochodów – według planu Citroën, Peugeot, Opel oraz inne marki koncernu muszą wykazać zdecydowanie większą sprzedaż.
Na razie jednak mamy czerwiec i niektórzy już mocno myślą o wakacjach, czy więc będą się skupiać na wymianie samochodów? Penie niekoniecznie, chyba, że zdecydują się brać to, co jest u dealerów. Ewentualnie będą składać zamówienia z odbiorem na drugą połowę roku.
na podstawie danych IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze