Grupa Renault zanotowała wzrost o 1,4% procenta, Stellantis spadek o 6% – tak można najkrócej podsumować wyniki sprzedaży nowych samochodów w Unii Europejskiej w okresie styczeń – wrzesień 2024 roku. Prezentujemy zestawienie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA dla wszystkich marek.
Stellantis spada o 6% w porównaniu do 2023 roku i w koncernie prawdopodobnie nastąpi dalszy spadek, z uwagi na zapowiedź ograniczenia produkcji od listopada. Renault pnie się w górę, co jest zasługą zarówno samej marki Renault i marki Dacia, która wprowadziła nowego Dustera na rynek i zbiera owoce nowych zamówień.
Wśród spodziewanych wzrostów powinniśmy też zobaczyć markę Citroën, która uporała się z kłopotami produkcyjny na Słowacji i do salonów trafia wreszcie długo oczekiwany i bardzo dobrze wyceniony nowy Citroën C3 z nowymi silnikami hybrydowymi. Co ciekawe, Citroën i Jeep to jedyne marki Stellantis, które zanotowały jakikolwiek wzrost. Fatalnie wygląda za to Fiat, który wciąż w Europie nie ma produktu.
Zestawienie sprzedaży nowych samochodów Unia Europejska styczeń – wrzesień 2024
Dane rejestracji na podstawie ACEA
Styczeń – wrzesień 2024 |
|||||
udział procentowy |
Ilość |
zmiana procentowa |
|||
2024 |
2023 |
2024 |
2023 |
24/23 |
|
Volkswagen Group |
26,0 |
25,9 |
2 541 640 |
2 512 433 |
+1.2 |
Volkswagen |
10,5 |
10,7 |
1 022 922 |
1 031 585 |
-0,8 |
Skoda |
5,7 |
5,2 |
561 009 |
508 333 |
+10.4 |
Audi |
5,2 |
5,7 |
505 364 |
552 483 |
-8,5 |
Seat |
2,1 |
2,0 |
209 317 |
191 752 |
+9.2 |
Cupra |
1,6 |
1,5 |
159 405 |
146 191 |
+9.0 |
Porsche |
0,8 |
0,8 |
77 249 |
75 004 |
+3.0 |
Inne |
0,1 |
0,1 |
6 374 |
7 085 |
-10,0 |
Stellantis |
15,9 |
17,0 |
1 550 437 |
1 649 889 |
-6,0 |
Peugeot |
5,0 |
5,2 |
485 037 |
501 915 |
-3,4 |
Opel/Vauxhall |
3,3 |
3,7 |
327 369 |
355 022 |
-7,8 |
Citroen |
2,9 |
3,0 |
287 357 |
286 422 |
+0.3 |
Fiat |
2,6 |
3,0 |
254 499 |
293 789 |
-13,4 |
Jeep |
1,0 |
1,0 |
99 319 |
94 696 |
+4.9 |
Alfa Romeo |
0,3 |
0,4 |
33 050 |
37 984 |
-13,0 |
Lancia/Chrysler |
0,3 |
0,3 |
30 146 |
33 606 |
-10,3 |
DS |
0,3 |
0,4 |
29 069 |
39 324 |
-26,1 |
Inne |
0,0 |
0,1 |
4 591 |
7 131 |
-35,6 |
Renault Group |
9,6 |
9,6 |
938 173 |
925 268 |
+1.4 |
Renault |
5,2 |
5,2 |
508 025 |
503 939 |
+0.8 |
Dacia |
4,4 |
4,3 |
427 032 |
418 678 |
+2.0 |
Alpine |
0,0 |
0,0 |
3 116 |
2 651 |
+17.5 |
Hyundai Group |
8,4 |
8,8 |
821 925 |
850 824 |
-3,4 |
Kia |
4,2 |
4,6 |
413 327 |
447 879 |
-7,7 |
Hyundai |
4,2 |
4,2 |
408 598 |
402 945 |
+1.4 |
Toyota Group |
7,7 |
6,9 |
749 406 |
667 153 |
+12.3 |
Toyota |
7,1 |
6,4 |
693 567 |
622 716 |
+11.4 |
Lexus |
0,6 |
0,5 |
55 839 |
44 437 |
+25.7 |
BMW Group |
6,9 |
6,8 |
678 943 |
659 773 |
+2.9 |
BMW |
5,9 |
5,4 |
574 919 |
525 261 |
+9.5 |
Mini |
1,1 |
1,4 |
104 024 |
134 512 |
-22,7 |
Mercedes-Benz |
5,2 |
5,3 |
509 365 |
516 060 |
-1,3 |
Mercedes |
5,1 |
5,1 |
497 888 |
495 912 |
+0.4 |
Smart |
0,1 |
0,2 |
11 477 |
20 148 |
-43,0 |
Ford |
3,3 |
4,1 |
326 975 |
398 449 |
-17,9 |
Volvo Cars |
2,9 |
2,1 |
281 274 |
205 334 |
+37.0 |
Tesla |
2,5 |
2,8 |
249 337 |
273 197 |
-8,7 |
Nissan |
2,5 |
2,3 |
239 693 |
220 933 |
+8.5 |
SAIC Motor |
1,9 |
1,7 |
182 543 |
165 324 |
+10.4 |
Suzuki |
1,7 |
1,4 |
163 426 |
140 033 |
+16.7 |
Mazda |
1,3 |
1,4 |
131 902 |
138 694 |
-4,9 |
Jaguar Land Rover Group |
1,2 |
1,1 |
118 675 |
108 827 |
+9.0 |
Land Rover |
1,0 |
0,9 |
99 802 |
90 332 |
+10.5 |
Jaguar |
0,2 |
0,2 |
18 873 |
18 495 |
+2.0 |
Honda |
0,6 |
0,5 |
60 489 |
44 819 |
+35.0 |
Mitsubishi |
0,5 |
0,3 |
47 444 |
30 013 |
+58.1 |
Najnowsze komentarze