Mistrz, Peugeot 206 WRC, również wyprzedza swojego „rywala” 205 Turbo 16 : jest zdobywcą trzech tytułów Producenta wobec dwóch, jakie zdołał uzyskać 205 T16 Groupe B.
Peugeot 206 doskonale obrazuje tzw. strategię stokrotki: dostępne wersje trzy i pięciodrzwiowe, SW i coupé kabriolet, wzbogacone zostały „piątym płatkiem” : 206 Sedan.
Nowa wersja montowana będzie w Iranie na początku przyszłego roku przez Iran Khodro, a następnie eksportowana do niektórych krajów Europy Wschodniej i krajów śródziemnomorskich, począwszy od pierwszego półrocza 2006 roku. 206 sedan w jeszcze większym stopniu poszerza wszechstronność Peugeot 206, którego poszczególne wersje tworzą teraz w pełni dojrzałą stokrotkę.
Peugeot 206 jest obecnie produkowany lub montowany w rytmie 3.300 egzemplarzy dziennie, w sześciu zakładach produkcyjnych na świecie, a niedługo w ośmiu – również w Chinach i Malezji – od roku 2006. Gama 206 wyposażona jest w silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 44 do 130 kW (tj. od 70 do 180 KM). Od 2004 roku, wersje sedan i SW mogą być wyposażone w silnik diesel HDi/ FAP; na wiosnę 2005 oferta ta poszerzona została o CC.
Na 5.350.000 wyprodukowanych egzemplarzy, jedna trzecia wyposażona jest w silnik Diesel.
Peugeot 206, jako lider w europejskim segmencie B od 1999 roku, produkowany był w około 800.000 egzemplarzy rocznie przez cztery kolejne lata od 2001 do 2004 roku.
Po zdobyciu pierwszego miejsca pod względem sprzedaży w Europie, Peugeot 206 na długo pozostał w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się samochodów europejskich. Będąc liderem w sprzedaży wersji z silnikiem Diesla w segmencie B, 206 jest również samochodem najlepiej sprzedającym się w swoim segmencie we Francji, w Holandii, w Danii, Szwecji, Szwajcarii, w Belgii i Luksemburgu (na koniec października 2005 roku).
W wersji coupé kabriolet, Peugeot 206 zawsze był na pierwszych pozycjach od momentu jego wylansowania na rynku: na drugim miejscu w segmencie w 2001 roku, na pierwszym w roku 2002 i 2003, na 2 miejscu w roku 2004 i znów na pierwszym po upływie dziewięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku. Trzema głównymi rynkami 206 CC są : Niemcy – 82.700 rejestracji (blisko jedna czwarta sprzedaży 206), Francja – 58.000, i Wielka Brytania – 41. 000.
Sprzedawany w 145 krajach na świecie, dzięki 75% eksportu – Peugeot 206 umacnia od kilku lat międzynarodowy charakter Marki. Ponad 3.879.000 Peugeotów 206 przemierza drogi Europy Zachodniej, w tym 1.353.400 we Francji, potwierdzając tym samym sukces handlowy samochodu, który bardzo szybko zaczęto wskazywać jako wzór.
W Europie Zachodniej poza Francją, głównymi rynkami Peugeot 206 są Wielka Brytania (606 900), Włochy (508 600), Hiszpania (439 900) i Niemcy (363 800). Poza Europą Zachodnią, 192.000 Peugeot 206 znalazło nabywców w Brazylii, blisko 100.000 w Argentynie, 46.300 w Japonii, 43.000 w Chile, 36.000 w Meksyku, 27.000 na Réunion, 20.000 w Izraelu i 15.500 w Afryce Południowej.
Jako przedstawiciel szóstej generacji serii „2” Peugeot, model 206 powiększył produkcję serii rozpoczętą przez swoich poprzedników, dzięki czemu seria ta stanowi obecnie 30% całej skumulowanej produkcji Peugeot od początku istnienia. Obecnie rodzina liczy blisko 13,2 milionów wyprodukowanych egzemplarzy.
Podobnie jak niegdyś 205, Peugeot 206 zainaugurował nowy wygląd z kocim akcentem, dzięki czemu gama Peugeot zyskała nową tożsamość stylistyczną. W ten sposób stała się ona nową referencją dynamiki producenta będącą gwarantem niezawodności, dynamiki, estetyki i innowacji, sztandarowych wartości zapewniających radość jazdy samochodem.
Peugeot 206 jest bohaterem 28 filmów reklamowych zarówno francuskich jak i międzynarodowych, nakręconych w latach 1998 – 2005. Uczestniczył również w około dwudziestu kampaniach drukowanych i międzynarodowych akcjach billboardowych. Emblematycznym filmem 206 jest bezsprzecznie „Le Scuplteur” (Rzeźbiarz), laureat Złotego Lwa i Nagrody Głównej prasy w Cannes w roku 2003. Film ten był jednocześnie najbardziej nagradzaną realizacją reklamową w Europie w 2003 roku, zdobywając około dziesięć nagród.
Peugeot 206 WRC rozpoczął karierę sportową w 1999 roku na 6 rajdach i od razu zaistniał jako szczególnie skuteczny samochód.
W następnym roku w pierwszym pełnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata, przyniósł Peugeot pierwszy tytuł Producentów, wyróżnienie, które otrzyma jeszcze w roku 2001 i 2002. Najwyższej klasy kierowca samochodu, Fin, Marcus Gronholm uzyskał dwukrotnie tytuł „Mistrza”, w latach 2000 i 2002.
W okresie czterech lat, Peugeot 206 WRC znalazł się wśród zdobywców najwspanialszych nagród w sporcie samochodowym odnosząc 24 zwycięstwa ( 6 w 2000 roku, 6 w 2001 roku, 8 w 2002 roku i 4 w 2003 roku), zdobywając 26 drugich miejsc (1 w 1999, 5 w 2000, 4 w 2001, 11 w 2002 i 5 w 2003 roku) oraz 15 trzecich miejsc ( 2 w 2000, 6 w 2001, 2 w 2002 i 5 w 2003). W sumie stanął na podium 65 razy. I wciąż daleko do końca historii sukcesu 206!
Najnowsze komentarze