W ubiegłym roku na eksport trafiło ponad 116 tys. pojazdów Stellantis wyprodukowanych w Brazylii. To nowy rekord koncernu, który wysyła swoje pojazdy do 20 krajów w tym do Meksyku, Argentyny i Urugwaju. Najczęściej eksportowanymi modelami firmy z Brazylii są Fiat Strada, Jeep Renegade i Jeep Compass.
Stellantis zakończył rok 2024 świętując nowe historyczne rekordy na południowoamerykańskim rynku motoryzacyjnym. Oprócz umocnienia pozycji lidera pod względem wielkości sprzedaży i osiągnięcia imponujących wyników w produkcji pojazdów w Ameryce Południowej, firma odnotowała najwyższy wolumen eksportu z Brazylii.
Stellantis potwierdza przyznanie platformy STLA Small fabrykom w Vigo i Saragossie
W od stycznia do grudnia ubiegłego roku wyeksportowano ponad 116 tys. pojazdów, co oznacza wzrost aż o 94% w ciągu ostatnich czterech lat. W stosunku do 2023 roku eksport Stellantis z Brazylii wzrósł o około 17%.
„Wzrost międzynarodowego popytu i doskonała akceptacja pojazdów produkowanych przez nasze zakłady w Brazylii świadczą o konkurencyjności modeli Stellantis i jakości procesu produkcyjnego. To osiągnięcie, które powinien uczcić zespół Stellantis w całym kraju” – mówi Emanuele Cappellano, prezes Stellantis na Amerykę Południową.
Zakłady Stellantis w Brazylii
Do pozytywnych wyników eksportu w 2024 roku przyczyniły się wszystkie zakłady Stellantis w Brazylii. Betim Automotive Hub w Minas Gerais wysłał w minionym roku ponad 57 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o około 8% w porównaniu do 2023 roku a fabryka w Porto Real, w Rio de Janeiro wyeksportowała ponad 20 tys. egzemplarzy, co stanowi wzrost o 18%.
Największym osiągnięciem był eksport 37 tys. samochodów z zakładów Goiana Automotive Hub w Pernambuco. Jest to najwyższy wynik w historii, który przyczynił się do 35% wzrostu wysyłek realizowanych przez Port Suape.
Fiat najpopularniejszą marką Stellantis. 1,2 mln sprzedanych samochodów
„Te doskonałe wyniki odzwierciedlają strategię Stellantis polegającą na poszerzaniu portfolio modeli eksportowanych z centrum Goiana. W 2024 roku Jeep Commander zaczął być wysyłany do Meksyku wraz z Jeepem Renegade i Compassem. Modele te, oprócz pickupów Fiata Toro i Ram Rampage, są również eksportowane na rynki Ameryki Południowej i na Karaiby. Ponadto w ostatnim kwartale roku jeszcze bardziej rozszerzyliśmy naszą obecność na arenie międzynarodowej, rozpoczynając eksport do Ekwadoru, wzmacniając tym samym naszą działalność w regionie” – podkreśla Matias Merino, wiceprezes ds. łańcucha dostaw na Amerykę Południową.
Obecnie zakłady Stellantis w Brazylii koncentrują swój eksport do 20 krajów, ze szczególnym uwzględnieniem Meksyku, Argentyny i Urugwaju, które są skonsolidowane jako główne rynki importowe. Do najczęściej eksportowanych pojazdów w 2024 roku należały: Fiat Strada (26 034), Jeep Renegade (13 223), Jeep Compass (10 621), Fiat Fiorino (8827), Fiat Pulse (8799), Fiat Mobi (6559), Ram Rampage (5864), Fiat Toro (5730 sztuk) i Fiat Fastback (5184).
Fiat na polskim rynku. Nowe modele, oferty, wersje wyposażenia
Najnowsze komentarze