Sprzedaż aut Renault i Dacia do firm i instytucji w Polsce wyniosła w 2019 r. 46.691 egzemplarzy, co oznacza 10% udziału w rynku i wzrost o 1.525 samochodów w stosunku do poprzedniego roku.
Firmy zakupiły 28.692 szt. samochodów marki Renault, co dało jej 6. miejsce wśród producentów sprzedających auta do firm. W pierwszej dziesiątce znalazła się również Dacia, która zanotowała blisko 9-procentowy wzrost sprzedaży.
Na rynku samochodów dostawczych marka Renault utrzymała drugie miejsce w Polsce, a Dacia pozycję w pierwszej dziesiątce. Łącznie obie marki Grupy Renault mają 17,1% udziału w polskim rynku samochodów dostawczych.
Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych (modyfikowanych) na bazie podwozi.
Miniony rok był dla nas bardzo udany. Ponownie udało nam się pobić nasz rekord sprzedaży do firm. Na szczególną uwagę zasługuje duży wzrost marki Dacia. Zachowaliśmy także pozycję lidera rynku samochodów modyfikowanych. Te sukcesy były możliwe z jednej strony dzięki naszej ofercie produktowej odpowiadającej na potrzeby szerokiego grona klientów, a z drugiej strony dzięki najwyższej jakości obsługi, m.in. w salonach Renault Pro+, oraz naszym usługom finansowym i posprzedażnym wychodzącym na przeciw oczekiwaniom klientów. Naszym celem na przyszły rok jest pozycja lidera w kategorii samochodów dostawczych – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce.
W 2019 r. sprzedaż aut Grupy Renault dla firm i instytucji na polskim rynku osiągnęła rekordowy poziom 46.691 egzemplarzy. Do firm trafiło 28.692 szt. aut marki Renault, co zapewniło jej 6. miejsce w rankingu sprzedaży. Dacia osiągnęła wzrost o 8,95% (przy ogólnym wzroście na rynku o 1,92%) z liczbą 17.999 egzemplarzy sprzedanych do firm i poprawiła swoją pozycję w rankingu – w tym roku zajęła 9. miejsce.
Łącznie udział Grupy Renault w rynku sprzedaży do firm oraz instytucji wyniósł 10,26%. Wśród kluczowych klientów można wymienić takie firmy jak Orange, Traficar, Carlsberg, Danone czy Cyfrowy Polsat. Kontrakty na samochody dostawcze zawarto m.in. z firmami PGNiG, RTV EURO AGD oraz Carlsberg.
W 2019 r. marki Renault i Dacia sprzedały łącznie 12.046 samochodów dostawczych. Wynik ten pozwolił osiągnąć udział w rynku na poziomie 17,1%. Renault znalazło się na drugim miejscu na polskim rynku samochodów dostawczych, z 9.900 sprzedanych egzemplarzy i udziałem 14,1%. Dacia utrzymała pozycję w pierwszej dziesiątce. Sprzedaż aut dostawczych marki wyniosła 2.146 szt.
Ponownie liderem w swoim segmencie zostało Renault Master. Zarejestrowano 7.824 egzemplarze tego modelu. Gama Mastera jest tworzona „na miarę”. Klienci w Polsce mogą wybierać spośród ponad 150 wersji: 4 długości, 3 wysokości, 4 klasy ładowności, a także wersje: furgon, furgon brygadowy, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, platformę z kabiną, wywrotki, kontenery, wersje z przednim i tylnym napędem, o objętości użytecznej od 8 do 22 m³.
Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5.500 samochodów marki Renault i Dacia.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze