Rekordowa sprzedaż lekkich samochodów dostawczych PSA w Ameryce Łacińskiej w 2017 roku

2 12

Zbliżamy się już do końca lutego, ale docierają dobre wieści z Ameryki Łacińskiej. Okazuje się, że w 2017 roku Grupa PSA zanotowała tam rekordową sprzedaż lekkich samochodów dostawczych. To efekt ofensywy, jaką francuski koncern rozpoczął w tym segmencie w tym regionie świata.

W 2017 roku Grupa PSA sprzedała w krajach Ameryki Łacińskiej ponad 44.000 lekkich samochodów dostawczych. To o 13% więcej, aniżeli w roku 2016. Jest to efektem skupienia znacznej uwagi na segmencie, który jest dla PSA bardzo istotny także w Europie. Grupa miała na Starym Kontynencie w 2017 roku 20,2% udziału rynkowego w gamie lekkich samochodów dostawczych.

Już blisko rok temu zapowiadaliśmy, iż Citroën Jumpy i Peugeot Expert będą produkowane w Urugwaju. Ten południowoamerykański kraj dysponował odpowiednim zapleczem. Fabryka firmy Nordex w Montevideo w drugiej połowie 2017 roku rozpoczęła produkcję dostawczych aut Grupy PSA z przeznaczeniem na rynki Ameryki Łacińskiej. Przypomnijmy, że plany francuskiego koncernu zapowiadały sprzedaż 60.000 aut użytkowych w tym regionie świata w roku 2021. To się może udać, skoro tylko w roku ubiegłym sprzedaż ta przekroczyła 44.000 sztuk.

Jumper i Expert są kluczowymi elementami ofensywy Grupy w Ameryce Łacińskiej w tym roku. Innymi motorami wzrostu dla Grupy były wprowadzenie na rynek argentyński nowych europejskich modeli Jumper i Boxer oraz wyjątkowa sprzedaż Peugeota Partnera w Brazylii, gdzie wolumeny potroiły się od 2016 roku.

Ta ofensywa, to efekt ciężkiej pracy marek Peugeot i Citroën oraz ich sieci dealerów, które dostosowały swoje podejście do sprzedaży do potrzeb klientów w tym segmencie. „Posiadanie produktów najwyższej jakości już nie wystarcza” – powiedział Fréderic Chapuis, wiceprezes odpowiedzialny za segment LCV w Grupie PSA w Ameryce Łacińskiej. – „Musimy również dysponować silnymi markami dostosowanymi do potrzeb klientów i sprzymierzonymi z wydajnymi sieciami dealerów. Programy Peugeot Total Care Pro i Compromisso Citroën Pro odzwierciedlają nasze zaangażowanie w oferowanie naszym klientom B2B wysokiej jakości usług sprzedaży i obsługi posprzedażnej. To kluczowy czynnik, który nas wyróżnia, o czym świadczą znakomite wyniki osiągnięte w 2017 roku”.

Ze względu na odniesiony w 2017 roku sukces, Grupa planuje, że sprzedaż samochodów dostawczych wzrośnie w Ameryce Łacińskiej również w roku 2018. „Dążymy do wzrostu o ponad 20% w porównaniu z rokiem 2017. Planujemy wprowadzić kilka głównych modeli, które umożliwią nam zaoferowanie naszym klientom szerokiej gamy kompaktowych, średnich i dużych pojazdów użytkowych na wszystkich naszych rynkach w regionie. Wreszcie, zamierzamy dalej rozwijać nasze sieci, dodając nowe wyspecjalizowane punkty sprzedaży dla klientów i flot B2B. Jako lider w segmencie samochodów dostawczych w Europie, podążamy strategiczną ścieżką w Ameryce Łacińskiej” – dodał Frédéric Chapuis.

W 2017 roku Grupa PSA osiągnęła rekordowe wyniki sprzedając 476.500 lekkich aut użytkowych na całym świecie. To o 15% więcej niż rok wcześniej. Liczba ta wzrasta do 658.000 sztuk, gdy uwzględni się modele samochodów osobowych, takie jak Peugeot Traveller i Citroën SpaceTourer. Marki Peugeot i Citroën wzmocniły pozycję lidera w Europie, gdzie jej udział w rynku lekkich samochodów dostawczych wzrósł do 20,2% (wzrost o 1.3 punktu procentowego).

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: PSA

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
KrzyśKarol Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Karol
Gość
Karol

Interesujacy material :) Moi rodzice w tym roku do firmy wlasnie tez kupili peugoty, tylko ze boxery. Mialem okazje sam sie autem przejechac i naprawde super. Bardzo dobre wyposazenie, super konstrukcja, a jeszcze daja naprawde dobre oferty finansowania :0

Krzyś
Gość
Krzyś

Tak, kupuje meganke to tez na f i zawsze to lepsze jak te z d…
Kolega kupił citana non stop w serwisie aż ktoś mu doradził odwiedzić Pietrzaka ….