Sprzedaż wzrosła o 5,1% dzięki dużemu popytowi na modele Aliansu.
W pierwszym półroczu 2018 r. sprzedaż największego koncernu samochodowego na świecie, który tworzą Renault, Nissan i Mitsubishi, wzrosła o 5,1% i wyniosła 5.538.530 sprzedanych samochodów. To kolejny rekord Aliansu.
Wzrost popytu dotyczy zarówno crossoverów, SUV-ów, pick-upów, jak i samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym.
Marka Renault odnotowała wzrost sprzedaży modeli Clio, Captur i Scenic. Dacia również może poszczycić się rekordową sprzedażą po pierwszych sześciu miesiącach. Nissan świetnie wykorzystał duży popyt na modele Note, Serena, X-Trail i Qashqai. Mitsubishi odnotowało bardzo obiecujący poziom sprzedaży nowego modelu Eclipse Cross i XPANDERA.
Duże jest również zapotrzebowanie na elektryczne samochody Renault i Nissana. Renault ma 21,9% udziału w rynku europejskim dzięki modelom ZOE i Kangoo Z.E., które stanowi 38% rynku elektrycznych samochodów dostawczych. Jeśli chodzi o Nissana, nowy model LEAF sprzedał się w 47.000 sztuk, w tym 18.000 w Europie, gdzie jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym. Mitsubishi Motors jest liderem na rynku SUV-ów z napędem hybrydowym plug-in za sprawą Outlandera.
Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi podkreślił: „Sprzedaż w firmach należących do Aliansu wzrosła na wielu rynkach, co przekłada się na doskonałe wyniki i dowodzi atrakcyjności naszych marek. Rekordowa sprzedaż Aliansu w pierwszym półroczu 2018 r. pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze do realizacji celów ustalonych w ramach planu Alians 2022”.
Zgodnie z założeniami średnioterminowego planu strategicznego Alians 2022 roczna sprzedaż na koniec 2022 roku ma przekroczyć 14 milionów samochodów. To o 30% więcej w stosunku do 10,6 milionów sztuk sprzedanych przez Renault, Nissana i Mitsubishi w 2017 r. Celem planu jest również poszerzenie współpracy między partnerami poprzez wykorzystanie wspólnych platform i silników, a także innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie napędów elektrycznych, autonomicznej jazdy i inteligentnych samochodów.
W pierwszym półroczu 2018 r. prawie co dziewiąty sprzedany samochód na świecie to samochód Aliansu.
Grupa Renault sprzedała w pierwszym półroczu 2018 r. 2,1 miliona samochodów, wyznaczając tym samym nowy rekord sprzedaży marek Renault i Dacia. Marka Renault jest numerem dwa na rynku europejskim, a model Captur numerem jeden w swoim segmencie.
Nissan Motor Co. Ltd. sprzedał 2,8 miliona samochodów pod markami Nissan, INFINITI i Datsun. Sprzedaż Nissana w Chinach wzrosła o 10,8%.
Mitsubishi Motors sprzedał 616.648 samochodów na świecie. Dobre wyniki to efekt wprowadzenia nowego modelu Eclipse Cross w ponad 60 krajach oraz pojawienia się w kwietniu na Filipinach XPANDERA, który jest montowany w Indonezji. Do sukcesu przyczyniły się także pick-upy sprzedawane w Tajlandii i SUV Outlander sprzedawany w Chinach.
10 największych rynków zbytu Aliansu
1 |
Chiny |
2 |
Stany Zjednoczone |
3 |
Francja |
4 |
Japonia |
5 |
Rosja |
6 |
Niemcy |
7 |
Meksyk |
8 |
Włochy |
9 |
Brazylia |
10 |
Hiszpania |
10 największych rynków zbytu Grupy Renault
1 |
Francja |
2 |
Rosja |
3 |
Niemcy |
4 |
Włochy |
5 |
Chiny |
6 |
Hiszpania |
7 |
Brazylia |
8 |
Argentyna |
9 |
Turcja |
10 |
Iran |
10 największych rynków zbytu Nissana
1 |
Stany Zjednoczone |
2 |
Chiny |
3 |
Japonia |
4 |
Meksyk |
5 |
Kanada |
6 |
Wielka Brytania |
7 |
Rosja |
8 |
Brazylia |
9 |
Hiszpania |
10 |
Francja |
10 największych rynków zbytu Mistubishi Motors
1 |
Indonezja |
2 |
Chiny |
3 |
Stany Zjednoczone |
4 |
Japonia |
5 |
Australia |
6 |
Tajlandia |
7 |
Filipiny |
8 |
Niemcy |
9 |
Rosja |
10 |
Wielka Brytania |
ALIANS RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI
Grupa Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworzą wspólnie największy koncern motoryzacyjny na świecie. To najdłuższa i najbardziej efektywna współpraca partnerska między firmami z różnych kręgów kulturowych w przemyśle samochodowym na świecie. W 2017 roku trzej partnerzy sprzedali łącznie ponad 10,6 miliona samochodów w niemal 200 krajach. W swojej działalności koncentrują się na współpracy i optymalizacji efektu synergii w celu maksymalnego zwiększenia swojej konkurencyjności. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng. Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.
www.media.renault.com
www.mitsubishi-motors.com/en/newsrelease/
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze