Dojeżdzamy do Chotyni – za żywopłotem czeka przedmiot pożądania, C6
Przed pięknym chotyńskim dworkiem czekało sześć „ceszóstek”. Wszystkie w kolorze szarym, na francuskich rejestracjach. Na czas premiery przyjechały z Francji. I to właśnie nimi mieliśmy pojechać w długą i malowniczą trasę, ale o tym za chwilę. Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji, podczas której można było poznać genezę samochodu, jego najważniejsze cechy, było trochę o historii marki oraz o produkcji. Całość prowadził Marek Nawarecki, nieco zachrypnięty ale chyba zadowolony z tak dużego zainteresowania samochodem.
Klasyczne kształty C6 i klasyczny dworek
Nadwozie C6 nawiązujące wyglądem do swoich wielkich poprzedników – częściowo do DS., zwłaszcza poprzez przednie lampy i wydłużony przód, ale najbardziej chyba do modelu CX. Można by się nawet pokusić się o stwierdzenie, że to taki współczesny CX. Samochód jest długi, niski, szeroki a przy tym ma kształt rasowej limuzyny. Projektantom Citroena udało się więc połączyć klasyczny kształt z nowoczesnością ale i nawiązać do tradycji. I to udało doskonale, bo jak potem się okazało samochód wzbudza na ulicach sensację. C6 produkowany jest oczywiście we Francji, w fabryce w Rennes. Na potrzeby produkcji stworzono kompletną nową linie montażową. Obecnie produkowanych jest tam 50 aut dziennie, docelowo będzie to 80. Aby podkreślić wyjątkowość C6, linia montażowa ma przepiękną drewnianą podłogę, parkiet z prawdziwego drewna. Robi to dość niesamowite wrażenie, roboty, automatyka, piękne samochody i … drewno.
Samochód prezentuje się naprawdę dobrze
Jeśli chodzi o właściwości dynamiczne auta, to na podkreślenie zasługuje komfort jazdy, osiągany dzięki zawieszeniu hydropneumatycznemu. Tutaj jest ono III generacji, a więc hydrauliczno-elektroniczne. W porównaniu do modelu C5 poprawiono komfort jazdy, zwłaszcza na tylnej kanapie wrażenia są naprawdę interesujące. Zawieszenie jest oczywiście aktywne, z przodu mamy podwójne wahacze trójkątne i niezależną zwrotnicę, z tyłu oś wielowahaczowa. C6 jest bardzo bezpiecznym samochodem, przypomnijmy, że na dzień dzisiejszy jest to auto, które otrzymało najwięcej punktów w testach EuroNCAP. Szczególną cechą auta jest aktywna maska, która chroni głowę pieszych podczas ewentualnego uderzenia. Z tyłu samochodu mamy wysuwany w zależności od prędkości spojler. Pracuje on w trzech pozycjach – spoczynkowej, kiedy nie jest wysunięty w ogóle, do prędkości 65 km/h. Powyżej tej prędkości wysuwa się na pozycję drugą, niewiele wystając poza obręb nadwozia. Najbardziej widoczny jest powyżej 125 km/h. Wtedy wysuwa się cały.
Piękny tył C6
Na koniec warto napisać o tym, że samochody można już zamawiać i są już pierwsi chętni! Ceny zaczynają się od 190 tysięcy złotych za trzylitrowy V6 z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, najdroższy C6 kosztuje 249 tysięcy.
Zainteresowanie samochodem przekroczyło oczekiwania – Marek Nawarecki prezentuje C6
W Polsce planuje się sprzedaż na poziomie 50-70 sztuk rocznie. My życzymy oczywiście jak najwięcej – C6 jest tego warte!
Więcej informacji
Najnowsze komentarze