Renault 1.4 8V E7J to prosta jednostka benzynowa z końcówki lat 90-tych. Silnik ma niedużą moc, ale może okazać się niezawodny i trwały.
Dynamiczne cenowe zmiany na rynku motoryzacyjnym najmocniej dotykają oczywiście rynek auto nowych, oraz kilkuletnich używanych. Jednak wciąż ogromnym zainteresowaniem kierowców cieszą się pojazdy tanie. W cenie przyzwoitego telefonu lub laptopa nadal bez problemu kupimy zdatny do dalszego użycia pojazd, który następne miesiące czy lata będzie woził nas do pracy. Jednym z wybitnie prostych silników benzynowych sprzed lat jest opracowany przez Renault 1.4 8V E7J.
Zobacz: Renault Kangoo E-Tech – elektryczny następca klasycznego Kangoo
Szukając starszego auta w przystępnej cenie kupujący zwracają uwagę przede wszystkim na stan blacharski i techniczny. W przypadku silników benzynowych koszt ewentualnych napraw jest znacząco niższy niż w doładowanych silnikach diesla. Wielką rolę odgrywa tutaj prosta budowa i niskie ceny części zamiennych.
Do tego grona właśnie zalicza się wspomniany czterocylindrowy silnik francuskiej marki. Przez lata swojej kariery z sukcesami napędzał między innymi Megane I, Clio drugiej generacji czy użytkowe Kangoo I. Jedynie w przypadku miejskiego Clio gwarantuje zdecydowanie więcej niż zadowalające osiągi, w pozostałych modelach oferowana dynamika jest bardzo mizerna.
Producent zastosował oczywiście czterocylindrowy blok oraz głowicę o ośmiu zaworach. Całość uzupełnił prymitywny wtrysk wielopunktowy, dzięki któremu silnik doskonale nadaje się do zasilania gazem LPG – wystarczy najprostsza sekwencyjna instalacja gazowa – i nie jest wrażliwy na spadki jakości tankowanego paliwa. W zależności od wersji generowana moc wynosi 71-80 KM, łączone z silnikiem pięciostopniowe przekładnie mają relatywnie krótkie przełożenia pozwalające na poradzenie sobie z niewielkim momentem obrotowym.
Dla zapewnienia niskich kosztów produkcji i późniejszego serwisowania wzorem innych jednostek z gamy zdecydowano się na zastosowanie napędu rozrządu opartego na pasku. Co ciekawe, zrezygnowano także z hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. W egzemplarzach zasilanych gazem LPG regulację należy przeprowadzać co 40-60 tysięcy kilometrów, koszt usługi oscyluje wokół 400-600 złotych.
Interwał wymiany zestawu rozrządu z paskiem, napinaczami, pompą wody i rolkami producent określił na 80 tysięcy kilometrów. Niestety jest to zbyt optymistyczna wartość, często jeszcze przed osiągnięciem tego przebiegu dochodzi do zerwania paska – z tego względu wymianę należy przeprowadzać co 60 tysięcy kilometrów kosztem około 600 złotych.
Wymianę jedynie trzech litrów oleju 5W30 przeprowadzamy co 10-15 tysięcy kilometrów lub raz w roku. Mechanicy zwracają uwagę na powtarzające się problemy z przepustnicą, cewkami i zaworem recyrkulacji spalin. Wszelkie typowe bolączki z łatwością są usuwane niskim kosztem.
Zobacz: Nowe samochody Renault
Wolnossące silniki benzynowe Renault z lat 90-tych niezmiennie zbierają dobre opinie. Są trwałe, tanie w utrzymaniu i nieskomplikowane. W przypadku 1.4 8V nie możemy jedynie liczyć na wyjątkowo niskie zużycie paliwa, ten problem użytkownicy rozwiązują montując instalację gazową.
Najnowsze komentarze