Renault Polska aktywnie działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach od 1994 roku. Co zrobił? Do najważniejszych działań firmy należą cykliczne seminaria poświęcone tematom BRD: akcja „Kierowca na szóstkę”, szkoła Jazdy Renault, program edukacyjny „Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich”.
Renault Polska jest członkiem Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego
Celem Renault jest zapewnienie rzeczywistego bezpieczeństwa oraz wykorzystanie najskuteczniejszych technologii w zapobieganiu, korygowaniu, ochronie, poprzez działania edukacyjne skierowane do użytkowników dróg. Renault nieustannie wzbogaca wyposażenie samochodów o systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego, oferując swoim klientom produkty sprawdzające się w rzeczywistych sytuacjach na drodze. Renault jest jedynym producentem, którego 15 modeli uzyskało maksymalną ocenę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Renault Polska realizuje strategię koncernu od 20 lat, podejmując konkretne działania mające na celu poprawę stanu bezpieczeństwa na polskich drogach.
Są to m.in. cykliczne seminaria na temat bezpieczeństwa. Trudno uwierzyć, ale to już 20 lat, jak Renault Polska zorganizowała seminarium, którego przewodnim tematem była konieczność przewożenia dzieci w fotelikach i próba namówienia ustawodawcy do wprowadzenia odpowiednich przepisów. Sukces seminarium sprawił, że firma zdecydowała się na organizację cyklicznych spotkań w latach 1994-1997. W każdym roku wybierano inny temat przewodni. Były więc testy zderzeniowe, czy ABS za złotówkę. To Renault jako pierwsza popularna marka wprowadziła ABS do seryjnego wyposażenia samochodów bez dopłaty na rynku polskim.
W 2000 r. koncern Renault rozpoczął w Polsce realizację programu edukacyjnego dla uczniów
i nauczycieli szkół podstawowych pn. Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich, służącego poprawie bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym oraz promocji ekologicznych form transportu. W ciągu 14 lat programu w Polsce, nauczaniem został objęty 1 milion uczniów z ponad 5 tys szkół podstawowych.
Od 2001 roku Renault Polska jest członkiem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego i jednym
z pierwszych sygnatariuszy deklaracji na rzecz bezpieczeństwa drogowego.
Od marca 2007 roku do maja 2010 roku Renault działało w ramach zarządu, a od 2013 roku przewodniczy Radzie Programowej Stowarzyszenia.
W 2003 roku Renault zorganizowało akcję edukacyjną na rzecz poprawy bezpieczeństwa młodych kierowców pn. Kierowca na szóstkę. Polska była drugim po Niemczech krajem w Europie, w którym Renault zorganizowało akcję dla początkujących kierowców. Pierwsza edycja była skierowana do osób w wieku 18-24 lata. Jej celem było przekonanie młodych kierowców, że bezpieczna jazda jest cool. Akcja składała się z dwóch elementów: ogólnopolskiego konkursu „Kierowca na szóstkę”, w którym główną nagrodą było Renault Clio Extreme oraz testu badającego zależność pomiędzy osobowością kierowcy a jego zachowaniami na drodze. Spośród chętnych z całego kraju zostało wyselekcjonowanych 30 osób, które otrzymały Renault Clio do dyspozycji na sześć miesięcy. Ich zadaniem była jazda zgodna z przepisami ruchu drogowego – najmniejsze przewinienie skutkowało oddaniem samochodu (samochody były oznakowane i monitorowane). Młodzi kierowcy przejechali łącznie ponad 270.000 km, wielu z nich zaangażowało się w aktywną promocję bezpiecznej jazdy wśród rówieśników.
Druga edycja akcji „Kierowca na szóstkę”, zorganizowana w 2004 r. skupiała się na problemie wypadków dyskotekowych, które są typowymi zdarzeniami z udziałem młodych kierowców. Celem programu było uświadomienie młodym ludziom, jakie są konsekwencje prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu W wybranych klubach 15 największych miast w Polsce zorganizowano akcję informacyjno-edukacyjną „Program Dyskoteka”. W ramach akcji odbył się także konkurs „Kierowca na szóstkę” z nagrodami w postaci 200 kursów doskonalenia techniki jazdy w Szkole Jazdy Renault oraz ogólnopolskie badanie internetowe „Co Ty wiesz o pijanych kierowcach?” dotyczące problemu prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu.
W 2004 roku powstała pierwsza na świecie szkoła doskonalenia techniki jazdy Renault. Celem działań Szkoły Jazdy Renault jest stałe zwiększanie bezpieczeństwa na polskich drogach poprzez umożliwienie kierowcom kompleksowego doskonalenia techniki jazdy, kształtowanie prawidłowych nawyków oraz propagowanie odpowiedzialnego zachowania na drodze.
Podczas szkoleń główny nacisk jest położony na wyeliminowanie niewłaściwych odruchów, nauczenie prawidłowego reagowania w krytycznych sytuacjach oraz panowania nad pojazdem
w ekstremalnych warunkach drogowych.
W 2013 roku ponad 1400 osób zostało przeszkolonych z zakresu techniki jazdy na autodromie.
Z ekojazdy, jazdy defensywnej, zajęć teoretycznych i pierwszej pomocy skorzystało ponad 600 osób, a w eventach o tematyce bezpiecznej jazdy i bezpieczeństwa ruchu drogowego wzięło udział prawie 950 osób. W sumie w 2013 roku udział w szkoleniach wzięło prawie 3000 osób i ponad 40 firm. Od początku istnienia Szkoły Jazdy Renault zostało przeszkolonych blisko 15000 polskich kierowców oraz ponad 270 firm.
Najnowsze komentarze