Lata 60. rządziły się swoimi prawami, popularnością cieszyły pojazdy odbiegające od standardów i będące uosobieniem szeroko rozumianej wolności. Firma Renault doskonale wpasowała się w modę i w roku 1968 zaprezentowała model 4 Plein Air.
Renault powierzyło model Plein Air firmie Sinpar, która wzięła do warsztatu popularną Czwórkę, pozbyła się drzwi, zadaszenia i wiosną 1968 roku zaprezentowała skąpo wyposażony samochód plażowy. Renault 4 Plein Air w tym roku obchodzi swoje 50 urodziny, podobnie zresztą, jak jeden z konkurentów, Citroen Mehari.
Model nie był przeznaczony do codziennego użytku dla typowej francuskiej rodziny, raczej do lansowania się młodych ludzi z bogatych rodzin podczas wakacji na wybrzeżu. Nawet cena była wyższa od rywala Citroena. Renault 4 Plein Air służył podczas wypadów, na których królowało słońce, plaża i wolność. Pojazd posiadał zdejmowane zadaszenie wykonane ze zwykłego, jednowarstwowego materiału. Jego napinanie za pomocą kijków wymagało jednak sporo umiejętności i cierpliwości. Napęd pojazdu pochodził od czterocylindrowej jednostki benzynowej o pojemności 845 cm3, która generowała 26 KM mocy.
Specyficzny charakter Renault 4 Plein Air sprawił, że nie był to model z czołówek list sprzedaży, a wręcz przeciwnie. Firma Sinpar wyprodukowała zaledwie 563 egzemplarze. Każdy z nich otrzymał unikalny numer produkcyjny na okrągłej tabliczce umocowanej obok owalnej blaszki Renault R1123 pod maską. Obecnie Renault 4 Plein Air jest rzadkim i poszukiwanym klasykiem.
Wiele egzemplarzy trafiło na eksport do takich krajów jak Meksyk, Niemcy, Finlandia, Holandia, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Kanada. W 1968 roku, 20 pojazdów wykorzystano podczas Światowych Targów w Montrealu. Produkcja Renault Plein Air trwała do 1971 roku, a jego miejsce zajął model Rodeo.
Najnowsze komentarze