Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault 40 CV Torpédo V6 z silnikiem o pojemności 9 litrów – francuski rywal Rolls-Royce’a!

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-20
w Wiadomości, Renault, Historia
Czas czytania 4 minut
382
A A
2
renault 40cv scaled Wiadomości

Renault 40 CV Torpédo to jedno z najbardziej imponujących osiągnięć francuskiej motoryzacji. Ten majestatyczny grand tourer był symbolem luksusu, nowoczesności i inżynieryjnej perfekcji, który śmiało mógł konkurować z brytyjskim Rolls-Royce’em Silver Ghost – zarówno pod względem jakości wykonania, jak i ekskluzywności.

Początki modelu sięgają jeszcze przed I wojną światową, kiedy to Renault opracowało wersję z silnikiem o pojemności 7,5 litra. Po wojnie konstrukcja została znacząco udoskonalona. W wersji z 1925 roku zastosowano potężny, sześciocylindrowy silnik o pojemności 9,1 litra, generujący około 120 koni mechanicznych. Taka moc pozwalała osiągnąć prędkość do 145 km/h – wynik niezwykle imponujący jak na tamte czasy.

Peugeot 408 – reklama

Zobacz: Historia marki Renault. Jak to się zaczęło? Od ręcznie składanego auta do wielkiej fabryki

Renault 40 CV i nowoczesne rozwiązania

Od 1924 roku samochód był wyposażany w nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak hamulce na wszystkie cztery koła oraz zawieszenie tylne z resorami wspornikowymi, co poprawiało komfort i bezpieczeństwo jazdy. Auto wyróżniało się także masywnymi proporcjami i budzącą respekt sylwetką, które podkreślały jego status jako pojazdu klasy wyższej.

Renault 40 CV
Renault 40 CV

Każdy egzemplarz Renault 40 CV Torpédo był ręcznie składany, z dużą dbałością o detale, co jeszcze bardziej podkreślało jego prestiżowy charakter. W latach 1924–1928 powstało zaledwie 608 sztuk tego modelu, co czyni go dziś niezwykle rzadkim i cennym nabytkiem kolekcjonerskim, którego ceny sięgają grubo ponad miliona złotych.

Choć Renault 40 CV zapisał się w historii przede wszystkim jako luksusowy grand tourer i duma francuskiej motoryzacji lat 20., mniej znanym, lecz równie fascynującym aspektem jego historii jest sportowy rodowód tego potężnego pojazdu. Model 40 CV nie tylko olśniewał elegancją i mocą – potrafił również zaskoczyć na torze wyścigowym.

Już w 1923 roku konstrukcja samochodu zaczęła ewoluować w kierunku bardziej dynamicznego wyglądu i osiągów. Wczesny, wyraźnie widoczny chłodnica umieszczona na ścianie grodziowej została ukryta za zestawem ozdobnych wlotów powietrza (louvre’ów), co nadało samochodowi bardziej opływową i sportową sylwetkę. Ta zmiana nie była jedynie estetyczna – wskazywała na wyraźne ambicje wyścigowe Renault.

Warto przeczytać!

solutrans Wiadomości

Co Renault zaprezentuje na targach Solutrans 2025?

2025-11-13
Renault i Artcurial Motorcars oglaszaja wyjatkowa wyprzedaz 100 zabytkowych pojazdow z kolekcji Renault Type A bolid F1 RE 40 Renault Clio Williams Wiadomości

Renault i Artcurial Motorcars ogłaszają wyjątkową wyprzedaż 100 zabytkowych pojazdów z kolekcji Renault

2025-11-11

Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.

2025-11-11

Peugeot 205 SW naprawdę istniał. I to nawet w dwóch wariantach!

2025-11-11

Wiele egzemplarzy 40 CV było zabudowywanych jako sportowe torpéda i eleganckie skiffy, których lekka i aerodynamiczna linia sprzyjała osiąganiu wyższych prędkości. Renault aktywnie rozwijało te konstrukcje, czego efektem były spektakularne rekordy prędkości, ustanowione w latach 1925 i 1926.

Szczególnie znaczącym miejscem dla tych osiągnięć był tor owalny w Montlhéry pod Paryżem, gdzie Renault testowało zarówno wersje otwarte, jak i zamknięte, o opływowych nadwoziach. Dzięki swojej mocy, solidności konstrukcji i przemyślanej aerodynamice, Renault 40 CV bił rekord za rekordem, umacniając swoją pozycję nie tylko jako luksusowy krążownik szos, ale i pełnoprawny samochód sportowy.

Historia Renault – od małego samochodu do giganta francuskich samochodów

Renault 40 CV i przyszłość

Renault 40 CV Torpédo to nie tylko samochód – to ikona francuskiej motoryzacji, łącząca potęgę, elegancję i ducha epoki w jednym z najbardziej wyjątkowych pojazdów tamtych lat. Dzisiaj marka wraca nieco do takich aut, prezentując choćby Renault Rafale 300 KM 4×4 – ale to już zupełnie inna historia…


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault 40cv scaled Wiadomościretro renault 40cv Wiadomości
3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Renault40CVhistoria
Udostepnij132Tweet83Udostepnij23
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Wiadomości

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5117 udostępnienia
    Udostepnij 2047 Tweet 1279
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23681 udostępnienia
    Udostepnij 9472 Tweet 5920
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1272 udostępnienia
    Udostepnij 509 Tweet 318
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8722 udostępnienia
    Udostepnij 3489 Tweet 2181

Testy samochodów

nowa dacia duster 1 3 tce 150 km 4x4 1 scaled Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 4×4 1.3 TCe 150 KM – najmocniejszy SUV z napędem na cztery koła w gamie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-12-20
peugeot 508 2 0 hdi 160km 54 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 168 KM – Pięćset osiem powodów, aby pokochać podróże. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-06-09
001. Test Diesel czy benzyna czyli Renault Capturami po Bałkanach Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur 1.2 TCe kontra 1.5 dCi – diesel czy benzyna, czyli Capturami po Bałkanach. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-08
Renault Symbioz 2024 002 Wiadomości
Testy

Test: Jeździliśmy już nowym Renault Symbioz. Co w tym rodzinnym SUV-ie robi największe wrażenie?

autor Marek Jasik
2024-08-20
15. Citroen C1 test Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C1 1.2 82 KM – NAJlepszy z trojaczków. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-10-27

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Anonim - Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia z automatem?
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona

Zobacz też

Najlepiej sprzedający się mały samochód w Niemczech: Opel Corsa

Citroën C5 Aircross będzie dostępny w wersji 4×4 plug-in hybrid o mocy 300KM!

Citroën XM to limuzyna niezwykła. Fani hydropneumatycznego komfortu i oryginalnego designu spotkali się w Siedlcach

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz