denis le vot dacia 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster w Londynie: Nowy rozdział marki, bez porzucania korzeni

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Dacia Duster
Wiadomości

Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

autor Gabi Rusek
2025-05-21
Citroen Basalt,
Wiadomości

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Citroen DS
Wiadomości

Citroën DS z 1972 roku w salonie DS Automobiles w Gdańsku. Klasyka i nowoczesność

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
Spoticar, używane samochody
Wiadomości

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
renault 4 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech zachwyca brytyjskich dziennikarzy: „Sprawia, że Ford Puma wygląda na przewartościowanego i kiepsko wykończonego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
leapmotor 02 Wiadomości
Wiadomości

Toyota w tarapatach? Chińskie marki odbierają japończykom rynek w Polsce. Analiza Wojciecha Drzewieckiego

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault 40 CV Torpédo V6 z silnikiem o pojemności 9 litrów – francuski rywal Rolls-Royce’a!

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-20
w Wiadomości, Renault, Historia
Czas czytania 4 minut
346
A A
2
renault 40cv Wiadomości

Renault 40 CV Torpédo to jedno z najbardziej imponujących osiągnięć francuskiej motoryzacji. Ten majestatyczny grand tourer był symbolem luksusu, nowoczesności i inżynieryjnej perfekcji, który śmiało mógł konkurować z brytyjskim Rolls-Royce’em Silver Ghost – zarówno pod względem jakości wykonania, jak i ekskluzywności.

Początki modelu sięgają jeszcze przed I wojną światową, kiedy to Renault opracowało wersję z silnikiem o pojemności 7,5 litra. Po wojnie konstrukcja została znacząco udoskonalona. W wersji z 1925 roku zastosowano potężny, sześciocylindrowy silnik o pojemności 9,1 litra, generujący około 120 koni mechanicznych. Taka moc pozwalała osiągnąć prędkość do 145 km/h – wynik niezwykle imponujący jak na tamte czasy.

Zobacz: Historia marki Renault. Jak to się zaczęło? Od ręcznie składanego auta do wielkiej fabryki

Warto przeczytać!

Renault Laguna II i III

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5. Co kryje wnętrze?

2025-05-21

Tajemnica polskiego samochodu: Kto twierdzi, że Polska to kraj próżniaków, nieuków i niedopędków politycznych, niechaj jedzie i zwiedzi fabrykę Ursusa!

2025-05-20

Renault 40 CV i nowoczesne rozwiązania

Od 1924 roku samochód był wyposażany w nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak hamulce na wszystkie cztery koła oraz zawieszenie tylne z resorami wspornikowymi, co poprawiało komfort i bezpieczeństwo jazdy. Auto wyróżniało się także masywnymi proporcjami i budzącą respekt sylwetką, które podkreślały jego status jako pojazdu klasy wyższej.

Renault 40 CV
Renault 40 CV

Każdy egzemplarz Renault 40 CV Torpédo był ręcznie składany, z dużą dbałością o detale, co jeszcze bardziej podkreślało jego prestiżowy charakter. W latach 1924–1928 powstało zaledwie 608 sztuk tego modelu, co czyni go dziś niezwykle rzadkim i cennym nabytkiem kolekcjonerskim, którego ceny sięgają grubo ponad miliona złotych.

Choć Renault 40 CV zapisał się w historii przede wszystkim jako luksusowy grand tourer i duma francuskiej motoryzacji lat 20., mniej znanym, lecz równie fascynującym aspektem jego historii jest sportowy rodowód tego potężnego pojazdu. Model 40 CV nie tylko olśniewał elegancją i mocą – potrafił również zaskoczyć na torze wyścigowym.

Już w 1923 roku konstrukcja samochodu zaczęła ewoluować w kierunku bardziej dynamicznego wyglądu i osiągów. Wczesny, wyraźnie widoczny chłodnica umieszczona na ścianie grodziowej została ukryta za zestawem ozdobnych wlotów powietrza (louvre’ów), co nadało samochodowi bardziej opływową i sportową sylwetkę. Ta zmiana nie była jedynie estetyczna – wskazywała na wyraźne ambicje wyścigowe Renault.

Wiele egzemplarzy 40 CV było zabudowywanych jako sportowe torpéda i eleganckie skiffy, których lekka i aerodynamiczna linia sprzyjała osiąganiu wyższych prędkości. Renault aktywnie rozwijało te konstrukcje, czego efektem były spektakularne rekordy prędkości, ustanowione w latach 1925 i 1926.

Szczególnie znaczącym miejscem dla tych osiągnięć był tor owalny w Montlhéry pod Paryżem, gdzie Renault testowało zarówno wersje otwarte, jak i zamknięte, o opływowych nadwoziach. Dzięki swojej mocy, solidności konstrukcji i przemyślanej aerodynamice, Renault 40 CV bił rekord za rekordem, umacniając swoją pozycję nie tylko jako luksusowy krążownik szos, ale i pełnoprawny samochód sportowy.

Historia Renault – od małego samochodu do giganta francuskich samochodów

Renault 40 CV i przyszłość

Renault 40 CV Torpédo to nie tylko samochód – to ikona francuskiej motoryzacji, łącząca potęgę, elegancję i ducha epoki w jednym z najbardziej wyjątkowych pojazdów tamtych lat. Dzisiaj marka wraca nieco do takich aut, prezentując choćby Renault Rafale 300 KM 4×4 – ale to już zupełnie inna historia…

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault 40cv Wiadomościretro renault 40cv Wiadomości
3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Renault40CVhistoria
Udostepnij120Tweet75Udostepnij21
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1490 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 373
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    959 udostępnienia
    Udostepnij 384 Tweet 240
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1168 udostępnienia
    Udostepnij 467 Tweet 292
  • Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4771 udostępnienia
    Udostepnij 1908 Tweet 1193

Testy samochodów

Citroen C4 Grand Picasso 2009 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 150 KM 2011 – przestronny i komfortowy samochód, oszczędny i niezawodny silnik diesla. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-03
DS 9 E Tense 4x4 360 Performance Line elegancja prestiz komfort wyjatkowosc 004 Wiadomości
Testy

Test: DS 9 E-Tense 4×4 360 KM Performance Line+ – elegancja, prestiż, komfort, wyjątkowość

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-10-08
Zrzut ekranu 2013 11 02 o 23.19.03 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.2 LPG – tani samochód dla każdego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-12-31
Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid
Testy

Test: Renault Captur E-Tech 160 KM: noga z gazu, oszczędzamy prąd. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-30
10. Citroen C4 Picasso Technospace Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 1.6 eHDI 115 KM – rodzinny komfortowy SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-01-31

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

Zobacz też

Renault Kangoo II do serwisu

Citroën buduje społeczność w Indiach – święto podróży, doświadczeń i wspólnoty na SulaFest 2025!

Alpine A110 nagrodzone na Międzynarodowym Festiwalu Samochodowym

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz