środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-07-04
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
171 7
0
153
UDOSTĘPNIEŃ
509
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Kiedy dwa różne światy połączą siły, mogą powstać niezwykłe projekty. Przykładem może być samochód koncepcyjny Renault 5 Diamant, który jest efektem współpracy producenta spod znaku rombu z francuskim projektantem wnętrz, Pierre’em Gonalonsem. Powstanie tylko jeden egzemplarz modelu, który będzie przeznaczony na sprzedaż.

Prezentacja Renault 5 Diamant akurat w roku 2022 nie jest przypadkiem ponieważ zbiega się z okrągłą, 50 rocznicą powstania modelu R5. W latach 1972-1984, kiedy „Piątka” zjeżdżała z linii montażowych, sprzedano aż 5 mln egzemplarzy francuskiej ikony.

Nowatorskie spojrzenie na Renault 5

„Piątka” zajmuje ważne miejsce w historii Renault, dlatego marka postanowiła wprowadzić do swojej oferty samochód elektryczny nawiązujący do słynnego modelu nazwą i wyglądem zewnętrznym. Na razie widzieliśmy jedynie wersję koncepcyjną, ale w 2023 roku pojazd powinien trafić do sprzedaży. W oczekiwaniu na wprowadzeniu elektrycznego R5 do salonów, marka Renault przy współpracy z projektantem wnętrz, Pierre’em Gonalonsem przygotowała z jedyny w swoim rodzaju samochód koncepcyjny Renault 5 Diamant. Pojazd ma uczcić 50 urodziny kultowego modelu poprzez połączenie dwóch dziedzin: projektowania wnętrz oraz motoryzacji. Francuski artysta miał pełną dowolność i pozwolił sobie na wszystko, co tylko przyszło mu do głowy.

Zobacz także: Renault 5 Turbo 3 Black Edition: nowa interpretacja kultowego modelu

„Jestem zaszczycony zaproszeniem Renault, by na nowo zaprojektować legendarne Renault 5 z okazji 50-lecia jego istnienia. Marka dała mi wolną rękę w projektowaniu mojego wymarzonego samochodu” – mówi Pierre Gonalons. „Z mojego punktu widzenia, Renault 5 ucieleśnia popowy, optymistyczny i kategorycznie współczesny styl życia. To, co chciałem zrobić z Renault 5 Diamant, to oddać hołd jego rewolucyjnemu projektowi, a jednocześnie przenieść kształty i kolory z mojego wszechświata do świata motoryzacji”.

Detale Renault 5 Diamant wyglądają jak biżuteria

Inspiracją dla Pierre’a Gonalonsa była sztuka zdobnicza, a w szczególności szlachetna biżuteria, co dostrzeżemy przede wszystkim w detalach. Reflektory przypominają klejnoty, a okrągłe lusterka pasowałyby nie tylko do R5, ale z powodzeniem mogłyby zająć miejsce w damskiej torebce. Ciekawy lakier nadwozia jest połączeniem trzech warstw farby: różowego podłoża, złocistych pigmentów oraz matowego lakieru zewnętrznego. Efekt końcowy to nie tylko róż, ale złociste kreski w słońcu oraz niebieskie tony w ciemności. 13-calowe koła, „piątka” Diamand zaczerpnęła od Renault 5 Alpine, ale z dodatkiem ozdobnego, złotego słońca.

Trochę retro, trochę nowoczesności i oryginalne materiały

Kierownica i schowek zostały wykonane z francuskiego marmuru „pociętego w rurowy kształt, niczym rama foteli zaprojektowanych przez Pierre’a Gonalonsa. Na tym nie koniec niezwykłych materiałów. Deskę rozdzielczą porywa tkanina z włosia końskiego, dywaniki podłogowe wykonano z wełny moherowej a klamki drzwi, przyciski sterujące szybami oraz dźwignię zmiany biegów wykonano ze ściętej kuli mosiądzu pozłacanego bladym złotem.

Akcent nowoczesności wnosi czytnik linii papilarnych do otwierania drzwi oraz trzy okrągłe zegary z cyfrowym wyświetlaczem informującym o godzinie, prędkości i poziomie naładowania akumulatora. Nie ma systemu multimedialnego, projektant postawił na minimalizm. Zapewnił jedynie specjalny uchwyt na smartfona.

Zobacz także: Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”

Koncept trafi na aukcję

Renault 5 Diamand to model elektryczny, którego napęd zostanie zamontowany przez firmę R-Fit. Nie będzie to jednak ten sam układ co w oryginalnym R5 z 1972 roku.

 

Renault 5 Diamant we wrześniu doczeka się swojego cyfrowego bliźniaka NFT i wraz z nim zostanie wystawiony na aukcji. Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na projekt Give Me 5, który ma na celu wsparcie młodych pokoleń i dotarcie do nich poprzez sport i muzykę.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault 5 Diamant i Pierre Gonalons
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: R5Renault
Udostepnij61Tweet38Udostepnij11
Poprzedni

Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.

Następny

XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 - relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów

Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym

Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.