renault austral 2 Wiadomości
Wiadomości

Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Dacia Logan
Wiadomości

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

autor Gabi Rusek
2025-05-20
f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie sesji kwalifikacyjnej 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-17
Citroen Basalt,
Wiadomości

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Opel Frontera
Wiadomości

Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Renault 5 E-Tech to coś więcej niż zwykły samochód!” Śmiały design i nawiązanie do historii

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-29
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 9 minut
136
A A
7
Renault 5 E-Tech

Oryginalne Renault 5 to kultowy model. Towarzyszyło milionom rodzin, które musiały stawić czoła wyzwaniom tamtej epoki: kryzysowi paliwowemu, zmianom w sposobie użytkowania czy pojawieniu się drugiego samochodu w gospodarstwie domowym. Renault 5 potrafiło im sprostać dzięki swojej uniwersalności, ekonomiczności i pomysłowości, które uczyniły z niego ikonę popkultury.

Próba stworzenia nowego Renault 5 bez odwołania się do tego dorobku i bez uczynienia również i z niego śmiałej odpowiedzi na społeczne i środowiskowe wyzwania naszych czasów, spełniającej oczekiwania jak najliczniejszego grona użytkowników, byłaby bezsensowna. Bezsensowne byłoby również niezapewnienie sobie w tym celu odpowiednich środków…

Porywający design, elektryzujące doznania z jazdy, dająca wiele radości i łatwa w obsłudze technologia (napęd elektryczny i funkcje cyfrowe), nie mówiąc o lokalnej produkcji, odpowiedzialności i postawieniu na gospodarkę o obiegu zamkniętym: Renault 5 E-Tech electric ma wszystkie atuty, by stać się liderem wśród miejskich samochodów w dobie transformacji elektrycznej.

Warto przeczytać!

renault koleos 2025 02 Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

2025-05-23
lionel jaillet Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

2025-05-22

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Leapmotor T03 drugim najchętniej kupowanym miejskim elektrykiem w Polsce

2025-05-22

Renault 5 Turbo 3E wyprzedaje się w błyskawicznym tempie. 700 zamówień w kilka godzinrenault 5 e tech 18 Wiadomości

Historia reaktywacji modelu Renault 5 jest już dobrze znana. Wszystko zaczęło się od zachwytu nad pomarańczową makietą samochodu koncepcyjnego i odwróconego procesu projektowego, w którym opracowano wydajną platformę dla samochodu elektrycznego, wychodząc od prawie w całości zatwierdzonej stylistyki nadwozia. Dużym wyzwaniem było opracowanie, w ciągu zaledwie trzech lat zamiast zwyczajowych czterech, modelu produkcyjnego, który zachowałby cały uwodzicielski i marzycielski charakter samochodu pokazowego.

Wszystko to zostało osiągnięte w ramach największej w historii Grupy Renault transformacji – planu strategicznego Renaulution – prowadzącej do utworzenia firm Mobilize i Ampere oraz przestawienia marki Renault na produkcję aut elektrycznych. To tyle tytułem historycznego wstępu. Przejdźmy teraz do wielkiej historii.

Do jej napisania właśnie szykuje się Renault 5 E-Tech electric. Samochód inny niż wszystkie, prawdziwa kwintesencja zaawansowanych technologii elektrycznych i cyfrowych, który będzie wzorcowym samochodem miejskim transformacji elektrycznej w Europie, który sprawi, że auta elektryczne staną się dostępne na skalę masową i który będzie elementem ekosystemu energetycznego.

Test: Renault Rafale 300 KM 4×4 Esprit Atelier. Pozytywne opinie i 6,4 sekundy do setkirenault 5 e tech 16 Wiadomości

Design nowej Piątki robi wrażenie

Pierwszym atutem składającym się na wyjątkową osobowość Renault 5 E-Tech electric jest oczywiście jego porywający design. Zachwyci on nie tylko tych, którzy odnajdują w tym aucie kultowe cechy oryginalnego modelu, ale także młodszych kierowców, których przekona jego nowoczesność i możliwości personalizacji.

Bezsensowne byłoby jednak „odtworzenie” Renault 5 w oparciu o samą stylistykę nadwozia, bez sięgania do spuścizny pierwowzoru, popularnej ikony popkultury, która potrafiła sprostać wyzwaniom swoich czasów. Dlatego Renault 5 E-Tech electric jest samochodem ekonomicznym, zwłaszcza w użytkowaniu, przyjemnym w prowadzeniu i ułatwiającym codzienne życie.

Oferuje unikalne doznania z jazdy, wysoki komfort podróżowania i korzystania z auta elektrycznego dzięki technologiom niespotykanym dotąd w tym segmencie aut, takim jak system openR link z wbudowanymi usługami Google czy awatar Reno Nie zapominając przy tym o zwiększonym poziomie komfortu i bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Swoje główne atuty samochód zawdzięcza w szczególności nowej platformie AmpR Small firmy Ampere, stworzonej specjalnie dla samochodów elektrycznych z segmentu B. Dzięki niej Renault 5 E-Tech electric może również wyrazić swoją „popową” naturę w zachowaniu na drodze i dostarczyć ekscytujących doznań z jazdy, dotąd niespotykanych w przypadku „małych” aut elektrycznych. A wszystko to oczywiście „Made in France”.renault 5 e tech 15 Wiadomości

Reaktywacja Renault 5 nie miałaby również sensu, gdyby nowy model nie był produkowany we Francji i nie został zaprojektowany w sposób jak najbardziej zrównoważony. W Renault została podjęta decyzja, że Renault 5 E-Tech electric będzie produkowane w tzw. krótkim obiegu, na północy Francji, w kompaktowym ekosystemie dostawców usytuowanych w promieniu 300 km wokół kompleksu ElectriCity.

Wszystkie samochody i akumulatory trakcyjne będą montowane w manufakturze w Douai, będącej jednym z zakładów, w którym produkowane było oryginalne Renault 5. Zespół napędowy (silnik elektryczny, przekładnia redukcyjna i układy elektroniczne dużej mocy) będą produkowane w Cléon, a moduły akumulatora w gigafabryce w Douai (we współpracy z AESC) od lata 2025 roku. Dzięki bogatemu know-how The Future is NEUTRAL, spółki zależnej Grupy Renault wyspecjalizowanej w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym, ogólny stopień przydatności do recyklingu(1) Renault 5 E-Tech electric będzie wynosił minimum 88,6%, a w jego skład wchodzić będzie 19,4% materiałów pochodzących z recyklingu (zgodnie z normą ISO 14021) oraz 26,4% materiałów pochodzących z gospodarki o obiegu zamkniętym(2). To rekordowe wskaźniki w tej klasie aut.

Jedyny w swoim rodzaju

Renault 5 E-Tech electric posiada wszelkie atuty, aby jak jego poprzednik odcisnąć ślad na swojej epoce. Podobnie jak jego poprzednik jest symbolem odpowiedzialnej i zarazem dającej mnóstwo radości odpowiedzi na wyzwania technologiczne, społeczne i środowiskowe, które obecnie stoją przed mobilnością.renault 5 e tech 1 Wiadomości

„Renault 5 E-Tech electric to coś więcej niż zwykły samochód! Pojawia się w momencie, kiedy rozgrywa się wielkie przejście milionów Europejczyków na elektryczną, zrównoważoną i połączoną z siecią mobilność. Nowy model rozpoczął też proces przekształcenia całej Grupy Renault w koncern samochodowy przyszłej generacji. Aby umożliwić opracowanie nowego modelu w ciągu trzech lat we Francji na tym poziomie jakości technologicznej, musieliśmy podejmować przełomowe decyzje, a naszą strukturę organizacyjną uczynić możliwie jak najbardziej reaktywną. Jako pierwsi zdecydowaliśmy się na opracowanie specjalnej platformy do małych samochodów elektrycznych przeznaczonych na rynek europejski, zoptymalizowanie kosztów w całym łańcuchu wartości i przeniesienie naszego ekosystemu przemysłowego z powrotem do Francji. Tylko kultowy samochód mógł to spowodować i trwale zmienić wewnętrzne zasady firmy. W obliczu zmian, które przeżywa nasza branża, ten samochód otwiera nową drogę przed Renault. Jest kluczowym elementem procesu przekształcania europejskiego przemysłu, aby stawić czoła konkurencji ze wschodu i z zachodu. Pozwoli nam udowodnić, że można produkować w Europie i we Francji!” – powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.

Renault 5 to samochód o unikatowym DNA. To auto tryskające radością życia, które budzi sympatię. To samochód zarazem popularny i awangardowy, który stanowi nową odpowiedź na wyzwania obecnych czasów. Tak było w 1972 roku. I tak będzie ponownie w 2024 roku. Nowe Renault 5 E-Tech electric to auto o pociągającej stylistyce, z nowymi technologiami i elektrycznym napędem, wykorzystujące jedyną taką platformę podłogową w Europie: AmpR Small. To również wynik zaangażowania w odpowiedzialną i zrównoważoną produkcję. Nasi pracownicy włożyli wiele serca, perfekcjonizmu i pracy, aby stworzyć Renault 5 E-tech electric. Ich pasja jest zaraźliwa. Renault 5 ma jeden, jedyny cel – zdobyć serca klientów. To samochód, który pozostawi po sobie ślad w historii marki” – powiedział Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault.

Renault 5 – samochód „Made in ElectriCity”

Klaster ElectriCity, usytuowany w departamencie Hauts-de-France i skupiający trzy zakłady produkcyjne w Douai, Maubeuge i Ruitz, będzie sercem kompleksu przemysłowego odpowiedzialnego za produkcję Renault 5 E-Tech electric. Samochód będzie montowany w Douai, obudowa akumulatorów będzie produkowana w Ruitz, a montaż akumulatorów będzie się odbywał w Douai (do czasu uruchomienia produkcji kompletnych akumulatorów w gigafabryce w Douai we współpracy z AESC latem 2025 r.). Natomiast silnik będzie produkowany w zakładzie w Cléon w Normandii, aby zapewnić temu samochodowi wymiar „Made in France”.renault 5 e tech 11 Wiadomości

Ten kompleks produkcyjny 4.0 powinien umożliwić skrócenie czasu potrzebnego do wyprodukowania jednego egzemplarza Renault 5 E-Tech electric do 9 godzin. Renault i Ampere wykorzystują w tym celu przemysłowy Metaverse Grupy Renault. Ten rewolucjonizujący produkcję samochodów akcelerator konkurencyjności pozwala optymalizować w czasie rzeczywistym narzędzie produkcyjne dzięki milionom danych spływających ze wszystkich – obecnie już połączonych w sieci – maszyn i urządzeń.

Renault 5 E-Tech na polskim rynku. Ile kosztuje?

Przemysłowy Metaverse Grupy Renault pozwala produkować szybciej, lepiej i w bardziej inteligentny sposób, a jednocześnie zmniejszać koszty i ślad węglowy procesów produkcyjnych. W skojarzeniu ze sztuczną inteligencją pozwala również na prognozowanie zużycia energii przez zakłady przemysłowe Grupy i zmniejszenie go o 20%. Celem dla klastra ElectriCity i zakładu w Cléon jest osiągnięcie neutralności węglowej już w 2025 roku.

1. Zgodnie z dyrektywą 2005/64/WE.
2. Obejmuje materiały pochodzące z recyklingu zgodnie z normą ISO 14021 oraz ścinki lub odpady produkcyjne zawracane do procesów produkcyjnych w tym samym zakładzie przemysłowym.

Informacja prasowa: Renault Polska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault 5 e tech 19 Wiadomościrenault 5 e tech 1 Wiadomościrenault 5 e tech 5 WiadomościRenault 5 E-Techrenault 5 e tech 3 Wiadomościrenault 5 e tech 8 Wiadomościrenault 5 e tech 7 Wiadomościrenault 5 e tech 6 Wiadomościrenault 5 e tech 10 Wiadomościrenault 5 e tech 9 Wiadomościrenault 5 e tech 12 Wiadomościrenault 5 e tech 11 Wiadomościrenault 5 e tech 15 Wiadomościrenault 5 e tech 14 Wiadomościrenault 5 e tech 13 Wiadomościrenault 5 e tech 18 Wiadomościrenault 5 e tech 17 Wiadomościrenault 5 e tech 16 Wiadomościrenault 5 e tech 2 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: samochody elektryczneelektryczne Renault5 E-TechRenault
Udostepnij48Tweet30Udostepnij8
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2909 udostępnienia
    Udostepnij 1164 Tweet 727
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1649 udostępnienia
    Udostepnij 660 Tweet 412
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1852 udostępnienia
    Udostepnij 741 Tweet 463
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1669 udostępnienia
    Udostepnij 668 Tweet 417

Testy samochodów

big Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C6 3.0 HDi V6 240 KM 2010 – komfortowa podróż z mocnym dieslem przez życie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-10-21
Zrzut ekranu 2013 11 02 o 23.19.03 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.2 LPG – tani samochód dla każdego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-12-31
Nowa Dacia Spring 2024
Testy

Test: Dacia Spring już na polskich drogach. Jeździliśmy II generacją po Krakowie. Ale zmiana!

autor Małgorzata Kozikowska
2024-09-19
01. Dacia Duster Blackshadow dCi 110 4x4 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster Blackshadow 1.5 dCi 110 KM 4×4 – oszczędny SUV z napędem na cztery koła. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-08-18
IMG 9294 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C1 1.0 VTi 68 KM – najładniejszy miejski samochód marki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-04-07

Najnowsze komentarze

  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

Zobacz też

Czy samochód elektryczny się opłaca? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 13/2022

Citroën na targach w Szanghaju z nietypowym stoiskiem. Co prezentuje marka?

Renault Sandero dla Departamentu Zdrowia

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz