Renault 5 II generacji, które większość czasu spędziło w garażu, wkrótce zostanie wystawione na aukcji. Legendarna rajdówka wygląda na przyzwoicie zachowaną. Większość części ma oryginalnych, a na liczniku widnieje znikome 5.900 km.
W 1980 roku Renault zaprezentowało model 5 Turbo w odpowiedzi na potrzebę posiadania niewielkiego, zwinnego modelu dostosowanego do rajdów. Jako napęd podobnie jak w Lancii Stratos, wykorzystano centralnie umieszczoną jednostkę zasilającą koła tylne. Silnik o pojemności 1,4 litra generował 160 KM i współpracował z pięciobiegową przekładnią. Renault 5 Turbo potrafił rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy, a maksymalna prędkość wynosiła ponad 200 km/h.
Po trzech latach producent zaprezentował drugą wersję modelu, która mogła pochwalić się jeszcze niższą masą od poprzednika. Model pochodzący z 1983 roku szuka właśnie nowego właściciela. Samochód zostanie wystawiony na licytacji domu aukcyjnego RM Sotheby’s, która odbędzie się w Paryżu 8 lutego.
Renault stworzyło 5000 egzemplarzy 5 Turbo z czego zaledwie 3200 sztuk „dwójki”. Nowy właściciel będzie mógł się więc pochwalić jednym z nielicznych przedstawicieli tego gatunku na świecie, a w dodatku dosyć wyjątkowy. Renault 5 Turbo większość swojego życia spędziło w zamknięciu, gdyż przebieg pojazdu to zaledwie 5.900 km. Ponadto model został zachowany w stanie prawie oryginalnym. Lakier, koła, opony, reflektory, a także światła przeciwmgielne są nienaruszone. Jedynym wyjątkiem są skórzane obicia foteli, ale być może to nie będzie przeszkadzać nowemu nabywcy. Cena pojazdu nie będzie niska, specjaliści szacują ją ok. 80 tys. dolarów, czyli grubo ponad 300 tys. zł.
źródło: www.rmsothebys.com
Najnowsze komentarze